• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ' | 9 Δεκεμβρίου 2015, 09:24

    Θα συμφωνήσω απόλυτα με τους συναδέλφους που προκρίνουν τη διάκριση των κατηγοριών ΠΕ,ΤΕ και ΔΕ, διότι σύμφωνα και με το νόμο 4009/2011 η ανώτατη εκπαίδευση αποτελείται από δύο παράλληλους τομείς τον πανεπιστημιακό και τον τεχνολογικό τομέα με σαφή ωστόσο διακριτό ρόλο του καθενός από αυτούς. Δεν μπορεί να υπάρξει ισοπέδωση των πάντων και αυτό φαίνεται στο πνεύμα του νομοθέτη σε όλους τους κανόνες δικαίου που ρυθμίζουν για παράδειγμα και τα επαγγελματικά δικαιώματα της κάθε μιας κατηγορίας. Αλλά και κατά το διορισμό στο δημόσιο υπάρχει διάκριση των πινάκων κατάταξης τις κάθε κατηγορίας, θέσεις πανεπιστημιακής εκπαίδευσης και τεχνολογικής. Το ίδιο και στους γραπτούς διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ. Η ύλη στην οποία εξετάζονται οι πτυχιούχοι πανεπιστημιακής εκπαίδευσης είναι σαφώς ευρύτερη και άρα δυσκολότερη έναντι εκείνων της τεχνολογικής εκπαίδευσης. Οπότε είμαι υπέρ της κατάργησης του διαζευκτικού "ή" και η συγκεκριμένη διάταξη να τροποποιηθεί με τη φράση "ελλείψει", δηλαδή οι υπάλληλοι κατηγορίας ΠΕ να προηγούνται και ελλείψει να επιλέγονται υπάλληλοι ΤΕ και ούτω καθεξής ελλείψει να επιλέγονται υπάλληλοι ΔΕ. Βέβαια να προσθέσω εδώ ότι κάποια στιγμή θα πρέπει να ανοίξει και το μέγα ζήτημα εξέτασης της συνάφειας των πτυχίων. Επίσης θέλω να προσθέσω ότι θα πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη ταχύτερης εξέλιξης στο βαθμό Α΄ για εκείνους τους υπαλλήλους που διορίστηκαν με γραπτές εξετάσεις που διοργανώνει το ΑΣΕΠ(έστω π.χ συμβολικά ένα έτος γρηγορότερη ένταξη στο βαθμό αυτό). Επίσης επιπλέον μοριοδότηση των υπαλλήλων αυτών σε περιπτώσεις επιλογής σε θέσεις ευθύνης. Θα έλεγα μάλιστα ότι πρέπει να επεκταθεί η πρόβλεψη αυτή και γενικότερα σε όσους υπαλλήλους διαρίστηκαν με αξιοκρατικές διαδικασίες. Είμαι εισηγήτρια του ΕΚΔΔΑ τα τελευταία οκτώ έτη σε θέματα νομιμότητας και διαφάνειας στο δημόσιο τόμεα και θέλω να καταθέσω εδώ την εμπειρία μου από την εναλλαγή των απόψεων με τους επιμορφούμενους, ότι τα στοιχεία που προκύπτουν για το προσωπικό που προσλαμβάνεται με αξιοκρατικές διαδικασίες είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά για το μέλλον του δημόσιου τομέα. Μιλάμε πραγματικά για πρόσληψη ατόμων με πλούσιο επιστημονικό υπόβαθρο και με εκπληκτικές δυνατότητες στην πολυπόθητη μεταρρύθμιση του ελληνικού δημοσίου. Σ' αυτούς τους ανθρώπους η πολιτεία πρέπει να δώσει τη δυνατότητα να μεταμορφώσουν τις δημόσιες υπηρεσίες, ώστε να παταχθεί και η απίστευτη γραφειοκρατία και συνάμα η ταλαιπωρία του πολίτη κατά τις συναλλαγές του με αυτές. Τέλος θέλω να εκφράσω το παράπονό μου προς την επιστημονική επιτροπή που βοήθησε στη σύνταξη του παρόντος νομοσχεδίου, αλλά και στους νομοθέτες των προηγούμενων διατάξεων του Υ.Κ. Σε όλα τα προγενέστερα νομοθετήματα υπάρχει πρόβλεψη για επιπλέον μοριοδότηση των υπαλλήλων που έχουν παρακολουθήσει επιμορφωτικά προγράμματα που διοργανώνει το ΕΚΔΔΑ, μήπως θα' πρεπε να υπάρξει και επιπλέον μοριοδότηση για εκείνους τους υπαλλήλους που συμμετέχουν ως επιμορφωτές/εισηγητές αυτών των σεμειναρίων(πλέον π.χ. των 100 διδακτικών ωρών, που σημαίνει ότι έχει αξιολογηθεί και η επιστημονική τους συμβολή); Κατά την ταπεινή μου γνώμη θα έπρεπε να υπάρξει αυτή η πρόβλεψη. Έχω την πεποίθηση ότι η αρμόδια επιτροπή θα επεξεργαστεί όλα τα σχόλια που υποβάλλονται από τους συμμετέχοντες στην παρούσα διαβούλευση και τα οποία, όπως εγώ από πλευράς μου τα κατέγραψα, έχουν ως κοινό σημείο συνάντησης το αίτημα για δίκαιη και αντικειμενική αξιολόγηση των υπαλλήλων, αλλά και την κατάργηση της ισοπέδωσης των πάντων στο δημόσιο τομέα. Ευχαριστώ για την υπομονή σας.