• Σχόλιο του χρήστη 'Α. Σ.' | 14 Ιουλίου 2015, 18:08

    Είναι παρωχημένη μια διαδικασία αξιολόγησης που βασίζεται μόνο στη βαθμολογία, έχει αποκλειστικά αξιολογητικό ρόλο, εστιάζει στην παρελθούσα απόδοση και στοχεύει στη βελτίωση της απόδοσης μόνο μέσω αμοιβών και τιμωριών. Η σύγχρονη αντίληψη για τα αξιολογητικά συστήματα συνδέεται με τον αναπτυξιακό ρόλο της αξιολόγησης και εστιάζει στη βελτίωση της μελλοντικής απόδοσης. Η αξιολόγηση θα πρέπει να στοχεύει στη βελτίωση της απόδοσης μέσω αυτο-μάθησης, ανάπτυξης, ενδυνάμωσης και παρακίνησης του προσωπικού. Δυστυχώς, στο άρθρο 4 τίποτα από αυτά δεν λαμβάνεται υπόψη. Επίσης, δεν φαίνεται να υπάρχει η απαραίτητη σύνδεση της διαδικασίας αξιολόγησης με τη στοχοθεσία κάθε Υπηρεσίας/Διεύθυνσης/Τμήματος. Ένα σοβαρό και αποτελεσματικό σύστημα αξιολόγησης συνδέεται ξεκάθαρα με τη Διοίκηση μέσω Στόχων(Managemant by Objectives-ΜΒΟ) και αυτή η σχέση πρέπει να αποτυπώνεται στην περιγραφή του. Η Διοίκηση, στο τέλος κάθε έτους, θα πρέπει να προσδιορίζει στόχους, τόσο σε επιχειρησιακό επίπεδο όσο και σε επίπεδο οργανικών μονάδων. Κάθε Προϊστάμενος θα πρέπει να συμφωνεί με τους υφισταμένους του για τους στόχους (όσον αφορά τα αποτελέσματα), αλλά και για τις ικανότητες που πρέπει να βελτιωθούν. Τόσο ο Προϊστάμενος όσο και ο Οργανισμός θα πρέπει να υποστηρίζουν τον υπάλληλο για την επίτευξη των στόχων. Στα ενδιάμεσα χρονικά διαστήματα, αξιολογητής και αξιολογούμενος θα πρέπει να παρακολουθούν και να συζητούν την πορεία του αξιολογουμένου και, εάν κρίνεται απαραίτητο, να επαναπροσδιορίζουν στόχους. Αφού συνταχθεί το έντυπο αξιολόγησης στο τέλος του έτους, αξιολογητής και αξιολογούμενος θα πρέπει να συζητούν το αποτέλεσμα (ανάλυση δυνατοτήτων και αδυναμιών), να οριστικοποιούν το έντυπο αξιολόγησης και να το συνυπογράφουν.