• Σχόλιο του χρήστη 'Μητσάρας' | 7 Δεκεμβρίου 2015, 23:36

    Το υπο διαβούλευση νομοσχέδιο ειναι σε πολλά σημεία θετικό για τη δημόσια διοίκηση και είναι εντυπωσιακό που οι προηγούμενοι "εκσυγχρονιστές" δεν έκαναν κάτι αντίστοιχο. Μόνο ο Ραγκούσης πήγε να κάνει κάτι αλλά τον έφαγε το κατεστημένο και σε ελάχιστες υπηρεσίες εφαρμοστηκε ο νόμος του. Και στις οποίες η επιλογή προϊσταμένων έγινε αξιοκρατικά και οι παλαιοβυσματούχοι έσκασαν απο το κακό τους. Στο ζητούμενο τώρα: Αρχικά θα πρέπει να γίνει (για μια ακόμη φορα) μια διευκρίνηση η οποία έχει γίνει και από άλλους, αλλά απ'ό,τι φαίνεται δεν γίνεται κατανοητή ή σκοπίμως αγνοείται: Η Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ πανεπιστημιακή σχολή. Είναι ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΉ σχολή, εκπαιδεύει επαγγελματικά στελέχη. Πως είναι οι στρατιωτικές σχολές που εκπαιδεύουν αξιωματικούς; Κάτι τέτοιο ας πούμε. Και όπως αυτές οι σχολές παράγουν αξιωματικούς που ξεκινούν από ανθυπολοχαγοί και φτάνουν μετά από καιρό σε ταξίαρχους και αντιστράτηγους, έτσι και οι αποφοιτοι της ΕΣΔΔ θα έπρεπε να ξεκινούν από προϊστάμενοι τμήματος και να φτάνουν γενικοί διευθυντές και γενικοί γραμματείς. Ένα από τα περίεργα, κατά την ταπεινή μου άποψη, αυτού του νομοσχεδίου είναι ότι εισάγει το θεσμό του Μητρώου αλλά μόνο για θέσεις πρόεδρων, μελών δσ κτλ. Θεωρώ ότι από αυτό το Μητρώο θα έπρεπε να προέρχονται όλοι οι προϊστάμενοι. Εννοείται ότι σε κάθε περίπτωση θα έπρεπε οι απόφοιτοι της ΕΣΔΔ να είχαν την πλήρη προτεραιότητα έναντι όλων των υπολοίπων και μόνο σε περιπτωση που δεν υπήρχε κάποιος απόφοιτος να υπήρχε η δυνατότητα για τους υπολοίπους. Ας σκεφτούμε κάτι αντίστοιχο στο στρατό να ζητούσαν όσοι δεν είχαν περάσει από την σχολή ευελπίδων να γίνουν αξιωματικοί.... Υποθέτω ότι στη σκέψη του νομοθέτη είναι κάτι τέτοιο και για το λόγο αυτό δίνει τόσα μόρια στην αποφοίτηση από τη ΕΣΔΔ αν και θα έπρεπε να δίνει περισσότερα και από το διδακτορικό διότι πολύ απλά ο διδάκτορας δεν έχει καμία απολύτως σχέση με δημόσια διοίκηση, ακόμη και έχει διδακτορικό με σχετικό θέμα. Όπως έγραψε μια συνάδελφος προηγουμένως έρχονται μεταπτυχιακοί και διδικτορικοί και το παίζουν ιστορία και δεν γνωρίζουν πως συντάσεται ένα έγγραφο, πως βγαίνει μια απόφαση κτλ... Για να μην αναφέρω τους "συμβούλους" που προερχόμενοι από τον ιδιωτικό τομέα δεν γνωρίζουν απολύτως τίποτε από διαδικασίες του δημοσίου και έχουν το σχετικό υφάκι "εγώ τα ξέρω όλα".... Πριν αρχίσετε το βρίσιμο, σας ενημερώνω ότι έχω τελείωσει ΑΕΙ τμήμα δημόσιας διοίκησης, μεταπτυχιακό στη δημόσια διοίκηση και διδακτορικό σε θέμα δημόσιας διοίκησης, αλλά καμία σχέλη όλα αυτά με την διαδικασία της ΕΣΔΔ δηλαδή τις εξτάσεις της, το υπερεντατικό της πρόγραμμα, τις συνεχείς εξετάσεις και εργασίες, την πρακτική και τη διπλωματική στο τέλος. Όσοι τα έχουν περάσει τα γνωρίζουν πολύ καλά. Όσοι δεν τα έχουν περάσει νομίζουν ότι η ΕΣΔΔ είναι "απλά ένα άλλο μεταπτυχιακό". Καμμία σχέση. Η Σχολή είναι εκεί, η προκήρυξη τυχαίνει μεγάλης δημοσιότητας, όσοι θέλουν και μπορούν ας κάνουν μια προσπάθεια να δουν τι συμβαίνει. Επίσης νομίζω ότι είναι εντελώς αντίθετο από το πνεύμα του νόμου η μη διάκριση σε προϊσταμένους από ανάθεση και σε προϊσταμένους από κρίση ΥΣ και αυτό διότι όλοι γνωρίζουμε ότι με ανάθεση μπαίνουν οι "γνωστοί" του εκάστοτε πολιτικού προϊστάμενου. Άρα δηλαδή επιβραβεύονται οι ανήθικες και υπογειες διεργασίες, πράγμα το οποίο είναι απαράδεκτο. Τέλος νομίζω ότι θα πρέπει να τεθεί ένα πολύ συγκεκριμένο χρονικό όριο μέσα στο οποίο θα υποχρεωθούν όλες οι υπηρεσίες να υλοποιήσουν τις διατάξεις αυτού του νομοσχεδίου και σε περίπτωση υπέρβασης αυτών των ορίων να υπάρξουν σαφείς διοικητικές ποινές στην εκάστοτε ανώτατη ηγεσία (δηλαδή στους γενικούς γραμματείς της κάθε υπηρεσίας) καθώς από εκεί είθισται να ξεκινούν τα προβλήματα, οι καθυστερήσεις και τα παρατράγουδα. Και μια παράκληση: Μην γράφετε με κεφαλαία. Είναι να σαν φωνάζετε και το κείμενο είναι δυσανάγνωστό. Ας μάθουμε επιτέλους να συμπεριφερόμαστε σωστά στην ψηφιακή μας έκφραση.