• Σχόλιο του χρήστη 'πέτρος' | 5 Μαΐου 2016, 12:32

    Στην παράγραφο 2 εδ. α’ του άρθρου 16, προβλέπεται η επιβολή προστίμου στους ΟΤΑ αν ο ΦοΔΣΑ ΑΕ των ΟΤΑ, δηλαδή δεν πάρει απόφαση να λυθεί σε τρείς μήνες. Με τη συγκεκριμένη διάταξη του σχεδίου νόμου, τα όργανα διοίκησης αυτών των νομικών προσώπων, εκβιάζονται άμεσα προκειμένου να λάβουν μια απόφαση σε αντίθεση με όσα προβλέπονται από το νόμο 2190/20 ως προς την δυνατότητα ελεύθερης λήψης απόφασης. Το μέσο του εκβιασμού, είναι η απειλή προστίμων στους Δήμους – μετόχους του ΦοΔΣΑ με τη μορφή της Α.Ε. των ΟΤΑ. Δηλαδή αν το Δ.Σ. του ενός και συγκεκριμένου, όπως προελέχθη, ΦοΔΣΑ Στερεάς Ελλάδας Α.Ε. δεν λάβει την απόφαση λύσης της Α.Ε., όπως του επιβάλλει η πολιτεία, τιμωρείται όχι το Δ.Σ. της ΑΕ (αφού ο ν.2190/1920 το προστατεύει για την αυτονομία των αποφάσεών του), αλλά οι Δήμοι – μέτοχοι της εταιρείας, και μάλιστα ανεξαρτήτως του αν ο εκπρόσωπος ενός Δήμου – μετόχου στο Δ.Σ. της Α.Ε., στη συγκεκριμένη συνεδρίαση ήταν απών ή μειοψήφισε!!!!. Αφού λοιπόν ο εμπνευστής της συγκεκριμένης διάταξης νόμου δεν μπορεί να τροποποιήσει το ν. 2190/1920, με τη συγκεκριμένη διάταξη, εκβιάζει το ΦοΔΣΑ Στερεάς Ελλάδας ΑΕ, όπως προαναφέρθηκε, ότι οι Δήμοι που συμμετέχουν σε αυτόν θα τιμωρηθούν. Το υπέρογκο πρόστιμο της Ε.Ε. για έναν ενεργό ΧΑΔΑ είναι 80.000€ ανά εξάμηνο. Το πρόστιμο μη συμμόρφωσης κάθε δήμου – μετόχου για τη λύση του ΦοΔΣΑ Στερεάς Ελλάδας εντός τριμήνου, σύμφωνα με τη διάταξη αυτή, είναι 5.000€/ημέρα Χ 30 ημέρες/μήνα Χ 6 μήνες = 900.000 € το εξάμηνο για κάθε δήμο μέλος. Δηλαδή συνολικά για το ΦοΔΣΑ Στερεάς 900.000 Χ 23=20.700.000 € το εξάμηνο. Το λύσαμε το πρόβλημα του δημόσιου χρέους….