• Σχόλιο του χρήστη 'MP' | 15 Ιουλίου 2015, 11:40

    Κατ΄ αρχήν συγχαίρω και στηρίζω την προσπάθειά σας για την εφαρμογή της αξιολόγησης στο δημόσιο τομέα. Στο πλαίσιο της πρότασή σας που στο σύνολο της το αποτέλεσμα νομίζω ότι θα προσεγγίσει την αντικειμενικότητα, θα ήθελα να καταθέσω κάποιους προβληματισμούς –προτάσεις που προκύπτουν από την πραγματική ζωή-από την πραγματική λειτουργία της δημόσιας διοίκησης. •Τα τυπικά προσόντα (πτυχία, επιμορφώσεις κ. άλλα) δε σημαίνουν πάντα και ουσιαστικά προσόντα στην άσκηση διοίκησης. Έχω συνεργαστεί με αρκετούς - κατέχοντες πτυχία- ανίκανους να διοικήσουν ένα τμήμα. Αρκετοί υπάλληλοι έχουν περάσει τον εργασιακό τους βίο «μαζεύοντας προσόντα» χωρίς να έχουν προσφέρει ουσιαστικό έργο στις υπηρεσίες τους. Έχω συμμετάσχει σε επιμορφωτικά σεμινάρια με πολλούς προϊσταμένους και διευθυντές όπου το 70% αυτών έβλεπαν την επιμόρφωση ως ένα διάλειμμα από τη δουλειά τους και όχι ως μια ευκαιρία για να αποκτήσουν επιπλέον γνώσεις – δεξιότητες. Άρα η ανίχνευση των ουσιαστικών προσόντων για μένα είναι το κυρίαρχο. Αυτό θα μπορούσε να επιτευχθεί με τη συνέντευξη από ανεξάρτητους αξιολογητές – γνώστες της καθημερινής λειτουργίας και του αντικειμένου της κάθε δημόσιας υπηρεσίας (όχι απλά θεωρητικοί της δημόσιας διοίκησης) - αλλά και από τη αξιολόγηση που θα προκύψει από μια έκθεση πεπραγμένων – απολογισμό της θητείας των ήδη υπηρετούντων προϊσταμένων. Έτσι υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να αναδειχθεί η προσωπικότητα και τα ουσιαστικά προσόντα του υποψηφίου. •Οι οδηγίες για τη συνάφεια ή μη ενός μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών θα πρέπει να είναι ρητές και ξεκάθαρες ώστε να μην έγκειται στη σύνθεση των κατά τόπων συμβουλίων, με αποτέλεσμα ο ίδιος μεταπτυχιακού τίτλος από ένα συμβούλιο να κρίνεται συναφής και από ένα άλλο μη συναφής. Νομίζω ότι είναι πιο δίκαιο, αφού μοριοδοτείται ένας 2ος βασικός τίτλος σπουδών, να μοριοδοτείται και ένας μη συναφής μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών, έστω με μειωμένα μόρια σε σχέση με τον συναφή.