• Σχόλιο του χρήστη 'Μάκης Παράσχος' | 8 Φεβρουαρίου 2016, 07:27

    Αυτό το σχέδιο νόμου έρχεται να καλύψει ένα σοβαρό κενό που υπάρχει στο χώρο της Πληροφορικής, εδώ και χρόνια . Ικανοποιεί ένα διαχρονικό αίτημα φορέων , μια πρόταση πολλών στελεχών , μια αναγκαιότητα της Δημόσιας Διοίκησης . Ίσως η πρόταση να έχει αδυναμίες ,ακόμη και μεγάλες ,από θεσμικής ,λειτουργικής και οργανωτικής πλευράς , η αναφορά όμως έστω και έμμεσα ότι αποτελεί η ΓΓΨΠ πρόδρομο του Υπουργείου Πληροφορικής ίσως είναι μια θεώρηση που εξισορροπεί τις όποιες αδυναμίες . Το κείμενο της αιτιολογικής είναι πάρα πολύ καλά τεκμηριωμένο ,θα ήταν ακόμη καλύτερο αν κάλυπτε και την αξιολόγηση των Φορέων που μέχρι σήμερα βασικά είχαν την ευθύνη της πορείας της Πληροφορικής ( Ψηφιακή Σύγκλιση , ΚτΠ , ΓΓΠΣ, ΗΔΙΚΑ, ΥΑΠ, Μονάδες Πληροφορικής κλπ) , Επίσης υστερεί έστω και στην εν συντομία αναφορά στους στόχους - δράσεις Πληροφορικής που έχει να διαχειρισθεί την επόμενη πενταετία. Δράσεις που κατά την άποψη μου είναι σχεδόν όλες οριζόντιες και να ένας λόγος παραπάνω που επιβάλλεται η προτεινόμενη οριζόντια δομή . Στο κείμενο του Σχεδίου Νόμου η προτεινόμενη δομή είναι και επιτελική και στρατηγική και εκτελεστική και διαφαίνεται μια σύγχυση . Τα προβλήματα των προηγουμένων περιόδων δεν εξαλείφονται απλά διασυνδέονται και μεταφέρονται . Οι πάρα πολλές αρμοδιότητες , απαραίτητες κατά μια άποψη ,με τις πολύ λίγες θέσεις στελεχών μόλις 39 είναι αδύνατο να καλυφτούν και αποτελεί οξύμωρη αντίθεση με τις αρκετές Μονάδες (8) και αντίστοιχους προϊσταμένους . Επίσης βασική αδυναμία της πρότασης είναι η έλλειψη δυνατότητας στη ΓΓΨΠ να εκδίδει κανονιστικές πράξεις , παρά μόνο να εισηγείται ,και ως εκ τούτου θα υπάρχει ιδιαίτερο πρόβλημα στην έκδοση πληθώρας ΚΥΑ που απαιτούνται ειδικά στο τομέα των ηλεκτρονικών υπηρεσιών . Ακόμη ενώ η αιτιολογική έκθεση με σαφήνεια αναφέρει όλα τα τεκταινόμενα περί της Πληροφορικής τα τελευταία 15 χρόνια με τις λανθασμένες στρατηγικές και με γενική αναφορά στις κακώς κείμενες δομές στήριξης , δεν ασχολείται καθόλου έστω και με τα γενικά χαρακτηριστικά των βασικών στελεχών που διαμόρφωσαν, σύμφωνα με την έκθεση ,αυτούς τους κακούς σχεδιασμούς και τις άστοχες πολιτικές ώστε να αποφευχθούν αντίστοιχα φαινόμενα στο μέλλον. Για όσους γνωρίζουν προκύπτει έμμεσα από την αναφορά των χρονικών περιόδων . Οι επικεφαλείς αυτών των περιόδων ήταν και είναι επιφανή και καταξιωμένα στο χώρο τους και ειδικά στα εκπαιδευτικά τους καθήκοντα στα Πανεπιστήμια τους , με διδακτορικά, περγαμηνές, εμπειρίες και πληθώρα δημοσιεύσεων . Οι περισσότεροι εξ αυτών δε , ίσως εντελώς τυχαία , προέρχονταν από το διδακτικό προσωπικό του ΕΜΠ . Η μέχρι σήμερα ιστορία και στο χώρο των ΤΠΕ έχει δείξει πως υπάρχει μεγάλο χάσμα απόδοσης και αποτελεσματικότητας μεταξύ των εκπαιδευτικών προσόντων και της διοικητικής και ηγετικής ικανότητας των στελεχών , από το ρόλο ενός προϊσταμένου και μέχρι και αυτού του Γενικού Γραμματέα. Για το λόγο αυτό τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα πρέπει να είναι αυτά τα γενικά περί ορισμού Γενικών Γραμματέων όπως κάθε φορά ορίζονται . Άλλωστε με το νέο νόμο και ο Γ. Γ. της ΓΓΨΠ θα προέρχεται από το Μητρώο Στελεχών . Σχετικά με την αξιολόγηση και λογοδοσία του Γενικού Γραμματέα, δεν γίνεται καμία αναφορά . Όπως ο Πρωθυπουργός που ορίζει το Γ. Γ. έχει τη πολιτική ευθύνη και απολογείται στο λαό που τον εξέλεξε πρέπει κατά κάποιο τρόπο να λογοδοτεί και να αξιολογείται και ο Γενικός Γραμματέας , έτσι προτείνω να προστεθεί : Ο Γενικός Γραμματέας υπογράφει πριν την ανάληψη των καθηκόντων του συμβόλαιο συγκεκριμένης στοχοθεσίας για όλη τη θητεία του με ετήσια επιμέρους αξιολόγηση . Αρμόδιο όργανο για την έγκριση των εκθέσεων πεπραγμένων και για την παρακολούθηση και αξιολόγηση του έργου του είναι το Υπουργικό Συμβούλιο μετά από εισήγηση του Υπουργού ΕΣΔΔΑ. Αν η υλοποίηση των ετήσιων στόχων αποκλίνει άνω του 10% τότε επιβάλλονται στο Γενικό Γραμματέα αθροιστικά : - ποινή σύμφωνα με με το άρθρο 3 παράγραφος (;) του παρόντος Νόμου και συγκεκριμένα «… Σε περίπτωση μη επίτευξης των στόχων , που από κοινού συμφωνήθηκε , επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το δεκαπλάσιο των συνολικών αποδοχών που έλαβε το εν λόγω πρόσωπο ως Γενικός Γραμματέας Ψηφιακής Πολιτικής κατά τη διάρκεια της θητείας του. Λεπτομέρειες ορίζονται με απόφαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Μεταρρύθμισης της δημόσιας διοίκησης, των ν.π.δ.δ. και Ο.Τ.Α.» - Αν ο Γενικός Γραμματέας είναι δημόσιος Υπάλληλος ή Καθηγητής ΑΕΙ για τρίαχρόνια απο τη λήξη της θητείας του , δεν θα δύναται να επιστρέψει στην υπηρεσία του Κατ αυτό τον τρόπο όλοι οι υποψήφιοι θα λαμβάνουν πολύ καλά υπόψη τους όλους τους παράγοντες επιτυχίας και όχι μόνο την άσκηση εξουσίας , χωρίς καμία προσωπική επίπτωση από την αναποτελεσματικότητα τους . Αν υπήρχε ήδη παρόμοια διάταξη θα είχαμε αποφύγει πολλούς «ειδήμονες και expert » καθώς και «παιδικούς φίλους» που ορίστηκαν σε κυβερνητικές θέσεις μόνο και μόνο για να ωφεληθούν προσωπικά . Ένα σχετικό κριτήριο θα ήταν πολύ ποιο αποτελεσματικό από τη θεοποίηση των εκπαιδευτικών δεξιοτήτων . Χαρακτηριστικό το σχόλιο του κ. Ζαρίφη ,το οποίο και επαναλαμβάνω : «Η προώθηση της ψηφιακής στρατηγικής ΔΕΝ είναι κυρίως θέμα γνώσεων πληροφορικής, οι οποίες είναι θεμελιώδεις για την θέση, αλλά γνώσης της διοίκησης, ιδίως της δημόσιας. Δηλαδή δεν θέλουμε έναν σούπερ κομπιουτερά, αλλά έναν πολύ καλό γνώστη της ψηφιακής τεχνολογίας, που να έχει όραμα και ικανότητα διοίκησης.»