• Σχόλιο του χρήστη 'ΗΛΙΑΣ ΑΛΕΥΡΑΣ - Διευθυντής ΟΤΑ' | 18 Ιουνίου 2015, 07:34

    1. Όσον αφορά την αναδρομικότητα των προστίμων, η λύση δεν είναι να μην ισχύει η 20ετία (ορθά το προβλέπει ο Νόμος), αλλά να μειωθούν σε "λογικά" επίπεδα τα υπέρογκα πρόστιμα (π.χ. το 200% του ΤΑΠ σε 50% εάν βρεθεί από αυτεπάγγελτο έλεγχο του Δήμου και σε 5% εάν γίνει εθελοντικά με αίτηση του Δημότη). Κάποια στιγμή θα πρέπει να "επανέλθει η δικαιοσύνη" σε δημότες που έχουν δηλώσει κατά λάθος (;) τα τετραγωνικά των ακινήτων τους, σε βάρος των "κορόιδων" δημοτών που έχουν δηλώσει τα ορθά τετραγωνικά. 2. Θα πρέπει να τροποποιηθεί (με αναδρομική ισχύ από 21-3-2015) ΚΑΙ η παράγραφος 4 του άρθρου 1 του Ν.4321/15 (ληξιπρόθεσμες ρυθμίσεις οφειλών) και να ισχύσει η ανάλογη μείωση ΚΑΙ επί των προστίμων των ΟΤΑ, όπως ισχύει για τα πρόστιμα της εφορίας (είναι και αίτημα της ΚΕΔΕ). 3. Τέλος, επειδή αρκετοί ΟΤΑ Α'β (λόγω των υπέρογκων προστίμων ή λόγω άγνοιας), δεν εφαρμόζουν την κείμενη νομοθεσία & νομολογία επί των προστίμων των τελών καθαριότητας (άρθρο 19 του Ν.1080/80, ΣτΕ 3963/2014, ΥΠΕΣ 50329/19-12-2014) που αναφέρει ότι σε διακοπή ηλεκτροδότησης, "κρίσιμη" ημερομηνία διακοπής της οφειλής των τελών καθαριότητας είναι η αίτηση του ιδιοκτήτη στον ΟΤΑ και ΟΧΙ η ημερομηνία διακοπής της ηλεκτροδότησης από την ΔΕΔΔΗΕ, θα πρέπει να προβλεφθεί μία μεταβατική διάταξη (π.χ. έξι μηνών), μέσα στην οποία θα πρέπει κατόπιν δημόσιας ανακοίνωσης από τους ΟΤΑ, να υποβάλλεται αίτηση-δήλωση "κενού" ακινήτου, με αρκετά μειωμένο πρόστιμο (π.χ. 1% αντί για 50%), προκειμένου να μην "τιμωρούνται" οι ιδιοκτήτες κενών ακινήτων, που δεν γνωρίζουν μέχρι σήμερα (η απόφαση του ΣτΕ είναι πολύ πρόσφατη), ότι σε περίπτωση "κενού" μη ηλεκτροδοτούμενου ακινήτου, οφείλουν να το δηλώσουν άμεσα στον ΟΤΑ για να τύχουν απαλλαγή των τελών καθαριότητας.