Άρθρο 6 Τεστ δεξιοτήτων

1. Το πέμπτο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 18 του Ν.2190/94, όπως αντικαταστάθηκε από την παρ. 1 του άρθρου 8 του Ν. 3051/02 και την παρ. 4 του άρθρου 4 του Ν. 3320/05, αντικαθίσταται ως εξής:

«Ο βαθμός της ειδικής γραπτής εξέτασης ισχύει για δέκα (10) έτη από την έκδοση των αποτελεσμάτων και λαμβάνεται υπόψη με ρητή αναφορά στις εκάστοτε προκηρύξεις. Για τους υποψηφίους που τυχόν θα συμμετάσχουν σε δύο ή και περισσότερες εξετάσεις ισχύει ο βαθμός της τελευταίας εξέτασης.

Η διαδικασία της ειδικής γραπτής εξέτασης διενεργείται μία τουλάχιστον φορά κάθε δύο έτη. Δικαίωμα συμμετοχής σε αυτήν έχουν όσοι κατά την λήξη της προθεσμίας υποβολής αίτησης , κατέχουν βασικό τίτλο σπουδών τουλάχιστον δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η κλίμακα βαθμολογίας της εξέτασης αυτής είναι από τον μηδέν (0) έως το εκατό (100).»

2. Το τέταρτο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 18 του Ν.2190/94, όπως αντικαταστάθηκε από την παρ. 1 του άρθρου 8 του Ν.3051/02, αντικαθίσταται ως εξής:

«Η βαθμολογία της ειδικής γραπτής δοκιμασίας πολλαπλασιάζεται με συντελεστή τέσσερα (4) και προσαυξάνει αντιστοίχως τη συνολική βαθμολογία του υποψηφίου.»

  • 19 Νοεμβρίου 2009, 01:52 | Σ.Ρ.

    Αξιότιμε κύριε Ραγκούση,

    προτείνω να μειωθεί ο συντελεστής για την μοριοδότηση στο 2 για το τέστ δεξιοτήτων.
    Δεν είναι δυνατόν να μειώνεται η μοριοδότηση στην εμπειρία και να αυξάνεται π.χ. το τέστ.
    Έχουμε φτύσει αίμαι τόσα χρόνια στον ιδιωτικό τομέα κάτω από δύσκολες εργασιακές συνθήκες και τι κάνει τώρα η κυβέρνηση αυξάνει το τέστ.
    Το θεωρώ άδικο.
    Δεν είναι δυνατον να μοριοδοτείται τόσο υψηλά μια τέτοια διαδικασία και να μειώνονται πτυχία,εμπειρία κ.α.

    Με εκτίμηση

  • 18 Νοεμβρίου 2009, 20:59 | Nasos

    Δεν μας απαντά ο κ. Θοδωρής Μπορλόκας σχετικά με το τεστ δεξιοτήτων:

    1. Πως είναι ίδιο για όλους? Μπορούν να μοριοδοτηθούν όλοι οι υποψήφιοι για κάθε προκήρυξη που επιθυμούν να συμμετάσχουν? Εάν ο Χ υποψήφιος πάρει πτυχίο τώρα, πως θα μοριοδοτηθεί για τον αμέσως επόμενο διαγωνισμό? Αυτή είναι η δικαιοσύνη για αυτόν? Να μην μπορεί κάποιος να συμμετάσχει επί ίσης όροις ανά πάσα στιγμή?
    2. Πως ξέρει από τώρα οτι είναι αδιάβλητος? Είναι παρόν σε διαδικασίες επιλογής θεμάτων κ.α.? Η επειδή αυτός δεν είχε τα θέματα έτσι θεωρεί? Και εάν κάποια στιγμή γίνει αδιάβλητος? Θα τον ρωτήσουν?
    3. Εάν εξετάζει γενικές γνώσεις και δεξιότητες γιατί δεν ονομάστηκε τεστ γνώσεων και δεξιοτήτων?
    4. Δηλαδή με το τεστ αυτό οι φοιτητές και οι μαθητές θα αναγκαστούν μελλοντικά να σκεφτούν κριτικά, να συμμετέχουν στην κοινωνία, να αρχίσουν να ενημερώνονται? Μας κοροϊδεύεται κύριε?

    Εάν είναι αδιάβλητοι κύριε οι θεσμοί αυτοί, τότε γιατί το κόμμα σας, το δικό σας και το δικό μας, μίλαγε για αναξιοκρατική πρακτική ως αντιπολίτευση? Θα μας τρελάνετε?

    Σας εμπιστευτήκαμε για να μας εμπαίζετε?

  • 18 Νοεμβρίου 2009, 20:05 | Γιώργος

    Το τεστ δεξιοτήτων κατά την ταπεινή μου άποψη αγγίζει την κατηγορία της συνέντευξης. Τα αποτελέσματα αυτά δεν θα πρέπει να ληφθούν υπόψη σε κανένα διαγωνισμό. Ξαφνικά διαπιστώθηκε το όχι και πολύ καλό επίπεδο των γνώσεών μας σε γενικά θέματα? Γιατί θα πρέπει να επιβαρυνθεί ο προϋπολογισμός μίας οικογένειας με εξτρά φροντιστήρια ή βιβλία? Δεν αρκεί αυτό των ηλεκτρονικών υπολογιστών (σημειώνεται ότι οι υπολογιστές διδάσκονται στα σχολεία στην δωρεάν παιδεία). Πιστεύω ότι το κόστος (όχι μόνο το οικονομικό αλλά και το χρονικό) σε σχέση με το όφελος είναι δυσανάλογο. Και στην τελική επειδή κάποιος γνώριζε ότι επισκέφτηκε τη χώρα μας ο Κινέζος πρόξενος δεν τον καθιστά ικανότερο ή αποτελεσματικότερο από κάποιον που δεν απάντησε σε τέτοιου είδους ερωτήσεις.
    Υπάρχει όμως και άλλα προβλήματα που δημιουργείται με το τεστ δεξιοτήτων και ενδεικτικά είναι τα εξής: α) δικαίωμα συμμετοχής στο τεστ έχουν όλοι (ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ, κλπ) ήδη το τεστ από την εκκίνηση του το είναι άνισο, β) δεν είναι εύκολα ελέγξιμο από τους υποψηφίους η μοριοδότηση για τυχόν ενστάσεις και γ) οι θέσεις που θα προκηρυχθούν σε μία χρονική περίοδο όπου θα ληφθεί το αποτέλεσμα του τεστ δεξιοτήτων δεν θα είναι ισάριθμες με αυτές τις επόμενης χρονικής περιόδου που θα έπονται του νέου τεστ για όλους αυτούς που θα ξανασυμμετάσχουν διότι δεν απέδωσαν ικανοποιητικά στο προηγούμενο τεστ δηλαδή οι ευκαιρίες δεν είναι ίσες.

  • 18 Νοεμβρίου 2009, 19:42 | Θοδωρής Μπορλόκας

    Μπράβο στην αναβάθμιση του θεσμού του τεστ δεξιοτήτων. Αν πρέπει να αλλάξει κάτι είναι προς την ενίσχυση και όχι προς την αποδυνάμωση του θεσμού, ο οποίος έχει πολλά σοβαρά πλεονεκτήματα:
    1. Είναι αδιάβλητος
    2. Είναι ίδιος για όλους
    3. Εξετάζει γενικές γνώσεις και δεξιότητες, που έχουν αποκτηθεί σε όλη τη διάρκεια των σπουδών ενός ατόμου, από το δημοτικό ως το μεταπτυχιακό
    4. Εξετάζει ευστροφία, αντίληψη, γλωσσικές κ αριθμητικές δεξιότητες
    5. Προωθεί την κριτική σκέψη και όχι την αποστήθιση
    6. Εξετάζει το βαθμό που ένας πολίτης είναι ενεργός μέσα στην κοινωνία, παρακουλουθεί, διαβάζει, ενημερώνεται

    Όσοι ισχυρίζονται ότι ένα απλό τεστ εξομοιώνεται με πτυχία, μεταπτυχιακά και τα ισοπεδώνει είναι προφανές ότι σφάλλουν. Καμία εξομοίωση δε γίνεται. Τι έχει να φοβηθεί ένας κάτοχος μεταπτυχιακού ή διδακτορικού από αυτό το τεστ? Τιποτα. Εχει την ίδια δυνατότητα με όλους τους άλλους να προσέλθει και να εξεταστεί. Ίσα ίσα που έχει και πολύ περισσότερες πιθανότητες να συγκεντρώσει υψηλό βαθμό σε σχέση με έναν υποψήφιο ΥΕ. Αποτελεί όμως έναν επιπλέον παράγοντα αξιολόγησης, που επιβραβεύει τη γνωση και την κριτική σκέψη και αντίληψη.
    Και απαιτεί να αφιερώσει κανείς μόνο ένα πρωινό από τη ζωή του.

    Όσοι δεν πήγαν να δώσουν το τεστ, προφανώς δε θα ενδιαφέρονταν για το δημόσιο, ή δεν πήγαν λόγω αβελτηρίας. Και στις δύο περιπτώσεις δεν μπορούν να φωνάζουν. Και αυτοί όμως, όπως και όσοι, είτε για λόγους συγκυρίας δεν μπόρεσαν να προσέλθουν την πρώτη φορά, είτε υποαπέδωσαν, έχουν το δικαίωμα να προσέλθουν του χρόνου, οπότε δεν αδικούνται.
    Επίσης όσοι θεωρούν ότι βοηθά την παραπαιδεία και τα φροντιστήρια πλανόνται πλάνην οικτράν. Καθώς είναι αδύνατο μέσω φροντιστηρίων να καλυφθεί το εύρος γνώσεων της εξέτασης. Είναι ένα τεστ, το οποίο δεν απαιτεί ειδική προετοιμασία. Σχεδόν κανένας άλλωστε από αυτούς που πήραν υψηλό βαθμό δε χρειάστηκε φροντιστήριο. Και είναι μάταιο να προσδοκεί κανείς υψηλό βαθμό στο τεστ δεξιοτήτων μέσω φροντιστηρίων.
    Δεν πρέπει να μας ενοχλούν θεσμοί αδιάβλητοι, που προωθούν την αξιοκρατία και την αξιολόγηγη με ίσους όρους.

    Θοδωρής Μπορλόκας
    Μέλος Νομαρχιακής ΠΑΣΟΚ Α’ Αθήνας

  • 18 Νοεμβρίου 2009, 17:36 | T. EGG.

    ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΤO TEST ΔΕΔΙΟΤΗΤΩΝ ΝΑ ΕΞΙΣΩΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΑ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΑ ΚΑΙ ΝΑ ΥΠΕΡΒΑΙΝΕΙ ΤΗΝ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΤΩΝ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ. Η ΜΕΓΑΛΗΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΚΑΙ ΓΝΩΣΗΣ ΔΕΝ ΘΑ ΗΤΑΝ ΔΙΚΑΙΟ ΝΑ ΙΣΟΒΑΘΜΙΣΤΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΧΕΙΡΟΤΗΤΑ ΕΝΟΣ ΤΕΣΤ ΟΠΟΥ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΤΥΧΗ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΦΘΑΣΕΙ ΤΗΝ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ 50%. ΕΑΝ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΕΠΙΘΥΜΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΕΝΑ ΑΞΙΟΚΡΑΤΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΣΤΙΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙς ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ, ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΕΞΑΓΕΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥΣ ΟΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΗΔΗ ΣΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ.

  • 18 Νοεμβρίου 2009, 17:05 | Nasos

    Και εσείς οι ΔΕ. Ντροπή σας. Συμφεροντολόγοι. Είναι δυνατόν να θεωρείτε γνώση ερωτήσεις και τεστ όπως το προηγούμενο? Εσείς θα είσαστε οι δημόσιοι υπάλληλοι του μέλλοντος? Που θα διαχειριστείτε την Δημόσια εξουσία? Με τι? Με ψέματα? Την πάρτη μας και ας τους άλλους να μορφώνονται? Έλεος πια.

  • 18 Νοεμβρίου 2009, 17:17 | βαγγελης

    ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΧΑΙΡΕΤΙΖΩ ΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΝΑ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ Ο ΠΟΛΙΤΗΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ!!!!! ΠΡΩΤΙΣΤΩΣ ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΑΡΑΘΕΣΩ ΤΟ ΕΞΗΣ ΟΤΙ Η ΘΕΛΟΥΜΕ ΤΕΛΙΚΑ ΤΟΝ ΑΣΕΠ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΧΩΡΑ Η ΘΕΛΟΥΜΕ ΑΣΕΠ ΣΤΑ ΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΤΑ ΣΤΑΘΜΑ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΠΟΛΙΤΗ? ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΟΠΟΥ ΔΕΝ ΜΑΣ ΣΥΜΦΕΡΕΙ ΝΑ ΤΑ ΒΑΖΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟΝ ΑΣΕΠ ΚΑΙ ΟΠΟΤΕ ΜΑΣ ΣΥΜΦΕΡΕΙ ΝΑ ΤΟΝ ΒΑΖΟΥΜΕ ΜΠΡΟΣΤΑΡΗ ΣΑΝ ΑΣΠΙΔΑ!!!!!! ΕΛΕΟΣ ΠΙΑ ΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΡΑΜΕΛΑ!!!! ΤΟ ΤΕΣΤ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΔΕΧΤΩ ΟΤΙ Η’ ΗΤΑΝ ΓΕΛΙΟ Η’ ΕΠΕΙΔΗ ΕΧΩ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΔΕΝ ΤΟ ΥΠΟΛΟΓΙΖΩ ΚΑΝ!!!! ΑΣ ΗΤΑΝ ΟΛΟΙ ΕΚΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΕΠ’ΙΣΟΙΣ ΟΡΟΙΣ ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΤΟΥΣ Η ΕΚΤΟΣ ΕΑΝ ΘΕΩΡΟΥΜΕ ΗΛΙΘΙΟΥΣ 130000 ΑΤΟΜΑ ΠΟΥ ΕΚΑΝΑΝ ΤΟΝ ΚΟΠΟ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝΕ ΤΟ ΤΕΣΤ ΚΑΠΟΙΟ ΑΠΟ ΑΥΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΕΣ ΚΑΠΟΙΟΙ ΟΧΙ!!!! Ο ΑΡΧΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΤΕΣΤ ΗΤΑΝ ΟΙ ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΕΣ ΝΑ ΕΧΟΥΝΕ ΕΝΑ ΧΑΡΤΙ ΚΑΠΟΙΑ ΜΟΡΙΑ ΠΟΥ ΝΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΕΙ ΤΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥΣ!!!! ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ΟΙ Δ.Ε ΔΩΣΑΝΕ ΤΑ ΙΔΙΑ ΑΚΡΙΒΩΣ ΘΕΜΑΤΑ ΜΕ Π.Ε ΚΑΙ Τ.Ε ΚΑΙ ΠΑΡΟΛΟ ΑΥΤΑ ΠΕΤΥΧΑΝ!!!! ΚΥΡΙΟΙ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΘΕΩΡΩ ΣΩΣΤΟ ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΚΑΘΕ ΕΝΝΟΙΑΣ ΜΟΡΙΩΝ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΟΥΝ ΟΛΑ ΑΠΟ ΜΗΔΕΝΙΚΗ ΒΑΣΗ ΜΕ ΒΑΣΗ ΜΟΝΑΧΑ ΤΟ ΤΕΣΤ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ! ΤΟΥΣ ΚΡΙΝΟΝΤΕΣ ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΔΕ Η’ ΠΕ Η’ ΤΕ ΝΑ ΘΕΣΕΤΕ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ΚΡΗΤΙΡΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!!!! ΤΟ ΛΕΩ ΑΥΤΟ ΕΠΕΙΔΗ ΠΟΛΛΑ ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ ΣΑΝ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΟ ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΑΣΕΠ ΕΧΕΤΕ ΜΟΝΑΧΑ ΤΟ ΤΕΣΤ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ!!!! ΑΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΠΟΣΑ ΜΟΡΙΑ ΓΙΑ ΑΝΕΡΓΟΥΣ Η ΣΥΒΑΣΙΟΥΧΟΣ Η STAGIERS Η ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΥΣ ΜΑ’Ι’ΜΟΥ!!!! ΟΛΑ ΑΠΟ ΜΗΔΕΝΙΚΗ ΒΑΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΘΕΣΕΩΝ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΑΣΕΠ ΜΕ ΕΙΣΗΤΗΡΙΟ ΤΟ ΤΕΣΤ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ!!!! ΜΟΝΑΧΑ ΕΤΣΙ ΘΑ ΑΛΛΑΞΕΙ Η ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΑΛΛΑ ΘΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΕΙ ΚΑΙ Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΑΣΕΠ!!!!!

  • 18 Νοεμβρίου 2009, 17:54 | Nasos

    Τα προηγούμενα χρόνια κατάντησε η Ελλάδα να καταταγεί στην ουρά της Ευρώπης σε θέματα αξιοκρατίας, πλέον και βάση επίσημων στοιχείων.

    Και ξέρετε γιατί κατάντησε εκεί? Όχι γιατί δεν νομοθέτησε αρκετά. Από νόμους δόξα ο θεός άλλο τίποτα. Αλλά διότι οι νόμοι αυτοί ήταν τόσο πρόχειροι που φτάσαμε εδώ. Διερωτώμαι τώρα. Γιατί μας κατατάσσουν στην 71 θέση της αναξιοκρατίας και όχι της αμέλειας? ΔΙΟΤΙ ΚΥΡΙΟΙ ΟΙ ΝΟΜΟΙ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΧΕΙΤΟΙ ΓΙΑΤΙ ΕΤΣΙ ΒΟΛΕΥΕΙ. ΑΥΤΟ ΔΕ ΛΕΓΕΤΕ ΑΜΕΛΕΙΑ ΑΛΛΑ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑ.

    Σταματήστε πια τις γελοιότητες. Το αναξιοκρατικότατο τεστ το ενισχύετε? Το χ3 το κάνετε χ4??? Θα μας στείλουν στην 100 θέση!!! Μας πήραν χαμπάρι. Μην αφήνετε παραθυράκια. Γελοιότητες του στυλ τεστ δεξιοτήτων μας οδήγησαν εκεί. Θέλετε αξιοκρατία? Επιβάλετέ την με νομοσχέδια που την διασφαλίζουν. Διατάξεις που αφήνουν παραθυράκια δεν είναι αμέλεια αλλά αναξιοκρατία.

    Εμείς σας το γνωρίσαμε. Η Ε.Ε. επίσης το ξέρει. Μην κάνετε οτι δεν ακούτε. Σας εμπιστευτήκαμε για να αλλάξετε την κατάσταση. Κάντε το αυτονόητο. Κλείστε τα παραθυράκια. Μην ανοίγετε καινούργια.

  • 18 Νοεμβρίου 2009, 16:54 | Κωνσταντίνος

    Παρακολούθησα με ενδιαφέρον τη μέχρι τώρα συζήτηση για τη χρησιμότητα του τεστ δεξιοτήτων, παρέχοντας και προηγουμένως τη (μακροσκελέστατη) άποψή μου. Είναι σαφής η κάθετη διαφωνία μου για την πρόσθετη μοριοδότηση που παρέχει ο εν λόγω διαγωνισμός. Είναι σαφώς δικαιότερη και ορθότερη η προαπαίτηση για το εν λόγω τεστ. Αναρωτίεμαι πόσο άξιοι θα ήταν όλοι όσοι συμμετείχαν σε αυτόν, αν οι ερωτήσεις ήταν δυσκολότερες και είχαν λάβει κατά μέσο όρο 30 βαθμούς. Θα δήλωναν τότε ότι πρόκειται για αξιοκρατικό τρόπο αξιολόγησης ή θα ωρύονταν για το επίπεδο δυσκολίας των θεμάτων σε αντιστοιχία με τις πανελλαδικές εξετάσεις; Τελικά, σε αναλογία με τη δυσκολία σύγκρισης των βαθμών διαφορετικών ιδρυμάτων, μήπως θα έπρεπε η μοριοδότηση του καθενός να συναρτάται με το μέσο όρο των βαθμολογιών;

    Πέρα από αυτό, πολύ σημαντικό θεωρώ το γεγονός ότι τελικά το προβάδισμα όσων κόπτωνται για τη σημασία του ελ λόγω διαγωνισμού είναι προσωρινό. Άλλωστε, στην πλειοψηφία των θέσεων ΠΕ, οι πρώτες θέσεις καταλαμβάνονται από υποψηφίους με όλα τα προσόντα (διδακτορικούς τίτλους, εμπειρια ΚΑΙ ΤΕΣΤ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ κλπ), οι δε υπόλοιποι δεν έχουν δυστυχώς στον ήλιο μοιρα(και ορθά κατ΄εμέ αφού έχουν λιγότερα προσόντα).

    Με τα σημερινά δεδομένα, λοιπόν όλοι οι επιθυμούντες την πρόσληψη στο ΕΔ θα συμμετάσχουν στο επόμενο τεστ δεξιοτήτων με αποτέλεσμα την επαναφορά της σημερινής (προ τεστ) εικόνας. Μάλιστα, είναι δεδομένο ότι για να είναι σίγουροι οι περισσότεροι, θα καταφύγουν σε υπηρεσίες παραπαιδείας και τότε θα δούμε και βαθμολογίες οι οποίες θα αγγίζουν το άριστο! Μέχρι τότε, οι λίγες θέσεις που θα διατεθούν στο ΕΔ (λόγω και των πενιχρών οικονομικών της χώρας), θα διατεθούν σε όσους διαθέτουν το σύνολο των προσόντων (συνεπώς λίγοι θα είναι και οι προύχοντες αυτής της χώρας).

    Συμπερασματικά, οι κυβερνώντες και οι σύμβουλοί τους θα πρέπει να αναλογιστούν τον ρόλο του τεστ δεξιοτήτων. Δεν μπορεί η βασική γνώση να αποτελεί προσαύξηση αλλά προαπαίτηση. Επιπλέον δε, θα πρέπει να αντιληφθούν ότι πριν αποφασίσουν την εφαρμογή μιας ανάλογης διαδικασίας στο μέλλον (η οποία απαιτεί προετοιμασία, κόστος και χρόνο), θα πρέπει να έχουν προγραμματίσει και την μελλοντική, τακτική εφαρμογή της. Αλλιώς, παρατηρείται το σημερινό κωμικοτραγικό φαινόμενο της αδυναμίας – άγνοιας χρόνου επανάληψης μιας διαδικασίας και τελικά του αποκλεισμού με καταφανώς άδικο τρόπο μέρος του Ελληνικού λαού από την ισότιμη συμμετοχή σε διαγωνισμούς προσλήψεων. Για να μην συνεχίσουμε να πιστεύουμε ότι ζούμε σε κράτος όπου βασιλεύει η προχειρότητα, η αδικία και η ανισορροπία, ο αρμόδιος υπουργός ΟΦΕΙΛΕΙ παράλληλα με την κατάθεση του τελικού νομοσχεδίου να προβεί και σε σαφή δήλωση για το χρόνο προγραμματισμού του νέου διαγωνισμού της ειδικής δοκιμασίας.

    Παρεπιπτόντως, παρά το ότι δεν είμαι ψηφοφόρος της κυβερνητικής παράταξης, τα θερμά μου συγχαρητήρια για την εξαιρετική πρωτοβουλία των ηλεκτρονικών διαβουλεύσεων. Εύγε.

  • Το τεστ πρέπει να διαφοροποιείται ανάλογα με τις απαιτήσεις των θέσεων. Αλλο τεστ για κατηγορία ΔΕ άλλο για ΠΕ.
    Προαπαιτούμενο είναι η αξιολόγηση των θέσεων εργασίας, η περιγραφή τους και η σύνταξη ακριβούς καθηκοντολογίου.

  • 18 Νοεμβρίου 2009, 15:15 | Kostas

    ΜΑΣ ΚΟΡΟΙΔΕΥΕΤΕ? ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟ ΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΓΕΛΙΟ ΤΕΣΤ? ΓΙΑΤΙ? ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΒΑΤΖΩΣΕΤΕ ΓΙΑ ΜΙΑ PENTAETIA-ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥΣ ΒΑΘΜΟΥΣ ΣΑΣ? ΕΧΕΤΕ ΜΠΕΙ ΜΕΣΑ ΟΛΟΙ ΟΙ -ΔΕ- ΔΙΧΩΣ ΠΤΥΧΙΑ ΚΑΙ ΚΟΙΤΑΤΕ ΝΑ ΠΕΤΑΞΕΤΕ ΕΞΩ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΥΣ? ΚΥΡΙΕ ΡΑΓΚΟΥΣΗ. ΑΦΟΥ ΤΟ ΘΕΛΟΥΝ ΚΑΙ ΘΕΩΡΟΥΝ ΤΟ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟ ΤΟΥΣ ΑΧΡΗΣΤΟ ΧΑΡΤΙ, ΒΑΛΤΟΥΣ ΤΕΣΤ ΚΑΙ ΑΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ ΜΟΝΟΙ ΤΟΥΣ. ΟΙ -ΠΕ- ΚΑΙ -ΤΕ- ΒΛΕΠΕΤΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ ΤΕΤΟΙΕΣ ΓΕΛΙΟΤΗΤΕΣ. ΒΑΛΤΕ ΤΟΥΣ ΤΕΣΤ ΤΗΣ ΠΛΑΚΑΣ ΝΑ ΚΟΡΟΙΔΕΥΟΝΤΑΙ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ.

  • 18 Νοεμβρίου 2009, 14:17 | Kostas B.

    Το θέμα δεν είναι τι συμφέρει ή τι νομίζει ότι συμφέρει τον καθέναν αλλά τι είναι δίκαιο και αξιοκρατικό. Ένα τεστ που μπορεί κανείς να αριστεύσει με δουλειά λίγων μηνών δεν είναι λογικό να έχει την ιδια βαρύτητα με ένα πολυετές προσόν. Ούτως ή άλλως ένα τεστ στο οποίο όλοι γραφουν καλά (αν όχι φέτος του χρόνου κ.ο.κ.) δεν μπορεί να δημιουργήσει δίκαιες διαβαθμήσεις μεταξύ των υποψηφίων.

  • 18 Νοεμβρίου 2009, 14:46 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΚΑΠΟΙΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΤΕΣΤ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

    1)ΠΟΥΘΕΝΑ στον κόσμο δεν μοριοδοτείται.ΠΟΥΘΕΝΑ.Είναι καθαρά ελληνική εφεύρεση αυτό,κι εννοώ του Α.Σ.ΕΠ. που για να μην μπει σε βαθος ελέγχοντας συνάφειες προυπηρεσίας είτε ιδιωτικού είτε δημοσίου τομέα και μεταπτυχιακών και να αποδώσει τα σωστά μόρια στο καθένα ,εφερε το τεστ δεξιοτήτων με τεράστια μοριοδότηση. Σε καποιες χώρες υπάρχει αλλά ΟΧΙ για πρόσληψη στο δημόσιο,αλλά για εισαγωγή σε πανεπιστήμια,εταιρίες κτλ. Και λειτουργεί ΤΕΛΕΙΩΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ. Δηλαδή μόνο όποιος πιάσει μια προκαθορισμένη βάση εχει δικαίωμα να συμμετέχει σε θέσεις. Έτσι λειτουργεί στο εξωτερικό και σωστά.Πιάνεις τη βαση και συμμετεχεις. Εδώ το εκανε το Α.ΣΕ.Π. μοριοδοτούμενο για πρόσληψη !!Ελεος δηλαδή..Μόνο στην Ελλλάδα γίνονται αυτά..
    2) Για την απίστευτα μεγάλη μοριοδότηση του ,ίση με ένα διδακτορικό, τι να πω..Ξεφτιλίζουμε έτσι πτυχία, μεταπτυχιακά, διδακτορικά, τα πάντα..Και επιβραβεύουμε όποιον είναι αργόσχολος κι έχει το χρόνο να βλεπει τηλεπαιχνίδια γενικών γνώσεων ή να λύνει σταυρόλεξα ή να παίζει Τrivial Pursuit..Oι πιο πολλές ερωτήσεις από εκεί μέσα ήταν στο προηγούμενο τεστ..Οι αξιοι όμως αυτοί της χωρας που είναι πολλοί, δεν είναι αργόσχολοι για να ασχολουνται με τα παραπάνω.Δουλευουν και δουλέυουν σκληρά για ένα κομμάτι ψωμί. Είναι άδικο να επιβραβευουμε με μοριοδότηση τους αργόσχολους.Ελληνική πατέντα κι αυτό.
    3)Όσοι είναι υπέρ του τεστ δεξιοτήτων πιστεύουν εσφαλμένα ότι θα διοριστούν μέσω αυτού χωρίς κόπο, μια που δεν μόχθησαν ποτέ ούτε για να συγκεντρωσουν εξειδικευμένη εμπειρία ,ούτε για να πάρουν μεταπτυχιακά,διδακτορικά και γλώσσες,ούτε και κατέβαλαν επίπονες προσπάθειες ποτέ. Υπέρ της εύκολης λύσης είναι και υπέρ της αναξιοκρατίας.Άλλοι έλιωσαν στα θρανία και στις δουλειές τόσα χρόνια και θα τους πλέον με το τεστ δεξιοτητων ξεπερνούν σε μόρια όσοι είναι αργόσχολοι και βρίσκουν το χρόνο και είναι καλοί στα σταυρόλεξα ,στα επιτραπέζια γενικών γνώσεων και παρακολουθούν σχετικά τηλεπαιχνίδια..Ελλάς το μεγαλείο σου..
    Το Α.Σ.Ε.Π. που υπέβαλε στον κ. Υπουργό τις σχετικές προτάσεις ακούει αραγε..

  • 18 Νοεμβρίου 2009, 14:42 | ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΠΕΛΙΑΣ

    Ιδιαίτερη σημασία πρέπει να δοθεί στο τεστ δεξιοτήτων. Κατ’ αρχάς η διάρκεια ισχύος του για 10 έτη είναι υπερβολική. Θα μπορούσε αφού υπάρχει και δυνατότητα νέας συμμετοχής να είναι μέχρι 4 έτη η ισχύς του. Μετά από αυτό το διάστημα οι γνώσεις αν δεν ‘’φρεσκαριστούν’’ χάνονται.
    Ας δούμε τώρα ένα παράδειγμα που το έχω βιώσει πολλές φορές κατά την διάρκεια της επαγγελματικής μου εμπειρίας. Ας υποθέσουμε ότι έχουμε ένα υποψήφιο Ηλεκτρολόγο Μηχανικό Η/Υ του ΕΜΠ με βαθμό πτυχίου 6/10 που είναι σπάνια περίπτωση γιατί η πλειοψηφία, λόγω της δυσκολίας των σχολών του ΕΜΠ η του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης ή Πατρών είναι γύρω στο 5. Έχουμε ταυτόχρονα ένα πτυχιούχο του κράτους της Δημοκρατίας της ‘’ΣΚΟΠΙΟΜΑΥΡΟΒΟΥΝΟΕΣΘΟΝΟΡΟΥΜΑΝΟΣΛΟΒΑΚΟΟΥΓΓΑΡΟΙΤΑΛΙΑΣ’’ ο οποίος είναι πολύ ‘’καλός’’ φοιτητής και έχει βαθμό 9,5/10.
    Με το προτεινόμενο σύστημα θα έχουμε:
    Πτυχιούχος ΕΜΠ 6,00 Χ 100 = 600
    Πτυχιούχος ΄΄ΣΚΟΠΙΟΜΑΥΡΟΒΟΥΝΟ…….’’ 9,50 Χ 100 = 950

    Τεστ δεξιοτήτων
    Πτυχιούχος ΕΜΠ 90 Χ 4 = 360
    Πτυχιούχος ΄΄ΣΚΟΠΟΜΑΥΡΟΒΟΥΝΟ…….’’ 3 Χ 4 = 12

    Αν υποθέσουμε , χάριν ευκολίας, ότι στα άλλα κριτήρια θα είναι ισοδύναμοι έχουμε σν τελικό άθροισμα:

    Πτυχιούχος ΕΜΠ 600+360 = 960
    Πτυχιούχος ΄΄ΣΚΟΠΙΟΜΑΥΡΟΒΟΥΝΟ…….’’ 950+12 = 962

    Συμπέρασμα:
    Επιτυχών είναι ο ‘’κουμπούρας’’ Πτυχιούχος ΄΄ΣΚΟΠΙΟΜΑΥΡΟΒΟΥΝΟ…….’’
    με 962 μονάδες και αποτυχών ο Πτυχιούχος ΕΜΠ με 960.

    Το παραπάνω εκτός από άδικο για τους πραγματικά άξιους είναι και επιζήμιο για το Ελληνικό Δημόσιο γιατί θα φορτωθεί εφ’ όρου ζωής την ‘’σκαρταδούρα’’ όλων των ‘’ψευτοπανεπιστημίων’’ που απονέμουν εύκολα τίτλους γιατί ξέρουν ότι όλοι αυτοί οι ‘’πτυχιούχοι΄΄ αποκλείεται να εργασθούν στην χώρα τους.

    Το μόνο αντίμετρο στο οποίο κανείς δεν μπορεί να φέρει αντίρρηση είναι να επικρατεί το τεστ δεξιοτήτων με πολύ πιο ισχυρό συντελεστή. Το τεστ θα μπορεί να είναι εξαντλητικό στο κάθε γνωστικό αντικείμενο, με δεκάωρη ας πούμε διάρκεια και να βασίζεται στην πολλαπλή επιλογή ώστε να μην υπεισέρχεται καθόλου ο ανθρώπινος παράγοντας(εννοείται ότι η διόρθωση θα γίνεται από Ηλεκτρονικό Υπολογιστή).

    Β. Μπελιάς
    τ. Τομεάρχης Διοικητικών και Οικονομικών Θεμάτων της ΔΕΗ ΑΕ

  • 18 Νοεμβρίου 2009, 14:14 | ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

    ΕΙΜΑΙ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΜΕΣΗΣ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗΣ ΤΟΥ ΤΕΣΤ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΩΝ ΜΕ ΣΕΙΡΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑΤΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΑΔΙΚΕΙΤΑΙ ΚΟΣΜΟΣ.Ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΑΔΙΚΕΙΤΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΓΡΑΠΤΟΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ ΔΥΟ ΦΟΡΕΣ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΠΧ ΙΟΥΝΙΟ ΚΑΙ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΘΑ ΠΡΟΣΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΜΟΝΙΜΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΟΛΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΟΣΑ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΕΠΙΛΕΓΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΠΟΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΘΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΤΟ ΠΟΛΥ ΜΕΧΡΙ ΔΕΚΑ ΜΟΝΑΔΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΟΤΙ ΓΡΑΨΕΙΣ ΜΕ ΑΡΙΑΣΤΑ ΤΟ ΕΚΑΤΟ ΕΙΝΑΙ Ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΑΔΙΚΕΙΤΑΙ ΚΑΝΕΙΣ.

  • 18 Νοεμβρίου 2009, 13:08 | Γιώργος Τ.

    Ακούγονται από πολλούς απαξιωτικά σχόλια για το τέστ δεξιοτήτων,
    με πιό συχνό ότι «Δεν είναι δίκαιο να έχει την ίδια βαθμολογία με ένα Διδακτορικό». Σε αυτούς που το ισχυρίζονται αυτό θέλω να πω πως ο καθένας μπορεί να δώσει τέστ δεξιοτήτων και να πάρει τα επιπλέον μόρια…
    Αν τώρα ένας διδάκτορας παρά το διδακτορικό του γράψει πολύ χαμηλότερα στο τεστ δεξιοτήτων από τους υπόλοιπους του κλάδου του και έχει και χαμηλότερο βαθμό πτυχίου τότε καλά θα κάνει να μείνει απέξω (για να μην πω πως πρέπει να εξεταστεί και αν αυτός πηρε άξια το Διδακτορικό η κατι βρόμικο έπεξε…)

  • 18 Νοεμβρίου 2009, 12:23 | Vrouvas Anastasios

    Καλημέρα σας,

    Θα ήθελα να επανατοποθετηθώ στο θέμα του Τεστ Δεξιοτήτων

    θεωρώ ότι πρόκειται για την πιο σωστή εξέταση και την πιο αξιόλογη προσπάθεια επιλογής προσωπικού από την δημόσια διοίκηση που έχει γίνει μέχρι τώρα.

    Πρέπει να αποφασίσουμε τι θέλουμε: Τι είναι πιο σημαντικό?
    · Τι βαθμούς και τίτλους σπουδών έχει κάποιος μόνο η΄ τι πραγματικά μπορεί να κάνει?
    · προσήλωση στην στείρα γνώση μόνο ή εφαρμογή αυτής για της επίλυσης προβλημάτων

    Αναφέρω εμφατικά την λέξη ΜΟΝΟ γιατί το Τεστ Δεξιοτήτων δεν καταργεί η’ υποκαθιστά κάποια άλλη διαδικασία επιλογής προσωπικού. Απλά εισάγει ένα επιπλέον πιο ποιοτικό και πιο ουσιαστικό κριτήριο στην επιλογή αυτη.

    Επιπλέον επειδή διάβασα μερικά απαξιωτικά σχόλια (ερωτήσεις σε τηλεπαιχνίδι?!) δεν ξέρω φίλοι μου αν θα καταφέρνατε να κερδίσετε χρήματα με τέτοιες ερωτήσεις (βάσει σχολίων αμφιβάλω), ένα πάντως είναι βέβαιο: Aν δυσκολεύεστε σε απλά προβλήματα λογικής πως θα καταφέρετε να αντεπεξέλθετε στα καθήκοντα της μελλοντικής εργασίας?!
    Και γενικότερα θεωρώ αστείο να έχει κάποιος ένα ακαδημαϊκό υπόβαθρο και να έχει χαμηλή βαθμολογία στο συγκεκριμένο τεστ..

    Καλό και το πτυχίο αλλά τι γίνεται με την κριτική σκέψη – την ανάλυση δεδομένων – σύνθεση….Μήπως πρέπει κάποτε να μάθουμε να αναζητούμε την ουσία?
    Επίσης θα ήθελα να αναφέρω ότι το καθεστώς των stage, της ειδικής μοριοδότης της εργασία του δημόσιου τομέα και της συνέντευξης μας προσβάλει όλους….Αυτή την αξιοκρατία θέλουμε?! και απαξιώνουμε το Τεστ Δεξιοτήτων?!

  • 18 Νοεμβρίου 2009, 12:03 | ΚΡΑΒΑΡΙΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

    Καλημέρα σας,

    Όσον αφορά το Τεστ Δεξιοτήτων θεωρώ ότι πρόκειται για την πιο σωστή εξέταση και την πιο αξιόλογη προσπάθεια επιλογής προσωπικού από την δημόσια διοίκηση που έχει γίνει μέχρι τώρα.

    Πρέπει να αποφασίσουμε τι θέλουμε: Τι είναι πιο σημαντικό?
    · Τι βαθμούς και τίτλους σπουδών έχει κάποιος μόνο η΄ τι πραγματικά μπορεί να κάνει?
    · προσήλωση στην στείρα γνώση μόνο ή εφαρμογή αυτής για της επίλυσης προβλημάτων

    Αναφέρω εμφατικά την λέξη ΜΟΝΟ γιατί το Τεστ Δεξιοτήτων δεν καταργεί η’ υποκαθιστά κάποια άλλη διαδικασία επιλογής προσωπικού. Απλά εισάγει ένα επιπλέον πιο ποιοτικό και πιο ουσιαστικό κριτήριο στην επιλογή αυτη.

    Επιπλέον επειδή διάβασα μερικά απαξιωτικά σχόλια (ερωτήσεις σε τηλεπαιχνίδι?!) δεν ξέρω φίλοι μου αν θα καταφέρνατε να κερδίσετε χρήματα με τέτοιες ερωτήσεις (βάσει σχολίων αμφιβάλω), ένα πάντως είναι βέβαιο: Aν δυσκολεύεστε σε απλά προβλήματα λογικής πως θα καταφέρετε να αντεπεξέλθετε στα καθήκοντα της μελλοντικής εργασίας?!
    Και γενικότερα θεωρώ αστείο να έχει κάποιος ένα ακαδημαϊκό υπόβαθρο και να έχει χαμηλή βαθμολογία στο συγκεκριμένο τεστ..

    Καλό και το πτυχίο αλλά τι γίνεται με την κριτική σκέψη – την ανάλυση δεδομένων – σύνθεση….Μήπως πρέπει κάποτε να μάθουμε να αναζητούμε την ουσία?

  • 18 Νοεμβρίου 2009, 12:02 | Γιάννης

    Όλες οι αλλαγές που καταρτίζονται στο παρόν νομοσχέδιο πιστεύω οτι είναι σύμφωνες με την αρχή της ισότητας των πολιτών απέναντι στο νόμο αλλά και του νόμου απέναντι στους πολίτες οπως ακριβώς ορίζεται στον υπέρτατο κανόνα δικαίου το ΣΥΝΤΑΓΜΑ .
    Θεωρώ οτι είναι απαράδεκτο για παράδειγμα να πριμοδοτούνται με 70 μόρια όσοι παρακολούθησαν ένα σεμινάριο του ΟΑΕΔ σε μια σύντομη χρονική περίοδο, κατα μέσο όρο 500 ώρες, κάτω απο αδιαφανείς διαδικασίες και να εξομοιώνεται το σεμινάριο αυτό με την άριστη γνώση μιας ξένης γλώσσας που κάποιος χρειάζεται πλέον των εξι ετών μαθητεία και πολύ κόπο προκειμένου να αποκτήσει το αντίστοιχο πτυχίο που θα του απέφερε τα ίδια μόρια (70) με το ανωτέρω σεμινάριο του ΟΑΕΔ.Η αδικία και η ανισότητα σε όλο τους το μεγαλείο.
    Το ίδιο φυσικά ισχύει και για τη προσαύξηση της εμπειρίας κατά 50% σε όσους είχαν την δυνατότητα πρόσβασης στο Δημόσιο Τομέα.Διάταξη που έχει τεθεί προς όφελος ορισμένης μερίδας πολιτών των εκλεκτών και ημετέρων και εις βάρος μιάς άλλης μερίδας πολιτών που δεν είχαν τις ανάλογες γνωριμίες και κατά συνέπεια ουδέποτε είχαν τη δυνατότητα να αποκτήσουν τα εν λόγω χαριστικά προνόμια.Στον κανόνα βέβαια υπάρχουν και οι εξαιρέσεις οι οποίες θα πρέπει να αποκτήσουν νομικό έρεισμα προκειμένου να πάψουν να παραμένουν εξαιρέσεις.
    Επίσης η αύξηση του συντελεστη στο Τέστ Δεξιοτήτων αποτελεί θετική κίνηση δεδομένου οτι μέσα απο αυτή την αδιάβλητη διαδικασία αναδεικνύονται οι πραγματικά άξιοι και αυτοί που έχουν την αντίληψη και ικανότητα να ανταποκριθούν αποτελεσματικότερα στα καθήκοντα τους.
    Τέλος σχετικά με το θεσμό του ΑΣΕΠ (ευτυχώς που υπάρχει και αυτό)θεωρώ οτι πρέπει να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο και όλες ανεξαρτήτως οι προσλήψεις προσωπικού στον δημόσιο τομέα, χωρίς καμμία εξαίρεση ,να διεξάγονται υποχρεωτικά μόνο απο το ΑΣΕΠ η υπο τον έλεγχο της Ανεξάρτητης Αρχής προβαίνοντας όχι μόνο σε ένα τυπικό έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας αλλά σε έλεγχο επι της ουσίας δηλ. των δικ/κων των υποψηφίων και της ορθής μοριοδότησης τους.Πρέπει να καταλάβουμε όλοι οτι ενισχύοντας θεσμούς που έχουν συσταθεί για τη διασφάλιση της αντικειμενικότητας και της αξιοκρατίας βοηθάμε ωστε να σταματήσει η εξάρτηση των πολιτών από τις πελατειακές σχέσεις της εκάστοτε κυβέρνησης και αντίστροφα, τονώνουμε το κοινό περι δικαίου αίσθημα και προετοιμάζουμε ενα καλύτερο μέλλον για όλα τα παιδιά. .Εν κατακλείδι θεωρώ οτι η γνώση των ξένων γλωσσών πρέπει να ενισχυθεί με περισσότερα μόρια όπως πρόκειται να δοθούν περισσότερα μόρια και στον βασικό τίτλο σπουδών.
    Ευχαριστούμε που μας δόθηκε η ευκαιρία να διατυπώσουμε τις απόψεις μας για αυτό το τόσο σοβαρό θέμα που αφορά το δικαίωμα όλων στην εργασία με ίσους όρους και με διαφανείς διαδικασίες.

  • 18 Νοεμβρίου 2009, 12:07 | Κώστας Κουτής

    Εκτός από την κατάργηση των συνεντεύξεων θα πρέπει να αναθεωρηθεί και η χρησιμότητα των τεστ δεξιοτήτων τα οποία γελοιοποιούν και εξευτελίζουν τους επιστήμονες για μια θέση στο δημόσιο. Ουδέ μία χρησιμότητα έχουν και καμία αντικειμενικότητα αξιολόγησης προσφέρουν πέρα από το να ξεχωρίσουν τους υποψήφιους σε ομάδες. Προκειμένου για λόγους και μόνο επιλογής θα ΄ήταν προτιμητέο και αντικειμενικότερο – αν όχι και το καλύτερο – να γίνεται επιλογή κατόπιν μοριοδότησης μετά από γραπτό διαγωνισμό στο αυστηρό αντικείμενο της ειδικότητας και μόνο.

    Κώστας Κουτής,

    Συμβασιούχος Γεωπόνος

  • 18 Νοεμβρίου 2009, 11:22 | ΗΜΑΘΙΩΤΙΣΣΕΣ

    Εντοπιότητα : ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΓΙΑΤΙ ΕΜΕΙΣ ΑΠΟ ΗΜΑΘΙΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ. ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΧΑΡΤΙΑ ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΟΝΙΜΗ ΘΕΣΗ ΓΙΑΤΙ ΣΕ ΣΧΕΔΟΝ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΕΝΤΟΠΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΝΑ ΜΕΝΟΥΜΕ ΕΚΤΟΣ.

    Τεστ Δεξιοτήτων : ΑΛΛΑ ΛΟΓΙΑ ΝΑ ΑΓΑΠΙΟΜΑΣΤΕ ΕΔΩΣΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΙ ΧΑΖΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΑ ΜΕ ΤΟ ΤΕΣΤ ΑΠΛΑ ΔΙΝΟΥΝ ΛΕΦΤΑ ΣΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΝΑ ΕΡΘΟΥΝ ΓΙΑ ΕΠΙΤΗΡΗΤΕΣ ΚΑΤΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΝΟΙΑΖΕΙ ΤΟΝ ΝΕΟ ΠΟΙΟΣ ΗΡΘΕ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΠΟΣΟΥΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΕΧΕΙ Η ΒΟΥΛΗ? ΛΕΣ ΚΑΙ ΚΑΝΟΥΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΠΟΥ ΒΓΑΙΝΟΥΝ. ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΡΟΥΜΕ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΦΘΟΡΑ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.

    Μεταπτυχιακά : ΕΔΩΣΑ 3 ΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΜΕ ΑΠΟΡΡΙΨΑΝΕ ΓΙΑΤΙ? ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΙΧΑ ΠΡΥΤΑΝΗ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΚΤΛ. ΚΑΙ? 400 ΜΟΡΙΑ ΣΟΥ ΛΕΕΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΑΞΙΟΚΡΑΤΕΙΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ? ΔΕΝ ΤΟ ΕΧΕΙ ΠΑΡΕΙ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΑ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ? ΤΕΛΟΣ ΠΑΝΤΩΝ….

    Stage : ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΜΠΗΚΑΝ ΚΑΙ ΠΡΑΣΙΝΑ ΠΑΙΔΙΑ? ΠΟΛΛΑ!!!!!!!!!!!! ΚΑΙ?
    ΤΑΧΑΤΙ ΕΙΧΑΝ ΟΛΟΙ ΜΕΣΟΝ ΤΟΥΣ ΝΕΟΔΗΜΟΚΡΑΤΕΣ. ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΣ ΠΟΥΝΕ ΑΠΟ ΠΟΥ ΠΗΡΕ ΨΗΦΟΥΣ ΤΟ ΠΑΣΟΚ? ΑΠΟ ΜΟΝΟ ΤΟΥ ΒΓΗΚΕ? ΝΑ ΞΕΡΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ! ΤΟΣΟ ΚΑΙΡΟ ΠΑΙΔΕΥΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΤΙΠΟΤΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΘΑ ΠΑΕΙ Η ΑΝΕΡΓΙΑ ΣΤΟ 25% ΚΑΙ ΘΑ ΒΓΕΙ Η ΑΝΤΙΠΟΛΗΤΕΥΣΗ ΚΑΙ ΘΑ ΚΡΑΖΕΙ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ? ΠΑΛΙ ΤΑ ΙΔΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΙΔΙΑ…… ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΔΩΣΕΤΕ ΤΟ ΕΠΙΔΟΜΑ ΤΩΝ 150€ ΣΤΑ STAGE? ΑΥΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΙ ΜΠΛΕ (ΜΟΜΙΖΕΤΕ) ΝΑ ΨΟΦΗΣΟΥΝ ΤΑ ΣΚΥΛΙΑ, ΠΟΣΟ ΠΡΑΣΙΝΟΙ ΓΙΝΕΣΤΕ ΟΜΩΣ…..

    Ο ΚΟΣΜΑΚΗΣ ΠΕΙΝΑΕΙ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ 150 € ΚΥΡΙΟΙ ΠΟΥ ΘΑ ΔΩΣΕΤΕ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΛΙΓΟΥΣ ΔΕΝ ΚΑΝΕΤΕ ΤΙΠΟΤΑ ΒΓΑΛΑΤΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΔΟΕ ΣΤΟ ΛΑΟΥΤΖΙΚΟ ΣΤΕΙΛΤΟΥΣ ΣΤΟΥΣ ΜΕΓΑΛΟΥΣ ΑΛΛΑ ΕΚΕΙΝΟΙ ΣΑΣ ΤΑΪΖΟΥΝ ΜΗΝ ΚΟΨΕΤΕ ΤΟ ΨΩΜΙ ΣΑΣ!!!!!!!!!

    ΛΥΠΑΜΑΙ ΠΟΛΥ !!!!!!!!!

    ΠΟΛΛΕΣ ΑΠΕΛΠΙΣΜΕΝΕΣ ΝΕΕΣ!!!!!!!!

  • 18 Νοεμβρίου 2009, 11:47 | Κώστας Κ

    Αυτό που διαφαίνεται πλέον καθαρά σχετικά με το τεστ Δεξιοτήτων ιδιαίτερα τώρα στο τέλος της διαβούλευσης αυτού του Νομοσχεδίου είναι η ύπαρξη δύο κυρίως τάσεων. Η πρώτη άποψη είναι να ισχύσει το Άρθρο 6 όπως έχει κατατεθεί ή ακόμη και να αυξηθεί ο συντελεστής του τεστ από 4 σε μεγαλύτερο, ενώ η δεύτερη είναι να καταργηθεί το τεστ για ορισμένες περιπτώσεις υποψηφίων (π.χ. ΠΕ) ή να μειωθεί ο συντελεστής του. Καταγράφηκαν και άλλες προτάσεις, οι οποίες ίσως δε φαίνεται να κυριαρχούν από άποψη αριθμού υποστηρικτών, από την ομολογουμένως φασιστική να αυξηθεί ο χρόνος διεξαγωγής του τεστ πέρα των δύο χρόνων, μέχρι αυτή που υποστηρίζει να διεξάγεται το τεστ σε τακτά χρονικά διαστήματα και εντός του ενός έτους.

    Κρίνοντας προσωπικά από τα επιχειρήματα που αναπτύχθηκαν τις τελευταίες μέρες σ’αυτό το φόρουμ, (και οφείλω να πω πέρασα αρκετή ώρα διαβάζοντάς τα με αμερόληπτο μάτι) η πιο δίκαιη στάση που θα πρέπει να ακολουθήσει το Υπουργείο Εσωτερικών στο επόμενο στάδιο αυτού του νομοσχεδίου είναι προς τη μεριά αυτών που υποστηρίζουν την δεύτερη άποψη, δηλ. τη κατάργηση του τεστ αναφορικά με την κατηγορία ΠΕ ή μείωση του συντελεστή βαρύτητάς του.

    Το βασικότερο μειονέκτημα της προταθείσας αύξησης μοριοδότησης του τεστ (και επομένως η ουσιαστική εξίσωσή του βαθμολογικά με την απόκτηση ενός διδακτορικού, αλλά και η αδικαιολόγητα υπέρμετρη αναβάθμισή του έναντι της μοριοδοτικής δυνατότητας ενός μεταπτυχιακού) είναι η καταβαράθρωση της αδιαμφισβήτητης ακαδημαϊκής αξίας μεταπτυχιακών πανεπιστημιακών τίτλων. Σε όσους έχουν προσπαθήσει να απαξιώσουν από αυτές τις σελίδες τα μεταπτυχιακά με επιχειρήματα του τύπου ότι αυτά είναι το προσόν προνομιούχων ή συναλλασσομένων με αθέμιτους τρόπους με την πανεπιστημιακή κοινότητα, αντιτάσσω την ιδιαίτερα αυξημένη βαρύτητα που έχουν ακαδημαϊκοί τίτλοι, ιδιαίτερα των μεγαλύτερων βαθμίδων, σε όλες τις ανεπτυγμένες χώρες του κόσμου. Σε καμία χώρα της Ευρώπης δεν μειώνεται η (διαχρονική) αξία των πανεπιστημιακών πτυχίων με τη χρήση αναμφιβόλου ποιότητας τεστ χαμηλού επιπέδου γνώσεων, πόσο μάλιστα με τη χρησιμοποίηση ιδιαίτερα υπόπτων τεστ όπως αυτό του 2008 το οποίο αμφισβητείται ευρέως.

    Ευκαιρίες υπάρχουν πολλές σε όσους πραγματικά έχουν την θέληση για μεταπτυχιακές σπουδές αλλά δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα, είτε στην Ελλάδα (υποτροφίες), είτε στο εξωτερικό (σπουδές και παράλληλη εργασία). Ας αντιμετωπιστεί πια και σε αυτή τη χώρα ο φρικιαστικά υπέρμετρος ατομικισμός υπό εκφάνσεις του είδους ό,τι μικρό που μας συμφέρει είναι το μόνο καλό και ότι μεγαλύτερο να πετάγεται στον κάλαθο των αχρήστων!

  • 18 Νοεμβρίου 2009, 09:42 | Σ. Μ.

    Παρόλο που είναι λογικό το επιχείρημα, αυτό έλειπε να μας πείτε οτι για να συμμετέχουν οι Έλληνες που βρίσκονται στο εξωτερικό θα ισχύει το τεστ δεξιοτήτων για 10 χρόνια. Ας το κάνουμε μέσω internet. Θα μου πεις που να βρίσκουμε τόσους υπολογιστές? Ας το κάνουμε από το σπίτι και ας μας ελέγχει κάμερα. Λύσεις υπάρχουν. Το θέμα αν πρέπει να εφαρμόζονται.!

    Δίχως να αναλύσω και πάλι μία-μία τις απόψεις βάση των οποίων το τεστ δεξιοτήτων είναι ακατάλληλο, αφού προκύπτει σαφώς από τα εκατοντάδες μειλ, Θεωρώ οτι είναι πλέον σαφές οτι η διάταξη αυτή δεν πρέπει να εφαρμοστεί. Έγινε σαφές οτι είναι πιο πολλά τα προβλήματα που δημιουργούνται παρά επιλύονται. Και πρόκειται για θέματα αξιών, ισονομίας, αρχών, τα οποία πρέπει να είναι υπεράνω κάθε αμφισβήτησης.

  • 18 Νοεμβρίου 2009, 02:10 | zavaliannis georgos

    γιατι να συμμετασχω στο τεστ δεξιοτητων και οχι στο γινε εκατομμυριουχος ή στο εισαι πιο εξυπνος απο ενα δεκαχρονο;αν θελετε αξιοκρατεια καθε προκυρυξη να συνοδευετε και απο ενα σχετικο με αυτη τεστ.