• Σχόλιο του χρήστη 'Xρήστος Λ.' | 15 Ιουλίου 2015, 02:31

    Νομίζω ότι σε γενικές γραμμές το νομοσχέδιο έχει θετικά στοιχεία και ειδικά στο κομμάτι της αξιολόγησης είναι σίγουρα πολύ καλύτερο από τα προηγούμενα.Τώρα όσον αφορά τις επιλογές προϊσταμένων θα ήθελα να παρατηρήσω τα εξής: Αρθρο 84 Προϊστάμενοι οργανικών μονάδων Πρέπει να αυξηθούν τα ελάχιστα χρόνια προϋπηρεσίας για την κατάληψη των θέσεων ευθύνης.Ειδικά στην περίπτωση των προϊσταμένων Τμημάτων δεν είναι δυνατόν υπάλληλος με έξι χρόνια υπηρεσίας να μπορεί να κριθεί ως Τμηματάρχης.Κακά τα ψέματα όσο και αν δεν αρέσει σε πολλούς συναδέλφους -ειδικά στους πτυχιούχους που νομίζουν ότι επειδή κατέχουν πτυχίο πανεπιστημιακής εκπαίδευσης είναι αυτομάτως άνθρωποι ενός ανώτερου θεού- η εμπειρία είναι αυτή που παίζει τον κυρίαρχο ρόλο και λύνει τα προβλήματα.Επίσης ένας υπάλληλος με λίγα χρόνια υπηρεσίας δεν έχει το κύρος και το σεβασμό απέναντι στους συναδέλφους του για να μπορεί να ασκήσει αποτελεσματικά τα καθήκοντά του.Μη ξεχνάμε ότι ο Τμηματάρχης εκτός από άριστη γνώση του αντικειμένου του Τμήματός του θα πρέπει να να ασκήσει διοίκηση στους υφιστάμενους του πράγμα που ένας υπάλληλος με έξι ή επτά χρόνια υπηρεσίας είναι σχεδόν αδύνατο να το κάνει. ΑΡΘΡΟ 85 ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΩΝ Νομίζω ότι θα πρέπει οι υποψήφιοι να περνούν ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ από διαδικασία γραπτών εξετάσεων με ευθύνη του ΑΣΕΠ ή του ΕΚΔΔΑ και όσοι απορρίπτονται να μην έχουν δικαίωμα συμμετοχής στο διαγωνισμό και όχι αυτό να είναι στην ευχέρεια του Υπουργού. Βέβαια έχω την άποψη ότι οι γραπτές εξετάσεις θα έπρεπε να είναι μέρος της διαδικασίας και να έχουν το μεγαλύτερο συντελεστή βαρύτητας.Διάβασα προσεκτικά σχόλια συναδέλφων που αναπτύσσουν έναν ιδιότυπο ρατσισμό εναντίον των ΔΕ συναδέλφων τους τους οποίους δε θεωρούν ικανούς να καταλάβουν θέσεις ευθύνης τις οποίες θα πρέπει κατά τη γνώμη τους να καταλαμβάνουν υπάλληλοι της κατηγορίας ΠΕ. Σαφώς οι ΠΕ συνάδελφοι θα πρέπει στη μοριοδότηση να ξεκινάνε από καλύτερο σημείο εκκίνησης από τους υπόλοιπους όμως δεν είδα κάπου να αναφέρουν τις γραπτές εξετάσεις. Πτυχίο μόνο να έχουμε και ας είναι και άσχετο με το αντικείμενο της υπηρεσίας μας. Κε Υπουργέ προτείνω στα κριτήρια να μην υπάρχει διαδικασία συνέντευξης αλλά γραπτές εξετάσεις όπου ο κάθε συνάδελφος θα αποδεικνύει μέσα από αυτές την υπηρεσιακή του κατάρτιση και θα έχουν το μεγαλύτερο συντελεστή βαρύτητας (40% ή 50%) ΑΡΘΡΟ 86 ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΩΝ "Η κατάταξη των υποψηφίων γίνεται βάσει των κριτηρίων μοριοδότησης και η επιλογή με φθίνουσα σειρά βαθμολογίας". Πολλά Υπηρεσιακά Συμβούλια επιλέγουν τους υποψηφίους επικαλούμενα το περίφημο "προβάδισμα" των κατηγοριών ακόμα και σε περιπτώσεις που αυτό δεν προβλέπεται από τις οικείες οργανικές διατάξεις και έτσι στην ουσία καταργείται η μοριοδότηση αφού η επιλογή γίνεται αφού εξαντληθούν οι υποψήφιοι ΠΕ κατηγορίας ανεξαρτήτως μοριοδότησης και εάν υπάρχουν κενές θέσεις καλύπτονται από υπαλλήλους ΤΕ κατηγορίας και τέλος οι ΔΕ. Οπως καταλαβαίνετε κ.Υπουργέ εάν εξακολουθήσει να ισχύει αυτό το γεγονός ακυρώνεται όλη η φιλοσοφία του νομοσχεδίου. Προτείνω λοιπόν να ξεκαθαρίσετε το θέμα και να αναφέρεται ρητά ότι τα Υπηρεσιακά Συμβούλια θα επιλέγουν τους υποψηφίους όπως προβλέπεται στο άρθρο 86 και κάθε άλλη διαδικασία καθίσταται αυτομάτως άκυρη. ΑΡΘΡΟ 159 ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ Προτείνω για λόγους διαφάνειας τα πρακτικά των υπηρεσιακών συμβουλίων για την επιλογή προϊσταμένων να αναρτώνται στο πρόγραμμα "ΔΙΑΥΓΕΙΑ". Δεν είναι επιτρεπτό όταν το 99% των φορέων του Δημοσίου να αναρτούν τις αποφάσεις τους να μην το πράττουν τα Υπηρεσιακά Συμβούλια που παίρνουν πάρα πολύ σημαντικές αποφάσεις που επηρεάζουν την καριέρα των δημοσίων υπαλλήλων.Ανάρτηση λοιπόν στην ιστοσελίδα των Δήμων που είναι έδρες των Υπηρεσιακών Συμβουλίων όπως κάνουν κάποιες ελάχιστες και φωτεινές εξαιρέσεις μετρημένες στα δάκτυλα του ενός χεριού σε όλη την Ελλάδα. Επίσης θα ήθελα να προτείνω να προβλέπεται προσφυγή σε δεύτερο βαθμό επί των αποφάσεων των Υπηρεσιακών Συμβουλίων καθώς είναι από τα λίγα διοικητικά όργανα που επί της ουσίας δεν μπορείς να διεκδικήσεις την επανεξέταση της όποιας απόφασης καθώς το κόστος της προσφυγής στα Διοικητικά Δικαστήρια είναι απαγορευτικό για έναν υπάλληλο και το κυριότερο ότι η απόφαση θα εκδοθεί μετά από 4-5 χρόνια. Ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σας.