• Σχόλιο του χρήστη 'Ζωή Μπέζα' | 11 Φεβρουαρίου 2016, 15:37

    Στην "αυτοτελή Υπηρεσία που συνιστάται στο Υπ.Εσ.Δ.Α. με τίτλο ΑΡΧΗ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ", από το σύνολο των διατάξεων φαίνεται ότι της προσδίδονται τα χαρακτηριστικά μίας Ανεξάρτητης Αρχής, Νομοθετικά (και όχι Συνταγματικά) κατοχυρωμένης. Βέβαια με βάση το τυπικό κριτήριο, νομοθετικά κατοχυρωμένες Ανεξάρτητες Αρχές είναι αυτές που θεσπίζονται από τυπικό νόμο ρητά ως Ανεξάρτητες Αρχές, χωρίς να προβλέπονται στο Σύνταγμα. Η Αρχή Προσφυγών, ορίζεται ως Υπηρεσία, αλλά έχει χαρακτηριστικά, τα οποία έχουν και άλλες Αρχές, Νομοθετικά αλλά και Συνταγματικά κατοχυρωμένες. Ως μέλη των ανεξάρτητων αρχών επιλέγονται πρόσωπα εγνωσμένου κύρους και επιστημονικής κατάρτισης ή επαγγελματικής εμπειρίας σε τομείς που έχουν σχέση με την αποστολή και τις αρμοδιότητες των αρχών.Το ίδιο προβλέπεται για την επιλογή τού, με τον τροποιητικό Νόμο, Διοικητικού Διευθυντή της Αρχής σε αμντίθεση με τον προηγούμενο, όπου ο Διευθυντής ήταν Δημόσιος Υπάλληλος. Η Αρχή Προσφυγών έχει αυτοτέλεια εποπτευόμενη από τον αρμόδιο Υπουργό. Τα μέλη των Επιτροπών απολαύουν προσωπικής ανεξαρτησίας και έχουν αποφασιστική αρμοδιότητα έκδοσης ατομικών εκτελεστικών πράξων. Ο Διευθυντής και οι Επιτροπές έχουν θεσμοθετημένη ορισμένη θητεία. Η Αρχή προσφυγών έχει οικονομική ανεξαρτησία. Περαιτέρω στα μέλη των Επιτροπών προβλέπεται ειδική πρόσθετη αμοιβή σύμφωνα με την παρ. 4, άρθρο 4 του Ν. 3051/2002. Η ρητή αναφορά της καταβολής πρόσθετης αμοιβής με βάση την διάταξη που ισχύει για τις συνταγματικά κατοχυρωμένες Ανεξάρτητες Αρχές, εφόσον γίνεται, θα πρέπει να καταλαμβάνει όλο το προσωπικό και να μην ισχύει διακριτικά, μόνον υπέρ των Επιτροπών. Σε κάθε περίπτωση νομικοί διδάσκαλοι μπορούν να ερευνήσουν το χαρακτήρα της συσταθείσας Υπηρεσίας, πριν από τη δημοσίευση του Νόμου, διότι αναφύονται θεωρητικά αλλά και πρακτικά θέματα και προς αποφυγήν περιπλοκών της επί μακρόν εύρυθμης και αποδοτικής λειτουργίας της Αρχής Προσφυγών.