• Σχόλιο του χρήστη 'Τάκης' | 3 Δεκεμβρίου 2015, 16:32

    α) Μοριοδότηση βάσει τυπικών, εκπαιδευτικών προσόντων και προσόντων επαγγελματικής κατάρτισης, Διευκρινίζω σε απάντηση ορισμένων σχολίων παραπάνω ότι το «προσόν», το οποίο αξιολογείται ή μοριοδοτείται, δεν έχει σχέση με τον τρόπο που έγινε η επιλογή σου για να μπορείς να το αποκτήσεις. Έτσι, τυπικό προσόν είναι: •η δημόσια προϋπηρεσία ανεξάρτητα αν διορίστηκες μέσω διαγωνισμού ΑΣΕΠ, με μοριοδότηση ή χωρίς, •η προϋπηρεσία σε θέσεις ευθύνης, ανεξάρτητα αν την απέκτησες μετά από επιλογή Υπηρεσιακού Συμβουλίου ή οργάνου διορισμού •οι σπουδές ή επιμορφώσεις ανεξάρτητα αν έγιναν μετά από επιλογή σου με εξετάσεις, με μοριοδότηση ή με κληρωση Αν όλοι οι βασικοί τίτλοι σπουδών βαθμολογούνται με 100 μόρια τότε θεωρούμε ότι ότι όλοι: ΠΕ 4ετούς- ΠΕ 5ετούς φοίτησης, ΤΕ 4ετούς - ΤΕ 3ετούς φοίτησης, ΔΕ έχουν το ίδιο τυπικό ή εκπαιδευτικό προσόν. Κακώς παρακάτω μοριοδοτούνται επιπλέον οι μεταπτυχιακές, διδακτορικές σπουδές. ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ να αλλάξει η μοριοδότηση του πτυχίου για ΑΕΙ – ΤΕΙ - Δευτεροβάθμια Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης: Σπουδές 3ων εξαμήνων με αντικείμενο τη Δημόσια Διοίκηση με περίπου ένα εξάμηνο πρακτική εργασία στο Δημόσιο. Ουσιαστικά η διαφορά της από ένα σύνηθες Ελληνικό μεταπτυχιακό είναι η εξάμηνη πρακτική άσκηση. Γι’ αυτή τη διαφορά ορίζεται στο νομοσχέδιο οι απόφοιτοι της Εθνικής Σχολής να έχουν 5 χρόνια διαφορά στην εξέλιξη από τους απόφοιτους μεταπτυχιακών και 1 ακόμα αν αρίστευσαν, 2 παραπάνω χρόνια πραγματικής δημόσιας προϋπηρεσίας, και 2πλάσια μοριοδότηση στις κρίσεις. Λίγο άδικο το βρίσκω… ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ εφόσον για τη φοίτηση στη σχολή Δημόσιας Διοίκησης δίνονται επιπλέον 50 μόρια γιατί καταλογίζεται ως πραγματική δημόσια προϋπηρεσία, η μοριοδότηση του πτυχίου της ΕΣΔΔ να είναι ίδια με αυτή των μεταπτυχιακών, δηλαδή 150 μόρια. Απόφοιτος ΕΣΔΔ (2 έτη συναφών σπουδών) και μεταπτυχιακού (2 έτη συναφών σπουδών) παίρνει 250 (+50)+ 150=450 μόρια ενώ Κάτοχος τριών μεταπτυχιακών (6 έτη συναφών σπουδών) παίρνει μόλις 150+30=180 μόρια ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ να μοριοδούνται διαφορετικά οι επιπλέον τίτλοι που κατέχουν οι απόφοιτοι ΕΣΔΔ ή μεταπτυχιακών και οι διδάκτορες. Μόνο οι πιστοποιημένες επιμορφώσεις του ΕΚΔΔΑ θεωρούνται τυπικό προσόν ενώ των ΑΕΙ και άλλων σχολών του Δημοσίου ή και του Ιδιωτικού τομέα θεωρούνται ασήμαντες. Είναι ανόητος κάποιος που κάνει τρίτο μεταπτυχιακό (2 έτη, 0 μόρια) καθώς είναι καλύτερο τυπικό προσόν τα 10 σεμινάρια (60 μόρια) ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ να συμπεριληφθούν κι άλλοι φορείς πιστοποιημένης επιμόρφωσης στη μοριοδότηση και να αλλάξει ο τρόπος μοριοδότησης καθώς στα πλαίσια της δια βίου μάθησης και των συνεχών εκπαιδευτικών αναγκών και οι επιμορφώσεις και οι μεταπτυχιακές εξειδικεύσεις βοηθούν στην καλύτερη άσκηση των καθηκόντων και πρέπει να μοριοδοτούνται. Γνώση ξένων γλωσσών: Δημόσιο που συνεργάζεται με Ευρωπαϊκούς φορείς, συμμετέχει σε Ευρωπαϊκά Προγράμματα και απευθύνεται σε Ευρωπαίους πολίτες η γνώση ξένων γλωσσών είναι σημαντική. Το ελάχιστο επίπεδο γνώσης για επικοινωνία είναι η Καλή γνώση. Γιατί μόνο η Άριστη γνώση θεωρείται προσόν και γιατί 3ων γλωσσών μόνο δεν είναι κατανοητό. Η μοριοδότηση δε είναι αστεία γιατί τη γλώσσα δεν την μαθαίνεις με δύο σεμινάρια του ΙΝΕΠ (20 μόρια). ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ αύξηση της μοριοδότησης ξένων γλωσσών και για τα τρία επίπεδα γνώσης β) Μοριοδότηση βάσει εμπειρίας και άσκησης καθηκόντων ευθύνης, Δεν υπάρχει μοριοδότηση άσκησης καθηκόντων ευθύνης οπότε ο τίτλος της κατηγορίας δεν είναι σωστός. ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ να αλλάξει ο τίτλος της κατηγορίας Μοριοδοτούνται 40 έτη προϋπηρεσίας (33 +7). Η επαγγελματική εμπειρία κάποιου που έκανε το γραμματέα θεωρείται ισοδύναμη με την εμπειρία κάποιου που ήταν σε πόστα ευθύνης ή σημαντικών αρμοδιοτήτων, πράγμα αδιανόητο. Επίσης δίνονται 25x7=175 μόρια αν κάποιος δούλευε στον ιδιωτικό τομέα βάσει των προβλεπόμενων τυπικών προσόντων (συναφή θέση). Συνεπώς κρίσεις ΥΣ δεν πρόκειται να γίνουν τα επόμενα χρόνια γιατί θα πρέπει οι υπηρεσίες να προσθαφαιρούν προϋπηρεσίες, άλλες για υπολογισμό πραγματικής δημόσιας προϋπηρεσίας και άλλες για υπολογισμό ιδιωτικής που μπορεί να συμπέφτουν χρονικά. ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ να αλλάξει η μοριοδότηση της προϋπηρεσίας (με μέγιστο τα 750 μόρια) και να μοριοδοτείται η προϋπηρεσία σε θέσεις ευθύνης (με μέγιστο τα 250 μόρια) και να διευθετηθεί με σαφήνεια αν θα αναγνωρίζεται και υπό ποιες ακριβείς προϋποθέσεις η προϋπηρεσία ιδιωτικού τομέα. δ) Μοριοδότηση βάσει συνέντευξης Οι συνεντεύξεις και οι αξιολογήσεις των Υπηρεσιακών πάντα ήταν διαβλητές και υποκειμενικές (δείτε ενστάσεις και αναφορές σε Ελεγκτικά Όργανα) Ουσιαστικά πρόκειται για εξέταση και όχι για συνέντευξη, με συγκεκριμένες ερωτήσεις και ενδεικτικές απαντήσεις. Το πρακτικότερο και πιο αδιάβλητο σύστημα είναι οι εξετάσεις, γραπτές ή ηλεκτρονικές. Απαντούν όλοι οι υπάλληλοι στα ίδια θέματα, στον ίδιο χρόνο και βαθμολογούνται χωρίς να βλέπει ο εξεταστής ποιος είναι ο εξεταζόμενος. Εδώ θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως πρότυπο το σύστημα επιλογής φοιτητών της ΕΣΔΔ ή ακόμα καλύτερα οι ηλεκτρονικές εξετάσεις επιλογής προσωπικού της Ευρωπαϊκής Ένωσης. ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ να καθοριστεί σαφές πλαίσιο βαθμολόγησης και σαφή διαδικασία εξέτασης των ενστάσεων από 2βάθμια όργανα. Επαναλαμβάνω ότι το «προσόν», το οποίο αξιολογείται, δεν έχει σχέση με τον τρόπο που έγινε η επιλογή σου για να μπορείς να το αποκτήσεις.