• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΝΤΩΝΙΟΣ' | 7 Δεκεμβρίου 2015, 14:00

    ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ , ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ , ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΒΑΣΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΥΠΟ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ 1η ΘΕΣΗ : Για να υπάρχει πραγματική αντικειμενικότητα και αξιοκρατία πρέπει να εφαρμοστούν κριτήρια που δεν επιδέχονται αμφισβήτηση και η αξιολόγηση να γίνεται μόνο από ανεξάρτητο φορέα (ΑΣΕΠ ή κάποιον νέο) . 2η ΘΕΣΗ : Αντικειμενικά κριτήρια μπορεί να αποτελούν μόνο μετρήσιμα αντικειμενικά στοιχεία . Επίσης η αξιολόγηση πρέπει να γίνει από μηδενική βάση και όχι βασισμένη σε παλιές κρίσεις ή τοποθετήσεις οι οποίες στηριζόταν σε διάτρητους νόμους με παράθυρα . Μόνο έτσι θα επιτευχθεί η δημιουργία ενός νέου δημοσίου τομέα , καθαρού από το βρώμικο παρελθόν και θα δοθεί το έναυσμα για προσφορά σε όλους τους υπαλλήλους . Αν θέλει πραγματικά αυτή η κυβέρνηση να αφήσει έργο και να μείνει στην ιστορία όπως ο Πεπονής με τον ΑΣΕΠ , τον οποίο οι μετέπειτα κυβερνήσεις τον έκαναν διάτρητο με τα παράθυρα τους . 3η ΘΕΣΗ : Η διαδικασία της συνέντευξης πρέπει να καταργηθεί άμεσα για λόγους διαφάνειας και αντικειμενικότητας . Έτσι όλος ο κόσμος θα πιστέψει τις δεσμεύσεις μιας κυβέρνησης για αξιοκρατία . Η συνέντευξη ακόμα και αν γίνεται από αδιάβλητα άτομα έχει συνδεθεί με το μέσο και την αναξιοκρατία . 4η ΘΕΣΗ : Η εναλλαγή σε θέσεις ευθύνης θα αποτελέσει το μέτρο που θα αναζωογονήσει το δημόσιο . Παράλληλα με την έλλειψη αξιολόγησης στους υπαλλήλους που δεν αναζητούν θέσεις ευθύνης, θα φέρει και την αναγκαία σιγουριά και εμπιστοσύνη στους υπαλλήλους για να αναδείξουν το έργο τους και να συμβάλλουν στην αναδιάρθρωση του δημόσιου τομέα . 1η ΠΡΟΤΑΣΗ : Η κρίση για διοικητές , γενικούς διευθυντές , γενικούς γραμματείς ,προϊσταμένους διευθύνσεων , προϊσταμένους τμημάτων κ.α. θέσεις ευθύνης να γίνεται μόνο και απευθείας από ανεξάρτητο φορέα . Να κατατίθενται απευθείας τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα εκεί . Μοριοδότηση να λαμβάνεται μόνο για τα συνολικά χρόνια υπηρεσίας εντός δημοσίου αλλά και εκτός δημοσίου , τη γνώση του αντικειμένου εντός και εκτός δημοσίου (βάσει χρόνου υπηρεσίας στο αντικείμενο) και τις σπουδές όπου θα μοριοδοτείται τόσο το επίπεδο των γνώσεων (ΥΕ,ΔΕ,ΤΕ,ΠΕ , μεταπτυχιακά , διδακτορικά , ΕΣΔΔ) όσο και η συνάφεια των σπουδών με το αντικείμενο .Φυσικά δε θα λαμβάνεται υπόψιν καμία προηγούμενη κρίση ή τοποθέτηση . Εννοείται ότι για όλες τις θέσεις απαραίτητο προσόν θα είναι να είσαι δημόσιος υπάλληλος . Με αυτόν τον τρόπο αξιοποιείται η εμπειρία στο δημόσιο τομέα για όλες τις θέσεις ακόμα και αυτή των διοικητών και δεν αξιοποιούνται κομματικά στελέχη αλλά ικανά στελέχη του δημοσίου με γνώση του αντικειμένου . 2η ΠΡΟΤΑΣΗ : Ως μοναδικά μη αντικειμενικά κριτήρια στην αξιολόγηση στελεχών λαμβάνονται για συγκεκριμένο σκοπό , χωρίς βαθμολόγηση των κρινόμενων , τα εξής : α) ψυχομετρική διαδικασία , όπου υπάρχει βάση (60%) την οποία πρέπει να περάσουν οι κρινόμενοι . Αν δεν τα καταφέρουν ασχέτως της βαθμολογίας τους , απομακρύνονται της διαδικασίας . β) κρίση από τους υφιστάμενους εφόσον υπάρχουν , όπου αν λάβουν βαθμό κάτω της βάσης απομακρύνονται της διαδικασίας . Η συνέντευξη καταργείται γιατί δεν μπορεί να αξιολογηθεί αντικειμενικά και δε μπορεί να καθορίζει τα προσόντα ενός υποψηφίου . 3η ΠΡΟΤΑΣΗ : Απαγορεύεται κάποιος να βρίσκεται συνολικά σε θέσεις ευθύνης πάνω από έξι χρόνια , ενώ η θητεία της κάθε θέσης είναι τα δύο χρόνια . Αυτό σημαίνει πρακτικά για παράδειγμα ότι κάποιος μπορεί να είναι δύο χρόνια προϊστάμενος τμήματος , δύο χρόνια προϊστάμενος διεύθυνσης και δύο χρόνια γενικός διευθυντής (σύνολο έξι) . Με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνονται : α) Το συνεχές ενδιαφέρον όλου του προσωπικού για εξέλιξη , β) το ενδιαφέρον του προσωπικού για μετεκπαίδευση , γ) αποφεύγονται καταστάσεις διαφθοράς με τη συνεχιζόμενη παρουσία συγκεκριμένων ατόμων σε θέσεις ευθύνης , δ) αποφεύγονται οι εντάσεις ανάμεσα στο προσωπικό και οι υπηρεσίες λειτουργούν με σύμπνοια ε) υποχρεώνονται πολλοί συνάδελφοι να αναλάβουν θέσεις ευθύνης κατά τη θητεία τους και να προσφέρουν το ανάλογο έργο . 4η ΠΡΟΤΑΣΗ : Όσο αφορά την αξιολόγηση όλων των υπαλλήλων πέρα από θέσεις ευθύνης , προτείνεται να γίνει από τον ΑΣΕΠ ή άλλο ανεξάρτητο φορέα : α) Η καταγραφή των αναγκών των υπηρεσιών και των στόχων τους , β) Η καταγραφή των δυνατοτήτων βάσει τυπικών προσόντων των εργαζομένων (σπουδές , χρόνια υπηρεσίας , συνάφεια με τη θέση ) γ) η κατανομή του προσωπικού σε θέσεις αναλόγως των προσόντων τους σε θέσεις εντός φυσικά χώρου συμφερόντων τους . Κάποια άλλη βαθμολογική αξιολόγηση έχει ουσία μόνο σε περιπτώσεις όπου κάποιοι υπάλληλοι ενώ έχουν τοποθετηθεί σε μια κατάλληλη για αυτούς θέση δε θέλουν να προσφέρουν και αρνούνται να εκτελούν τις βασικές τους υποχρεώσεις και καθήκοντα ή υποπέπτουν σε αδικήματα . Μια τέτοια αξιολόγηση θα αφορά μόνο αυτούς τους υπαλλήλους , για τους υπόλοιπους δε χρειάζεται να γίνεται βαθμολογική αξιολόγηση .