• Σχόλιο του χρήστη 'PRAKSIS' | 25 Μαΐου 2015, 09:47

    • Επί του άρθρου 1 παρ. 1 εδ. α': Η προϋπόθεση της εγγραφής του ανηλίκου τέκνου στην Α τάξη ελληνικού σχολείου της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και της συνέχισης της παρακολούθησης αυτού, παραγνωρίζει τις περιπτώσεις στις οποίες υπάρχει αντικειμενική αδυναμία εξακολούθησης και ολοκλήρωσης των σπουδών, όπως πχ πνευματική και σωματική αναπηρία. Για τις περιπτώσεις αυτές όπου η μη εγγραφή στην Α τάξη ελληνικού σχολείου της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ή η μη συνέχιση της φοίτησης είναι αντικειμενικά αδύνατη, θα πρέπει να προβλεφθεί μία εναλλακτική προϋπόθεση. • Επί του άρθρου 1 παρ. 1 εδ. β': Το σχέδιο νόμου αναφέρει ως προϋπόθεση κτήσης της ελληνικής ιθαγένειας την προηγούμενη συνεχή, νόμιμη διαμονή ενός εκ των γονέων επί πέντε τουλάχιστον έτη πριν την γέννησή του. Αν, όμως, το τέκνο γεννήθηκε πριν την συμπλήρωση της πενταετίας το δικαίωμα κτήσης της ελληνικής ιθαγένειας θεμελιώνεται με τη συμπλήρωση δεκαετούς, συνεχούς, νόμιμης διαμονής του γονέα. Κατ' αυτόν τον τρόπο οδηγούμαστε στο εξής παράδοξο: Ο γονέας να μπορεί, συμπληρώνοντας την προϋπόθεση της επταετούς συνεχούς, νόμιμης διαμονής, να υποβάλει αίτηση πολιτογράφησης για τον ίδιο, αλλά εάν το τέκνο του γεννήθηκε πριν την συμπλήρωση τριών ετών συνεχούς, νόμιμης διαμονής του, να μην μπορεί (ο γονέας) ταυτοχρόνως να υποβάλει αίτηση κτήσης της ελληνικής ιθαγένειας για το ανήλικο τέκνο του, ακόμα και αν πληροί την προϋπόθεση της εγγραφής στην Α' τάξη ελληνικού σχολείου της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Το παράδοξο αυτό επιτείνεται αν ληφθεί υπόψη το γεγονός ότι η αποδοχή της αίτησης πολιτογράφησης του γονέα οδηγεί ούτως ή άλλως σε πολιτογράφηση και του ανηλίκου τέκνου κατά το άρθρο 11 Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας. • Επί του άρθρου 1 παρ. 1 εδ. γ': Η αναφορά των τύπων άδειας διαμονής των γονέων, που τίθενται ως προϋπόθεση για την υποβολή και αποδοχή της αίτησης κτήσης της ελληνικής ιθαγένειας είναι περιοριστική χωρίς να εξυπηρετεί κανέναν ουσιαστικό όρο. Υπενθυμίζεται ότι, ούτως ή άλλως, η πολυετής συνεχής νόμιμη διαμονή, που μαρτυρεί τον μακρόχρονο ουσιαστικό δεσμό των γονέων με τη Χώρα, καλύπτεται από την προϋπόθεση του εδαφίου β του ιδίου άρθρου. • Επί του άρθρου 1Α 4β:Σε περιπτώσεις ασυνόδευτων ανηλίκων την δήλωση-αίτηση υποβάλλει ο επίτροπος ή ο εκπρόσωπος του ανηλίκου που έχει νόμιμα ορισθεί. Εδώ παρατηρείται μεγάλο κενό, καθώς γνωρίζουμε πόσο δυσλειτουργικός είναι ο ρόλος του επιτρόπου, έτσι όπως λειτουργεί στην ελληνική πραγματικότητα • Επί του άρθρου παρ. 11: Προτείνεται ο περιορισμός του ύψους του παραβόλου για την υποβολή των δηλώσεων – αιτήσεων κτήσης ελληνικής ιθαγένειας στις περιπτώσεις πολυμελών (πχ τριτέκνων) οικογενειών. • Επί του άρθρου 1 (γενικά): Προτείνεται να προβλεφθεί ανάλογη δυνατότητα κτήσης της ελληνικής ιθαγένειας για τα τέκνα αλλοδαπών που γεννήθηκαν στην Ελλάδα, χωρίς οι γονείς τους να κατέχουν νομιμοποιητικά έγγραφα και πληρούν την προϋπόθεση του άρθρου 1 του σχεδίου νόμου (εγγραφή σε ελληνικό σχολείο), όταν οι γονείς του αποκτούν άδεια διαμονής για εξαιρετικούς λόγους αποδεικνύοντας, κατόπιν δεκαετούς διαμονής, ότι έχουν αναπτύξει ισχυρούς δεσμούς με τη Χώρα.