• Σχόλιο του χρήστη 'Ευφροσύνη Νικηταΐδου' | 19 Ιουνίου 2015, 07:30

    Είναι ευχάριστο να διαπιστώνεις ότι η κυβερνητική πολιτική της χώρας αναγνωρίζει την ιδιαιτερότητα του επαγγέλματος και το μέγεθος της ευθύνης του έργου του παιδαγωγού, όπως κάθε σύγχρονη χώρα. Οι παιδικοί σταθμοί μπορεί να μη χαρακτηρίζονται εκπαιδευτικές δομές, αλλά παρέχουν βεβαιωμένα αγωγή και εκπαίδευση (πρακτικά συνεδρίων, καθηγητές Πανεπιστημίων, βιβλία διδαχθείσας ύλης, γονείς, ελεγκτικοί μηχανισμοί). Είμαι σίγουρη ότι μια εκσυγχρονισμένη και με ανοικτές προσλαμβάνουσες πολιτική θα προσεγγίσει σύγχρονα και σύντομα το εκπαιδευτικό γίγνεσθαι και θα εντάξει στις εκπαιδευτικές βαθμίδες τους παιδικούς σταθμούς στους οποίους εργάζονται απόφοιτοι ΑΕΙ και ΑΤΕΙ, όπως σε όλες τις σχολικές βαθμίδες (δάσκαλοι , καθηγητές σε ειδικότητες βρεφονηπιοκομίας, φυσιοθεραπείας, κλπ) και παρέχεται πρόγραμμα αγωγής κι εκπαίδευσης που απορρέει από την επιστημονική εκπαίδευση των παιδαγωγών στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Το ωράριο των εκπαιδευτικών , για παράδειγμα ενός βρεφονηπιοκόμου που εργάζεται ως καθηγητής σε λύκειο, εξελικτικά στο χρόνο μειώνεται σταδιακά και όταν φθάνουν στο όριο της συνταξιοδότησης εργάζονται πολύ λιγότερες ώρες από τον πρωτοδιόρισθο και πολύ σωστά αφού το επάγγελμα του εκπαιδευτικού είναι φύσει πεπερασμένο σε αντοχές ψυχικές και σωματικές . Αντίθετα αν ο ίδιος βρεφονηπιοκόμος εργάζεται σε παιδικό σταθμό, συνταξιοδοτείται με το ίδιο ωράριο του πρωτοδιόριστου εξάωρο ή οκτάωρο ενάντια στο ίδιο φύσει πεπερασμένο σε αντοχές ψυχικές και σωματικές επάγγελμα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τον ίδιο και την ποιότητα παροχής υπηρεσιών. Το ίδιο συμβαίνει και στην περίπτωση του νηπιαγωγού. Το εξάωρο λοιπόν είναι στη σωστή κατεύθυνση και είμαι σίγουρη ότι σύντομα ευήκοα ώτα θα αντιληφθούν τη σοβαρότητα της προσχολικής ηλικίας από τη βρεφική ηλικία- πλήθος επιστημονικά συγγράμματα σύγχρονα , αλλά και αιώνων πριν το επιβεβαιώνουν -και θα έχουν το πολιτικό σθένος να αποφασίσουν να εντάξουν τους Παιδικούς Σταθμούς στις Εκπαιδευτικές Βαθμίδες, θα προωθήσουν πρόγραμμα Ενιαίας Προσχολικής Αγωγής κι Εκπαίδευσης στα Πανεπιστήμια της χώρας και θα δώσουν στην ανθρώπινη ζωή από την αφετηρία της, την αξία και τις ευκαιρίες που της αρμόζει για αγωγή κι εκπαίδευση με το κύρος και την επιστημονικότητα που απαιτεί η εξέλιξη για ένα σκεπτόμενο πολίτη. Η Ελλάδα πάντα ήταν μπροστά κι έδινε τα φώτα του πνεύματος και του πολιτισμού . Η Ελλάδα του σήμερα ΜΠΟΡΕΙ να ανοίξει νέους δρόμους και να πρωτοπορήσει αναγνωρίζοντας τον άνθρωπο – ενεργό και σκεπτόμενο πολίτη που λαμβάνει την παιδεία που αξίζει από τη βρεφική κιόλας ηλικία σε ένα πολιτικό σύστημα που αναγνωρίζει την αξία της και το αποδεικνύει με τη δυναμική πολιτική βούληση της ανατροπής του παλαιού και παλιακού συστήματος που καθόλου δεν αρμόζει στο σύγχρονο, ανανεωμένο και ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα της Ελλάδας που ονειρευόμαστε. …και να σημειωθεί ότι μια τέτοια απόφαση έχει σχεδόν μηδενικό κόστος για τον κρατικό προυπολογισμό. Ευχαριστώ.