• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΣΕΠΕ)' | 17 Φεβρουαρίου 2016, 10:06

    ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΑΖΟΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ 5 (ΣΥΜΦΩΝΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΕΠΙΣΥΝΑΠΤΟΜΕΝΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ) ΕΧΟΥΝ ΕΝΣΩΜΑΤΩΘΕΙ ΣΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΠΛΕΟΝ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΩΣ ΕΞΗΣ: Άρθρο 5 Αρμοδιότητες Οργανικών Μονάδων της Γενικής Γραμματείας Ψηφιακής Πολιτικής (1) 1. Το Γραφείο Γενικού Γραμματέα Ψηφιακής Πολιτικής παρέχει γραμματειακή υποστήριξη και κάθε αναγκαία διοικητική συνδρομή για την άσκηση των καθηκόντων αυτού, όπως διεκπεραίωση αλληλογραφίας, αποδελτίωση και τήρηση αρχείου. 2. Η Μονάδα Α’ – Σχεδιασμού και Στρατηγικής, μεταξύ άλλων: (α) καταρτίζει, εξειδικεύει και επικαιροποιεί σε συνεργασία με τα αρμόδια Υπουργεία το πενταετές Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για την Ψηφιακή Πολιτική. Αξιολογεί τη συνεκτικότητα και την αποτελεσματικότητα του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου με ιδιαίτερη έμφαση στο συντονισμό των αρμόδιων υπηρεσιών και φορέων και την αποτελεσματικότητα των ενεργειών τους και εισηγείται στον Γενικό Γραμματέα τρόπους για την εξασφάλισή τους, (β) παρακολουθεί τις ευρωπαϊκές και διεθνείς εξελίξεις που αφορούν ψηφιακή πολιτική, συντονίζει τους κατά περίπτωση εμπλεκόμενους φορείς, προς το σκοπό της διαμόρφωσης των εθνικών θέσεων σε σχέση με την Ψηφιακή Στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ένωσης, συμπεριλαμβανομένης της στρατηγικής για την Ψηφιακή Αγορά, και προς το σκοπό της υλοποίησης της στρατηγικής αυτής σε εθνικό επίπεδο, (γ) συνεργάζεται καθ΄ οιονδήποτε τρόπο με διεθνείς οργανισμούς και όργανα ή/και υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή άλλων κρατών για την εκπόνηση, ανάληψη, χρήση, υλοποίηση προγραμμάτων - στρατηγικών σχεδίων για την ψηφιακή πολιτική, (δ) Συγκεντρώνει , στατιστικά στοιχεία, καθώς και άλλα στοιχεία και πληροφορίες κατόπιν αποστολής αυτών αμελλητί από τις αρμόδιες υπηρεσίες και φορείς σχετικά με έργα και δράσεις ψηφιακής ανάπτυξης και διατηρεί αντίστοιχες βάσεις δεδομένων, (ε) Παρακολουθεί την αποτελεσματικότητα των έργων ψηφιακής πολιτικής με την χρήση δεικτών, σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά και τα διεθνή πρότυπα, και εισηγείται προτάσεις για την αναδιαμόρφωση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου, όπου χρειάζεται, (στ) καθορίζει δράσεις και έργα για την προώθηση και αξιοποίηση προϊόντων και υπηρεσιών ψηφιακής ανάπτυξης σε εθνικό επίπεδο, (ζ) διατυπώνει κατόπιν συνεργασίας με τη Μονάδα Τεκμηρίωσης και Καινοτομιών του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΚΔΔΑ), προτάσεις για εκπαιδευτικά προγράμματα σε θέματα αρμοδιότητας της Γενικής Γραμματείας Ψηφιακής Πολιτικής με έμφαση σε θέματα ανοιχτής διακυβέρνησης, (η) συνεργάζεται με ερευνητικά και ακαδημαϊκά ιδρύματα σε θέματα σχετικά με τις αρμοδιότητές της Γενικής Γραμματείας Ψηφιακής Πολιτικής, (θ) στο πλαίσιο συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων: (θα) συνεργάζεται με τα Υπουργεία, τις Επιτελικές Δομές ΕΣΠΑ και την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ψηφιακή Σύγκλιση» , (ενδεικτικά θεματικοί στόχοι 1, 2, 3, 8, 10 και 11) για τη διαμόρφωση προσκλήσεων σύμφωνων με το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο, που χρηματοδοτούνται από το Εθνικό Δίκτυο Έρευνας και Τεχνολογίας μέσω των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων του ΕΣΠΑ της περιόδου 2014-2020 και άλλων χρηματοδοτικών εργαλείων, (θβ) γνωμοδοτεί για την έκδοση της απόφασης του Υπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας με την οποία εγκρίνονται προσκλήσεις στις περιπτώσεις δράσεων/πράξεων κρατικών ενισχύσεων για την ψηφιακή ανάπτυξη, (θγ) συνεργάζεται με την Εθνική Αρχή Συντονισμού ΕΣΠΑ και απευθύνει ερωτήματα στην Ειδική Υπηρεσία Θεσμικής Υποστήριξης (ΕΥΘΥ) (θδ) έχει πρόσβαση στην επιχειρησιακή πλατφόρμα ΔΙΑΥΛΟΣ, (θε) συμμετέχει, με δικαίωμα ψήφου, στην Επιτροπή Παρακολούθησης ΕΣΠΑ 2014-2020, στην Επιτροπή Παρακολούθησης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία», στην Επιτροπή Παρακολούθησης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Μεταρρύθμιση του Δημόσιου Τομέα», στην Επιτροπή Παρακολούθησης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανθρώπινο Δυναμικό», και στις Επιτροπές Παρακολούθησης των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων (θστ) προτείνει και συντονίζει δράσεις απλούστευσης διαδικασιών στον τομέα της αρμοδιότητάς του (θζ) συντονίζει δράσεις για την εξασφάλιση της διαφάνειας σε όλα τα στάδια σχεδιασμού των συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων που αφορούν σε ΤΠΕ. 3. Η Μονάδα Β’ – Παρακολούθησης και Συντονισμού Έργων, μεταξύ άλλων (α) παρακολουθεί, αξιολογεί και συντονίζει τις δράσεις και τα έργα ψηφιακής ανάπτυξης και στρατηγικής όλων των φορέων του δημοσίου τομέα, ώστε να διασφαλίζεται η εναρμόνισή τους με το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο, εντοπίζει καθυστερήσεις και προτείνει λύσεις, συγκεντρώνει καλές πρακτικές καινοτόμων δράσεων για ενημέρωση των αρμοδίων υπηρεσιών και φορέων. ...(2) (β) παρακολουθεί την λειτουργία της ανώνυμης εταιρείας «Κοινωνίας της Πληροφορίας Α.Ε» (ΚτΠ Α.Ε), και (γ) συνεργάζεται με την ανώνυμη εταιρεία «Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης» (Η.ΔΙ.Κ.Α. Α.Ε.), το Εθνικό Δίκτυο Έρευνας και Τεχνολογίας (ΕΔΕΤ), την Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων, την Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων και το Ινστιτούτο Τεχνολογίας, Υπολογιστών και Εκδόσεων «Διόφαντος» στους τομείς της αρμοδιότητας της Γενικής Γραμματείας Ψηφιακής Πολιτικής. 4. Η Μονάδα Γ’ – Κεντρική Μονάδα Πληροφορικής Δημοσίου, μεταξύ άλλων (α) Διατυπώνει την πολιτική ασφάλειας συστημάτων για τον Δημόσιο Τομέα, και εποπτεύει την εφαρμογή της. (β) Συντονίζει τη διενέργεια τακτικών προληπτικών ελέγχων σε όλα τα συστήματα του των φορέων του Δημοσίου, συμπεριλαμβανομένης και της Γενικής Γραμματείας Ψηφιακής Πολιτικήςκαι συντάσσει άμεσα σχετικές αναφορές υποδεικνύοντας τις απαιτούμενες διορθωτικές επεμβάσεις, οι οποίες είναι υποχρεωτικές για κάθε φορέα και ελέγχει την εφαρμογή τους. (γ) Συστήνει την Ομάδα Αντιμετώπισης Περιστατικών Παραβίασης Ασφάλειας Πληροφοριακών Συστημάτων (ΟΑΠΠΑΠΣ -CERT Computer Emergency Response Team). Η Ομάδα συνεργάζεται με τις ανάλογες δομές των Ενόπλων Δυνάμεων και Σωμάτων Ασφαλείας. Συνεργάζεται επίσης και συμμετέχει στις ανάλογες διεθνείς και ευρωπαϊκές δομές. Από τη συγκρότηση της Ομάδας Αντιμετώπισης Περιστατικών Παραβίασης Ασφάλειας Πληροφοριακών Συστημάτων κάθε περιστατικό παραβίασης ασφάλειας σε πληροφοριακά συστήματα φορέων αναφέρεται υποχρεωτικά και άμεσα σε αυτήν. Στο πλαίσιο της οριζόντιας διασύνδεσης, όλοι οι φορείς ορίζουν Υπεύθυνο Ασφάλειας Πληροφοριακών Συστημάτων, που λειτουργεί ως σύνδεσμος με την Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Πολιτικής και εκπροσωπεί τον φορέα του στην ΟΑΠΠΑΠΣ. Η Μονάδα μπορεί να εφαρμόσει ιεραρχικό σύστημα οργάνωσης Οριζόντιας Δομής Ασφάλειας Συστημάτων, με αρμοδιότητες ανά τομείς. (δ) καταρτίζει και διακινεί συνεχώς ενημερωτικά σημειώματα, με οδηγίες υποχρεωτικής εφαρμογής για όλες τις δομές πληροφορικής των φορέων του Δημοσίου, συμπεριλαμβανομένων Ενόπλων Δυνάμεων και Σωμάτων Ασφαλείας. (ε) Συνεργάζεται με τα αρμόδια Υπουργεία για την καλύτερη εφαρμογή των πεδίων που ρυθμίζονται από τις διατάξεις του π.δ. 28/2015 (Β΄34), του ν. 3861/2010 (A’ 112) και του ν. 3979/2011 (Α’ 138), (στ) επιβλέπει και συντονίζει την παραγωγική λειτουργία των κεντρικών Υποδομών Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) (Data centers, G-Cloud, ΣΥΖΕΥΞΙΣ, κ.α.) της Δημόσιας Διοίκησης, καθώς και των νέων (πχ Disaster Recovery) που θα δημιουργηθούν. (ζ) Διενεργεί και ενημερώνει την Απογραφή του Μητρώου Εξοπλισμού και Εφαρμογών στη Δημόσια διοίκηση. (η) Τηρεί αρχεία με τη διαρκή συλλογή στοιχείων που αφορούν κόστος προμηθειών για την τεκμηρίωση της κατάρτισης του προϋπολογισμού έργων. Συντονίζει τις διευθύνσεις πληροφορικής των αρμόδιων υπουργείων, ώστε κατά την ετήσια κατάρτιση των προϋπολογισμών να προβλέπονται οι αναγκαίοι πόροι για τη συντήρηση και παραγωγική λειτουργία των κατά περίπτωση πληροφοριακών συστημάτων. (η) συντονίζει την προμήθεια εξοπλισμού πληροφορικής, δικτύωσης και ευρείας χρήσης κατηγοριών εξοπλισμού ΤΠΕ που δύναται να προκηρυχθούν σε εθνικό επίπεδο. … (3) (θλ) Οργανώνει μονάδες υποστήριξης των χρηστών / πολιτών (help centers) σύμφωνα με τις εκάστοτε ανακύπτουσες ανάγκες (ι) μελετά και προτείνει πολιτικές μετάβασης σε αναδυόμενες νέες τεχνολογίες (κ) σχεδιάζει, σε συνεργασία με την Μονάδα Β’ – Παρακολούθησης και Συντονισμού Έργων, επιμορφώσεις εντός της Γενικής Γραμματείας και εντός των φορέων λειτουργίας Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ). (λ) κατόπιν αιτημάτων από τους φορείς λειτουργίας και σε συνεργασία με την Μονάδα Β’ - Παρακολούθησης και Συντονισμού Έργων, συμμετέχει με στελέχη της (στις ομάδες δράσης (task force) που συστήνει η Μονάδα Β για να υποστηριχθούν στην έδρα του φορέα (On site) κεντρικές ή τομεακές υποδομές. (4) (μ) αναλαμβάνει τις λειτουργίες καταχώρησης Ονομάτων Χώρου (internet domains) και Συστήματος Ονομάτων Χώρου (Domain Name System – DNS), και μεταφέρει την κυριότητα όλων των καταχωρημένων ονομάτων χώρου των φορέων του δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα στη ΓΓΨΠ. (ν) Διασφαλίζει τη λειτουργία του Διαδικτύου, μέσω του ΣΥΖΕΥΞΙΣ, σε όλους τους φορείς του Δημοσίου. (ξ) καθορίζει τα πρότυπα πιστοποίησης/ταυτοποίησης πολιτών και δημοσίων υπαλλήλων για όλες τις εφαρμογές του Δημοσίου, καθώς και τους τρόπους/μέσα πρόσβασης / ταυτοποίησης (κάρτες, eID, mobileID, κλπ)(ο) τηρεί μητρώο με το σύνολο του Ανθρώπινου Δυναμικού Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Δημόσια Διοίκηση (π) Εφαρμόζει πολιτικές που αφορούν στην ενδυνάμωσή και στην εξέλιξη του Ανθρώπινου Δυναμικού της Δημόσιας Διοίκησης στον τομέα των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών 5. Η Μονάδα Δ’ – Προτυποποίησης, μεταξύ άλλων (α) Καταρτίζει πρότυπα προσκλήσεων, προκηρύξεων και συμβάσεων στο πλαίσιο διαγωνιστικών διαδικασιών για την υλοποίηση έργων προμήθειας προϊόντων και υπηρεσιών ΤΠΕ, σε συνεργασία με την ΕΑΑΔΗΣΥ και τις αρμόδιες Διαχειριστικές Αρχές. (β) καταρτίζει και επικαιροποιεί αρχές, πρότυπα, διαδικασίες και κανόνες που προβλέπονται στο Πλαίσιο Παροχής Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και διατυπώνει γνώμη πριν την κύρωσή του από τον ΓΓΨΠ, όπως επίσης και πριν από κάθε απόφαση που αφορά στην εφαρμογή του. (γ). Επιβάλλει σε επίπεδο απαιτήσεων και προδιαγραφών κανόνες και πολιτικές διαλειτουργικότητας μεταξύ των νέων προτεινόμενων και υφιστάμενων υποδομών ΤΠΕ. (δ) μελετά και καταρτίζει προτάσεις απλούστευσης διοικητικών διαδικασιών και εκσυγχρονισμού του κανονιστικού-νομοθετικού πλαισίου που στοχεύουν στην εφαρμογή της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, την άρση διοικητικών βαρών για πολίτες και επιχειρήσεις και την ανάπτυξη της Ψηφιακής Οικονομίας. (ε) συνεργάζεται με την Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης για τη διασφάλιση της νομοθετικής ορθότητας και ποιότητας προτεινόμενων νομοθετικών ρυθμίσεων στον τομέα της αρμοδιότητάς της Γενικής Γραμματείας Ψηφιακής Πολιτικής και διατυπώνει σχετικές συστάσεις στα Υπουργεία, 6. Η Μονάδα Ε’ – Διοικητικής και Οικονομικής Υποστήριξης μεταξύ άλλων: (α) χειρίζεται τα θέματα υπηρεσιακής κατάστασης της κάθε κατηγορίας προσωπικού της Γενικής Γραμματείας Ψηφιακής Πολιτικής (β) Παρέχει διοικητική υποστήριξη στη Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Πολιτικής σε θέματα πρωτοκόλλου και αλληλογραφίας με τη χρήση Ηλεκτρονικών Υπογραφών και όποιων τεχνικών λύσεων πρωτοκόλλου επιλεγούν για το σύνολο της Δημοσίας Διοίκησης. (γ) Παρέχει διοικητική υποστήριξη για τη διενέργεια προμηθειών που καλύπτουν ανάγκες της Γενικής Γραμματείας Ψηφιακής Πολιτικής. (δ). Ασκεί την Οικονομική Διαχείριση της Γενικής Γραμματείας Ψηφιακής Πολιτικής (ε) Υποστηρίζει τη λειτουργία του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος της Γραμματείας με τη σύσταση ειδικού Γραφείου ΟΠΣ. (στ) τηρεί φάκελο αξιολόγησης και εξειδίκευσης του Ανθρώπινου Δυναμικού, με βάση τα έργα και τους θεματικούς Τομείς στα οποία εμπλέκεται. Στη ΓΓΨΠ λειτουργούν επίσης: (α) Γραφείο Νομικού Συμβούλου (β) Γραφείο Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας (γ) Γραφείο Τύπου …(5) ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ (1) Σύμφωνα με την προτεινόμενη διάρθρωση του άρθρου 4 του παρόντος. (2) Η παράγραφος 3 (β) της Μονάδας Β ‘προτείνει και δύναται να εκτελεί ως δικαιούχος πράξεις του ΕΣΠΑ ή άλλες συγχρηματοδοτούμενες πράξεις καθώς και έργα χρηματοδοτούμενα από την Ευρωπαϊκή Ένωση, σχετικές με τις αρμοδιότητές της ΓΓΨΠ,’ διαγράφεται διότι δεν εμπίπτει στις αρμοδιότητες της ΓΓ ως φορέα χάραξης πολιτικής για τις ΤΠΕ. (3) Η πρόβλεψη (ε) ‘υποστηρίζει το λογισμικό εφαρμογών και των ηλεκτρονικών υπηρεσιών της Δημόσιας Διοίκησης, μαζί και οριζόντιων εφαρμογών, για το σύνολο του δημοσίου, και το προσαρμόζει στις υπηρεσιακές ανάγκες των φορέων’ στη πρώην ‘Μονάδα ΣΤ’ - Υποστήριξης & Συντήρησης Κεντρικών Υποδομών, Εφαρμογών και Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών μεταξύ άλλων’ διαγράφεται διότι δεν αφορά επιτελική αρμοδιότητα (4) Το προσωπικό των 76 ατόμων δεν επαρκεί για τη σύσταση τέτοιων ομάδων, ενώ συμφωνούμε για τη συμμετοχή των στελεχών της Γενικής Γραμματείας Ψηφιακής Πολιτικής σε τέτοιες ομάδες, τις οποίες θα συστήσουν οι φορείς του Δημοσίου (5) Η αναφορά σε Τομείς διαγράφεται. Προφανώς η αναφορά των Τομέων έχει να κάνει με τις 10 θεματικές εξειδικεύσεις που διατρέχουν όλες τις Μονάδες της ΓΓΨΠ. Ο ρόλος η επιλογή και οι δραστηριότητες των Συμβούλων Τομέων να μεταφερθούν στο παρακάτω άρθρο 6 - Συμβούλιο Τομέων ώστε να είναι ο ρόλος τους διακριτός σε σχέση με τον Οργανισμό και τις λειτουργίες της ΓΓΨΠ.