• Αιτιολογική Έκθεση: Βασικός στόχος των Προγραµµάτων Επιδότησης Νέων Θέσεων Εργασίας Eυπαθών Κοινωνικά Ομάδων του Ο.Α.Ε.Δ. ήταν και είναι η ένταξη των ατόµων µε αναπηρία στην αγορά εργασίας και η παραµονή τους σε αυτήν και µετά τη λήξη της επιδότησης του εργοδότη. Η θετική αποτίµηση των Προγραμμάτων Επιδοτούµενων Νέων θέσεων Εργασίας έχει ανατραπεί από τον τρόπο χρησιµοποίησής τους από τις Δηµοτικές Επιχειρήσεις και τους Δήµους της χώρας, οι οποίοι προχώρησαν σε µαζικές προσλήψεις των ατόµων µε αναπηρία µέσω αυτών των Προγραμμάτων. Τα προβλήµατα των εργαζοµένων µε αναπηρία κυρίως στις Δηµοτικές Επιχειρήσεις των Δήµων, εντοπίζονται κατά τη λήξη της επιδότησης της εργασίας τους από τον Ο.Α.Ε.Δ., δεδοµένου ότι αδυνατούν να διασφαλίσουν τη χρηµατοδότηση της µισθοδοσίας των εργαζοµένων ατόµων µε αναπηρία. Ο νομοθέτης, προκειμένου να προστατέψει την εργασία των ατόμων με αναπηρία που προσλαμβάνονται μέσω αυτών των Προγραμμάτων, θέσπισε τη διάταξη της παρ. 1 του άρθρου 11 του ν. 3227/2004, η οποία καθορίζει ότι εάν ο εργοδότης επιθυμεί να κρατήσει στην εργασία τον εργαζόμενο μετά τη λήξη του επιδοτούμενου προγράμματος νέων θέσεων εργασίας του ΟΑΕΔ, τότε ο εν λόγω εργαζόμενος εμπίπτει στις προστατευτικές διατάξεις του ν. 2643/98. Βάσει αυτής της διάταξης κάποιοι ΟΤΑ προχώρησαν με αποφάσεις Δημοτικών Συμβουλίων τους στην μετατροπή των συμβάσεων ορισμένου χρόνου εργαζομένων με αναπηρία σε αορίστου χρόνου, μεταφέροντας του εργαζόμενους από τις Δημοτικές Επιχειρήσεις στους ΟΤΑ. Η άρνηση των Επιτρόπων του Ελεγκτικού Συνεδρίου να εγκρίνουν τα χρηματικά εντάλματα που αφορούσαν στην μισθοδοσία αυτών των εργαζομένων, οδήγησε στην εξέταση της νομιμότητας της διάταξης της παρ. 1 του άρθρου 11 του ν. 2227/2004 από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους. Το Τμήμα Ε΄ του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους με την αριθ. 410 γνωμοδότησή του το έτος 2010, έκρινε τη νομιμότητα της συνέχισης της απασχόλησης των εργαζομένων ατόμων με αναπηρία σε επιχειρήσεις των ΟΤΑ μετά την ολοκλήρωση του επιχορηγούμενου και ορισμένου χρόνου προγράμματος από τον ΟΑΕΔ, εφόσον οι επιχειρήσεις επιθυμούν την ολοκλήρωση του Προγράμματος κατά τα προβλεπόμενα με τη διάταξη της παραγράφου 1 του άρθρου 11 του ν. 2227/2011. Η ανωτέρω Γνωμοδότηση του Ε΄ Τμήματος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους έγινε δεκτή από το Υπουργείο Εσωτερικών με το υπ’ αριθ. 6652/21.3.2014 έγγραφο του, το οποίο επισημαίνει ότι οι διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 11 του ν. 2227/2004 τυγχάνουν εφαρμογής και στους ΟΤΑ Α και Β΄ Βαθμού. Παρά ταύτα, συνεχίζουν να παρουσιάζονται προβλήματα στην εφαρμογή της ανωτέρω διάταξης έως και σήμερα, αφού ορισμένοι Επίτροποι του Ελεγκτικού Συνεδρίου συνεχίζουν να αγνοούν την ανωτέρω Γνωμοδότηση επιστρέφοντας αθεώρητα τα χρηματικά εντάλματα των Δήμων που έχουν λάβει αποφάσεις για τη συνέχιση των εργαζομένων ΑμεΑ μετά τη λήξη του Προγράμματος και τη συνέχιση της απασχόλησης τους. Ως παράδειγμα αναφέρουμε το Δήμο Χαλκίδας, ο οποίος έχει προσφύγει στο 7ο τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου του Κράτους διότι η Επίτροπος Χαλκίδας δεν ενέκρινε τα χρηματικά εντάλματα εργαζομένων με αναπηρία για τους οποίους ο Δήμος με απόφασή του Δημοτικού Συμβουλίου του ενέκρινε τη συνέχιση της απασχόλησής τους, μετά την ολοκλήρωση του Προγράμματος του ΟΑΕΔ. Οφείλουμε να σας ενημερώσουμε ότι σύμφωνα με τελευταίες πληροφορίες μας, το 7ο τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με απόφασή του, δικαίωσε τους εργαζόμενους ΑμεΑ, οι οποίοι τελικά, μετά από μεγάλη ταλαιπωρία επέστρεψαν στην εργασία τους. Περαιτέρω αναφέρουμε ενημερωτικά ότι το έτος 2006 ο νομοθέτης προχώρησε στη θέσπιση της διάταξης του άρθρου 16 του ν. 3491/2006 (Φ.Ε.Κ.207 Α΄/04.10.2006), σύµφωνα µε την οποία δίνονταν το δικαίωµα στα Δηµοτικά Συµβούλια να αποφασίσουν για τη µετάταξη των εργαζοµένων µε αναπηρία σε προσωποπαγείς θέσεις στο Δήμο. Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω και ειδικά στην παρούσα κατάσταση, όπου η ανεργία πλήττει με ιδιαίτερη σφοδρότητα τα άτομα με αναπηρία και τις οικογένειές τους η Ε.Σ.Α.μεΑ ζητάει τη συμπερίληψη της ακόλουθης διάταξης στο προαναφερθέν νομοσχέδιο: Προτεινόμενη διάταξη: «Η διάταξη της παραγράφου 1 του άρθρου 11 του ν. 2227/2004, μετά και τη γνωμοδότηση 410 του έτους 2010 του Ν.Σ.Κ εφαρμόζεται και στις Επιχειρήσεις των ΟΤΑ Α΄ και Β΄ Βαθμού. Οι ΟΤΑ Α΄ και Β΄ Βαθμού με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου τους, σε περίπτωση διάλυσης των Επιχειρήσεων τους στις οποίες απασχολούν εργαζόμενους με αναπηρία με συμβάσεις αορίστου χρόνου, δύνανται να μεταφέρουν αυτούς τους εργαζόμενους σε προσωποπαγείς θέσεις, οι οποίες συστήνονται στο Δήμο για το σκοπό αυτό»