• Σχόλιο του χρήστη 'Tas' | 24 Μαρτίου 2015, 01:53

    Το άρθρο 16, για την Κάρτα του Πολίτη, πρέπει να αποσυρθεί άμεσα! Επειδή τα περισσότερα αρνητικά σχόλια επικαλούνται θεολογικούς λόγους υπάρχει ο κίνδυνος οι όποιες αντιδράσεις στην Κάρτα του Πολίτη να θεωρηθούν γραφικές. Ωστόσο, οι λόγοι άρνησής της είναι σοβαροί και πολλοί. Δύο από αυτούς είναι: 1) τα πλεονεκτήματα που επικαλείται η κυβέρνηση για την εισαγωγή της κάρτας είναι σαφώς δυσανάλογα από τα μειονεκτήματα του τρόπου πρόσβασης σε αυτά. 2) Υπάρχουν χαρακτηριστικά της Κάρτας όπως η διασύνδεση ευαίσθητων ιατρικών με τα υπόλοιπα στοιχεία του πολίτη, η παρουσία των οποίων είναι άσχετη με την επικαλούμενη εξυπηρέτηση τόσο του δημοσίου συμφέροντος όσο και των πολιτών. Η κυβέρνησης επικαλείται τρία κυρίως επιχειρήματα: Α) Επιχείρημα κατά της διαφθοράς Η διαφθορά και η φοροδιαφυγή στο βαθμό που υπονομεύουν την λειτουργία της κοινωνίας είναι κακά και πρέπει να παταχθούν. Με την ταυτοποίηση και παρακολούθηση όλων των δραστηριοτήτων των πολιτών (οικονομικών, εργασιακών, ιατρικών) θα μειωθεί η διαφθορά και η φοροδιαφυγή. Η Κάρτα του πολίτη είναι ένα καλό εργαλείο ταυτοποίησης. Άρα η εισαγωγή της κάρτας του πολίτη είναι καλή και αναγκαία για την κοινωνία. Β) Επιχείρημα διευκόλυνσης του πολίτη Η χρονοτριβή στις συναλλαγές του πολίτη με το κράτος και γραφειοκρατία αφενός απασχολεί προσωπικό που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί κάπου άλλου και αφετέρου ταλαιπωρεί τον πολίτη. Η διευκόλυνση του πολίτη καθώς και η ορθή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού είναι καλά πράγματα. Η εισαγωγή της Κάρτας του Πολίτη θα διευκολύνει τις συναλλαγές των πολιτών. Άρα η κάρτα του πολίτη είναι κάτι καλό. Γ) Επιχείρημα ανθρωπιστικής κρίσης Πολλοί συνάνθρωποι μας βρίσκονται στα όρια ή ακόμα είναι και κάτω από τα όρια της φτώχειας. Η φτώχια είναι κάτι κακό καθώς και η αναξιοπρεπής πρόσβαση των φτωχών σε αγαθά. Π.χ. όταν κάποιος στιγματίζεται ως φτωχός προκειμένου να έχει ένα πιάτο φαγητό. Με την κάρτα του πολίτη θα επιλυθούν και τα δύο. Δηλαδή αφενός οι άνθρωποι θα έχουν πρόσβαση σε βασικά αγαθά (όπως έχει αναφέρει ο υπουργός οικονομικών ένα πόσο θα πιστώνεται στην ατομική κάρτα του πολίτη) και αφετέρου αυτό δεν θα γίνεται αναξιοπρεπώς αφού θα προμηθεύονται τα είδη πρώτη ανάγκης, όπως και οι υπόλοιποι, από το super market δίχως να περιμένουν στα συσσίτια ή δεν θα είναι στιγματισμένοι από τους συνανθρώπους ως άποροι. Είναι αυτά τα επιχειρήματα ορθά; Η απάντηση είναι όχι. Ο λόγος της μη ορθότητας (και των τριών) είναι ότι επικαλούνται την εισαγωγή της κάρτας του Πολίτη ως αποτελεσματικό εργαλείο επίλυσης διαφόρων- πραγματικά σοβαρών- πρακτικών προβλημάτων, όπως πχ. η φοροδιαφυγή ή η γραφειοκρατία χωρίς ωστόσο να αναφέρονται (σκοπίμως;), στις αρνητικές συνέπειες της χρήσης της, όπως π.χ. η υπονόμευση της ελευθερίας του πολίτη διαμέσου της παραβίασης των προσωπικών δικαιωμάτων και δεδομένων. Και είναι αυτή η ελευθερία που εξασφαλίζει την εύρυθμη λειτουργία της κοινωνίας και όχι η χωρίς όρια παρακολούθηση των πολιτών. Ποιος θα εξασφαλίσει το δικαίωμα στην εργασία σε ένα πολίτη, όταν ένας εργοδότης θα αρνηθεί να τον προσλάβει επειδή έχει δει στην κάρτα του ότι πάσχει από κάποιο χρόνιο νόσημα; Πως θα επανορθωθεί η βλάβη από την ενδεχόμενη κλοπή των οικονομικών και ιατρικών δεδομένων ενός Πολίτη; Εκτός και αν έπαψε πλέον το ιατρικό απόρρητο να θεωρείται απόρρητο (και η διαρροή ιατρικών πληροφοριών παράνομη) ή εκτός και έπαψαν να υπάρχουν – οι τόσο συχνές πλέον- υποκλοπές δεδομένων; Ποιος θα εξασφαλίσει την ανωνυμία και την αξιοπρέπεια ενός ανθρώπου που σε μια στιγμή οικονομικής αδυναμίας έλαβε βοήθεια από το κράτος και αυτή η βοήθεια καταγράφεται για πάντα στην ατομική του κάρτα; Η κάρτα του Πολίτη εισήχθει και αποσύρθηκε στη Μεγάλη Βρετανία. Παραβιάστηκε και υποκλάπηκαν προσωπικά δεδομένα στη Γερμανία. Τι άλλο θέλουμε για να συνειδητοποιήσουμε ότι η εν λόγω κάρτα δεν αποτελεί καλή λύση για κανένα από τα προβλήματα που ταλανίζουν τη χώρας μας;