• Σχόλιο του χρήστη 'Petros S.' | 12 Νοεμβρίου 2009, 13:59

    Το νομοσχέδιο είναι σε γενικές γραμμές σωστό. Κατά τη γνώμη μου όμως σε μερικά σημεία έχει αδυναμίες/παραλήψεις. Το τεστ δεξιοτήτων από ότι βλέπω και από τα υπόλοιπα σχόλια αποτελεί ένα αμφιλεγόμενο ζήτημα. Αν προσέξτε τις βαθμολγίες των σχολίων, σε εκείνα που το "εξυμνούν" και ζητάνε όσο δυνατό μεγαλύτερο συντελεστή υπάρχουν πιο πολλες θετικές αξιολογήσεις (γιατί οι υποψήφιοι που δεν έχουν μεταπτυχιακά/διδακτορικά είναι περισσότεροι). Αντίθετα σε εκείνα που το συγκρίνουν με τα μεταπτυχιακά και ζητούν ηπιότερη πριμοδότηση υπάρχουν περισσότερες αρνητικές αξιολογήσεις μιας όσοι δεν έχουν τη δυνατότητα να κανουν ένα μεταπτυχιακό δεν θα ήθελαν κάτι τέτοιο το καταψηφίζουν ενώ οι κάτοχοι τέτοιων διπλωμάτων είναι λιγότεροι (άρα και οι θετικές αξιολογήσεις). Σωστά αναφέρεται ότι ένα ενιαιο τεστ δεξιοτήτων για όλες τις βαθμίδες και όλες τις ειδικότητες δεν έχει ουσιαστικό αντίκρυσμα. Σε τέτοιο επίπεδο θα μπορούσε να χρησιμευσει μόνο στη βάση του πέτυχες/απέτυχες. Δηλαδή για τον έλεγχο (όχι τη βαθμολόγηση) βασικών δεξιοτήτων που κάθε εργαζόμενος πρέπει να έχει. Το τεστ που έχει διεξαχθεί δεν ήταν σωστά σταθμησμένο μιας και υπήρχαν αρκετά άτομα ιδίως ΠΕ που κάναμε το τεστ σε 45-50 λεπτά και βαθμολογηθήκαμε με πάνω από 70+. Έχοντας κάνει και διδακτορικό θα μπορούσα να βεβαιώσω (όσο φυσικά μετράει η γνώμη μου) ότι το να πάρω 400 μόρια απο το διδακτορικό και 280 από το τεστ δεν μου φαίνεται πολύ λογικό (ιδίως για θεσεις που το διδακτορικό έχει μία ουσία). Μέσος όρος βαθμολογίας ήταν το 53,9 ήτοι 162 περίπου μόρια, δηλαδή περισσότερο από ένα μεταπτυχιακό. Τα στατιστικά καταδυκνείουν ότι το συγκερκιμένο τεστ είχε περισσότερο την υφή δοκιμασίας "Επιτυχής / ανεπιτυχής εξέταση". Κατά τη δική μου άποψη η χρυσή τομή μπορεί να επιτευχθεί με την ύπαρξη κάποιων συγκεκριμένων μέτρων/διαδικασιών. 1)Διαφορετικά τεστ δεξιοτήτων για κάθε κλάδο (ΥΕ,ΔΕ,ΤΕ,ΠΕ) 2)Διαφορετικά τεστ για κάθε ειδικότητα (διοικητικούς,μηχανικούς,οικονομολόγους,κτλ) 3)Μεγαλύτερη συχνότητα διεξαγωγής του (κάθε εξάμηνο αν είναι δυνατόν, κάτι σαν τις εξετάσεις GRE, TOEFL κτλ θα ήταν το ιδανικό) 4)Πριμοδότηση ανάλογη με τη βαρύτητα του τεστ και τη θέση (σε καμία περίπτωση ένα τεστ 2-3 ωρών δεν μπορεί να έχει την ίδια βαρύτητα με ένα διδακτορικό, αν η θέση μπορεί να κάνει χρήση του διδακτορικού, π.χ. όχι σε θέση φύλακα) Αν βέβαια θέλαμε να είμαστε πραγματικά ρηξικέλευθοι θα έπρεπε να καταργηθεί στην ουσία η μονιμότητα στο δημόσιο να δουλέψει σε πραγματική βάση η αξιολόγηση και να μπαίνουν όλοι με εξετάσεις. Ώστε να προσέρχονται μόνο όσοι θέλουν πραγματικά να εργαστούν και όχι όσοι απλώς θέλουν να βολευτούν.