• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ' | 5 Δεκεμβρίου 2015, 09:48

    Αυτό το νομοσχέδιο θα αποτελέσει ένα δείγμα γραφής της αξιοπιστίας της κυβέρνησης προς τους δανειστές, εάν πραγματικά επιθυμεί τον εκσυγχρονισμό της ελληνικής δημόσιας διοίκησης και την εγκαθίδρυση της αξιοκρατίας πλέον στη δημόσια διοίκηση. Διότι ένα σύγχρονο δημόσιο θα αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης για την εθνική οικονομία και την κοινωνία. Θα μπορεί κάποιος πλέον να επενδύει στην Ελλάδα σε ένα υγιές και ανταγωνιστικό περιβάλλον χωρίς να έχει αυτόματα συνέταιρο στην επιχείρησή του τον διεφθαρμένο εφοριακό, τελωνειακό, πολεοδόμο, υπάλληλο του ΙΚΑ, τον δημοτικό υπάλληλο, τον νομαρχιακό υπάλληλο, όσον και τον υπάλληλο της Γενικής Γραμματείας Επενδύσεων. Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο κινείται σε σωστή κατεύθυνση αναφορικά με τον εκσυγχρονισμό της δημόσιας διοίκησης. Ένα σύγχρονο σύστημα επιλογής προϊσταμένων πρέπει να δίνει μεγαλύτερη βαρύτητα στα δυναμικά χαρακτηριστικά ενός υπαλλήλου και όχι στα στατικά, δηλαδή η βαρύτητα να είναι στα τυπικά προσόντα, στις κοινωνικές δεξιότητές του, στο ζήλο για εργασία, στο ήθος και στην προσωπικότητά του. Από το συγκεκριμένο νομοσχέδιο πρέπει να εξαλειφθούν οι ακόλουθες παθογένειες, ώστε να καταστεί πραγματικά καινοτόμο: 1) Οι υπάλληλοι της κατηγορίας ΔΕ δεν πρέπει να έχουν δικαίωμα να καταλαμβάνουν θέσεις ευθύνης. Μόνο εν ελλείψει. Στη σημερινή εποχή υπάρχει αφθονία πτυχιούχων. Δεν ζούμε στην εποχή του 1960 ή 1970. Τα καθήκοντα της κατηγορίας τους είναι η διοικητική και γραμματειακή υποστήριξη των υπηρεσιών. 2) Το ανώτατο αξίωμα στην υπαλληλική ιεραρχία (ΓΕΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ) πρέπει να καταλαμβάνουν μόνο οι ΠΕ, όπως γίνεται σε όλα τα κράτη της ΕΕ. 3) Η επιτυχής αποφοίτηση από τη Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης δεν πρέπει να μοριοδοτείται με τόση διαφορά από τους κατόχους μεταπτυχιακών τίτλων. Αυτή η διάταξη είναι αντισυνταγματική και θα καταπέσει στα διοικητικά δικαστήρια, διότι η ανωτέρω ΕΣΔΔ δεν είναι ΑΕΙ και δεν χορηγεί ακαδημαϊκούς τίτλους. Επίσης θα επικρατήσει πιο πολύ στο Υπουργείο Οικονομικών να προΐστανται πτυχιούχοι ανθρωπιστικών σπουδών των οικονομολόγων. 4) Το δεύτερο πτυχίο για έναν ΠΕ θα μοριοδοτείται μόνο εάν είναι πτυχίο πανεπιστημίου και είναι συναφές με το αντικείμενο εργασίας. Διότι έως τώρα ένας που πέρασε αμέσως στο Πανεπιστήμιο βρισκόταν σε δυσμενής θέση από έναν που πέρασε πρώτα στα ΤΕΙ και μετά με κατατακτηρίες εξετάσεις στο ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ. 5) Μόνο η γνώση της αγγλικής, της γερμανικής, της γαλλικής, της ιταλικής και της ισπανικής να μοριοδοτούνται. Αυτές είναι και οι σημαντικές γλώσσες στα θεσμικά όργανα της ΕΕ. Αλλιώς το δημόσιο θα γεμίσει πάλι με προϊσταμένους με βουλγάρικα και ρουμάνικα πτυχία. 6) Ο χρόνος υπηρεσίας δεν πρέπει να μοριοδοτείται τόσο πολύ, μόνο έως 25 χρόνια να υπολογίζονται και με μικρότερο συντελεστή βαρύτητας. Αλλιώς θα έχουμε πάλι την επαναφορά της γεροντοκρατίας. 7) Δεν θα πρέπει να προσμετρούνται τα χρόνια προϋπηρεσίας που διανύθηκαν σε διαφορετικό κλάδο και διαφορετική κατηγορία εκπαίδευσης για προαγωγή, άλλα μόνα τα χρόνια που διανύθηκαν στον κλάδο και στην κατηγορία εκπαίδευσης, οι οποίοι είναι προϋπόθεση για την προαγωγή. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να μοριοδοτούνται μόνο τα πραγματικά χρόνια στην κατηγορία που ανήκει κάποιος κατά την υποβολή για επιλογή προϊσταμένου και όχι η συνολική προϋπηρεσία του. Διότι έχουμε το σύνηθες φαινόμενο και την διαστρέβλωση στην Ελληνική Δημόσια Διοίκηση κάποιος να ήτανε στην κατηγορία ΥΕ η ΔΕ 30 χρόνια και να έκανε τα τελευταία 2 χρόνια μετάταξη στην κατηγορία ΠΕ να του προσμετρούν όλα τα χρόνια λες και έχει διανύσει όλο τον επαγγελματικό του βίου στην κατηγορία ΠΕ. Με αποτέλεσμα να έχει πρόταξη των επιστημόνων που έχουν ενταχθεί εξ αρχής στην αγορά εργασίας σαν ΠΕ και ο λοχίας να προϊσταται εντέλει τον λοχαγό. 8) Σωστά που θα προσμετρούνται πλέον για προαγωγή τα χρόνια που έχει διανύσει κάποιος στον ιδιωτικό τομέα σε εξειδικευμένη εργασία. Αυτή η διάταξη είναι και αποτελεσματική και δεν επιφέρει και δημοσιονομικό κόστος.