• Σχόλιο του χρήστη 'ΠέτροςΧ' | 9 Ιουλίου 2015, 12:55

    Καλησπέρα, τα σχόλια από πλευράς μου: - Καλό είναι να ληφθούν υπόψη οι διαδικασίες αξιολόγησης για υπαλλήλους της Ε.Ε., οι οποίες μπορούν να αποτελέσουν πρότυπο. Θα διαπιστώσετε ότι υπάρχουν πολλά ενδιαφέροντα σημεία τα οποία καλό θα ήταν να συμπεριληφθούν. - Η διαδικασία αξιολόγησης καλό είναι να ξεκινάει από τον ίδιο τον αξιολογούμενο και έπειτα να δίνεται στον αξιολογητή. Επίσης, σημαντικός είναι ο ρόλος του τελικού υπογράφοντα (π.χ. Τμηματάρχης, Διευθυντής), ο οποίος θα έχει υπόψη του τη συνολική εικόνα. - Καλό θα είναι για την αποφυγή άσκοπης γραφειοκρατίας, η διαδικασία αξιολόγησης να γίνει σε ηλεκτρονική πλατφόρμα, όπου αυτό είναι εφικτό, και μελλοντικά να γίνει για όλους τους υπαλλήλους. Δεν νοείται το 2015 η αξιολόγηση να γίνεται σε χαρτί! - Δεν βλέπω πουθενά ακριβείς ημερομηνίες για την διαδικασία. Κατά την γνώμη μου, θα πρέπει να υπάρχει αυστηρή χρονική οριοθέτηση της όλης διαδικασίας. - Η στοχοθεσία θα πρέπει οπωσδήποτε να γίνεται και σε ατομικό επίπεδο. Οι στόχοι που έχουν τεθεί θα πρέπει να είναι η κύρια βάση μίας σωστής αξιολόγησης. - Παράλληλα, θα πρέπει η αξιολόγηση να περιλαμβάνει και τους στόχους για το επόμενο έτος, καθώς και αναλυτικά τα σημεία προς βελτίωση (π.χ. το ότι ο υπάλληλος δεν γνωρίζει επαρκώς την αγγλική γλώσσα, η οποία αναγκαιεί στην δουλειά του, συνεπάγεται την ανάγκη σχετικής εκπαίδευσης). Σε άλλα πρότυπα αξιολόγησης, αυτό ονομάζεται Προσωπικό Πλάνο Ανάπτυξης (Personal Development Plan). - Εξίσου σημαντικό είναι να αναγράφονται ξεκάθαρα οι αρμοδιότητες/ρόλος του αξιολογούμενου (tasks and responsibilities of the post). Θα πρέπει να υπάρχει ξεκάθαρος διαχωρισμός ανάμεσα στα καθήκοντα και στους στόχους. - Τα κριτήρια αξιολόγησης που έχουν τεθεί είναι πολύ γενικά και δομημένα με λάθος τρόπο. Π.χ. Στις «Υπηρεσιακές σχέσεις και συμπεριφορά» για τον μέσο υπάλληλο που δεν έχει επικοινωνία με το κοινό, υπάρχει μόνο ένα σημείο δηλ. «Επικοινωνία και συνεργασία με συναδέλφους και άλλες υπηρεσίες». Με τον τρόπο που δομείται η έκθεση, εξομοιώνεται το σημείο αυτό που είναι μόνο ένα π.χ. με την ενότητα «Αποτελεσματικότητα». - Η βαθμολογία 1-10 δεν ενδείκνυται για όλες τις περιπτώσεις. Ανάλογα με το επιμέρους σημείο αξιολόγησης, η βαθμολογία μπορεί να είναι και φραστική (π.χ. ανταποκρίνεται στις προσδοκίες κλπ). Γενικά, στην έκθεση αξιολόγησης, ο τρόπος βαθμολογίας δεν πρέπει να έχει το στερεότυπο 1-10 αλλά να ανταποκρίνεται σε κάθε επιμέρους σημείο. - Είναι σημαντικό η διαδικασία της αξιολόγησης να περιλαμβάνει α) την επιμέρους αξιολόγηση και β) τη συνολική αξιολόγηση που προκύπτει από τις επιμέρους. - Θα πρέπει να προβλεφθεί μελλοντικά η εκπαίδευση ως προς τον τρόπο αξιολόγησης τόσο των αξιολογούμενων όσο και των αξιολογητών.