• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ' | 13 Ιουλίου 2015, 12:36

    Πρόκειται για ένα άρθρο με υποκειμενισμό στη μοριοδότηση κάποιων κριτηρίων, ακατανόητη μοριοδότηση και μη μοριοδότηση άλλων, που δημιουργούν πολλά ερωτηματικά και δεν οδηγούν σε ορθή επιλογή των καλύτερων και των καταλληλότερων. Αναλυτικότερα: Πρέπει απαραιτήτως να συμπεριληφθεί μοριοδότηση για τα εξής: 1.Βασικού τίτλου σπουδών με βάση την συνάφεια ή μη με την προκηρυσσόμενη θέση και με βάση την βαθμολογία του. 2.Δεύτερου τίτλου σπουδών ανάλογα με την συνάφεια της προκηρυσσόμενης θέσης ή μη και την βαθμολογία του. 3.Μεταπτυχιακών με βάση τα έτη διάρκειας σπουδών τους, την συνάφεια τους και την μη συνάφεια τους με την προκηρυσσόμενη θέση. 4.Διδακτορικών με βάση την συνάφεια τους και την μη συνάφεια τους με την προκηρυσσόμενη θέση. 5.Πιστοποιημένη γνώση Η/Υ. 6.Πιστοποιημένη επιμόρφωση με βάση την συνάφεια της ή μη με την προκηρυσσόμενη θέση. 7.Λοιπών τυπικών προσόντων π.χ. άδεια άσκησης επαγγέλματος κ.α. Είναι αντισυνταγματικό και παραβιάζει προδήλως και κατάφορα τη νομοθεσία η μη μοριοδότηση τυπικών προσόντων τα οποία βρίσκονται στο προσωπικό μητρώο του υπαλλήλου και δεν λαμβάνονται καθόλου υπόψη. Είναι προφανές, για παράδειγμα, ότι η μοριοδότηση τίτλων με βάση τη συνάφεια τους ή μη με την προκηρυσσόμενη θέση θα είναι διαφορετική-ετεροβαρής, δεν μπορεί όμως να μην μοριοδοτείται καθόλου η μη συνάφεια και να μην λαμβάνεται καθόλου υπόψη ο βασικός τίτλος σπουδών (απαραίτητο προσόν διορισμού και εν γένει υπηρεσιακής κατάταξης), η συνάφεια του ή μη με την προκηρυσσόμενη θέση και ιδίως η βαθμολογία του, διότι με αυτό τον τρόπο, πέραν της παραβίασης ουσιαστικών νομικών κανόνων και θεμελιωδών δικαιωμάτων, θα υπάρξουν σοβαρές στρεβλώσεις και υποκειμενική-λανθασμένη αξιολόγηση. Για την εξέταση της συνάφειας των τίτλων, όταν αυτή δεν είναι σαφής, θα πρέπει να ζητείται και η έγγραφη γνώμη των πανεπιστημίων φοίτησης, αφού τα μέλη των αρμοδίων οργάνων επιλογής προϊσταμένων που ορίζονται στο νόμο δεν διασφαλίζεται ότι έχουν γνώση του αντικειμένου και του περιεχομένου σπουδών ή θα πρέπει να προβλεφθεί η εκπροσώπηση πανεπιστημιακών στα ανωτέρω όργανα, χωρίς δικαίωμα ψήφου, ή άτυπη ειδική επιτροπή. Όσον αφορά στον υποκειμενισμό στη βαθμολόγηση και στο εύρος αυτής διαφόρων κριτήριων, είναι χαρακτηριστική η μη μοριοδότηση του βασικού τίτλου σπουδών, της βαθμολογίας του και της συνάφειάς του σε αντίθεση με το δεύτερο τίτλο σπουδών όπου μοριοδοτείται χωρίς εξέταση των ανωτέρω. Επίσης παρόλο που δεν απαιτείται συνάφεια του βασικού και του δεύτερου τίτλου σπουδών (;;;), αυτή τίθεται επιλεκτικά μόνο στα μεταπτυχιακά και διδακτορικά. Η πιστοποιημένη επιμόρφωση αποδυναμώνεται σημαντικά με χαμηλή μοριοδότηση. Σε θέσεις ευθύνης με εξειδικευμένο γνωστικό αντικείμενο π.χ. Οικονομικές -Τεχνικές κ.α. θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη ο βασικός τίτλος σπουδών (οικονομολόγοι-μηχανικοί), οι εξειδικευμένες τεχνικές γνώσεις και να προβλεφθεί μοριοδότηση για υποψηφίους με τα αντίστοιχα επαγγελματικά τυπικά προσόντα που ισχύουν και στην ελεύθερη αγορά. Οι υπάλληλοι θα πρέπει να τοποθετούνται σε θέσεις ευθύνης πρωτίστως με την εξειδίκευση και τις τεχνικές γνώσεις που προκύπτουν από τους τίτλους που κατέχουν, πάντα μέσα από την διαδικασία της σωστής αξιολόγησης όλων των υπολοίπων κριτηρίων, χωρίς τον αποκλεισμό κάποιων. Η μη μοριοδότηση τυπικών προσόντων είναι, πέρα από κάθε λογική, ανεπίτρεπτη, πέραν της μη νομιμότητάς της. Με την εφαρμογή του νομοθετήματος όπως είναι Θα έχουμε τραγελαφικές καταστάσεις, με αποτέλεσμα την περαιτέρω διάλυση του δημοσίου τομέα. Ας μην ξεχνάμε ότι οι υπηρετούντες σε θέσεις ευθύνης παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στην σωστή λειτουργία του. Ευχαριστώ.