• Σχόλιο του χρήστη 'ΡΟΜΠΟΣ ΑΝΤΩΝΗΣ' | 9 Ιουλίου 2016, 15:14

    Αρθ. 12 παράγραφος 8 Επιτρέπεται, η απόσπαση υπαλλήλου που έχει επιλεγεί ως προϊστάμενος οργανικής μονάδας, εφόσον και ο ίδιος το επιθυμεί και χωρίς προηγούμενη παραίτηση από θέση ευθύνης, λόγω εξαιρετικών συνθηκών και επειγουσών υπηρεσιακών αναγκών, αποκλειστικώς προσωρινού χαρακτήρα. Η κατεξαίρεση απόσπαση προϊσταμένου οργανικής μονάδας αφορά στην άσκηση καθηκόντων για την κάλυψη των επειγουσών αναγκών, λόγω ιδιαίτερης προηγούμενης εμπειρίας και αποδεδειγμένης από την προϋπηρεσία του τεχνογνωσίας, η οποία είναι απαραίτητο να χρησιμοποιηθεί και να μεταλαμπαδευθεί, λόγω εξαιρετικών συνθηκών, στους φορείς όπου προκύπτουν οι κατεπείγουσες ανάγκες. Στην εν λόγω περίπτωση ο αποσπασθείς προϊστάμενος οργανικής μονάδας ασκεί καθήκοντα ως επικεφαλής ομάδας εργασίας για την άμεση αντιμετώπιση των συγκεκριμένων επειγουσών αναγκών που προέκυψαν. Η ομάδα εργασίας αντιμετώπισης των επειγουσών συνθηκών συγκροτείται στο πλαίσιο των διατάξεων περί τη σύσταση ομάδων εργασίας και επιτροπών στο Δημόσιο. Οι κατεπείγουσες ανάγκες αναγράφονται στην ανακοίνωση συγκρότησης της ομάδας εργασίας και στην ανακοίνωση αναζήτησης επικεφαλής ομάδας. Η απόσπαση διαρκεί μέχρι δώδεκα μήνες. Με τη συμπλήρωση εκάστου μήνα ο αποσπασθείς προϊστάμενος - επικεφαλής ομάδας συντάσσει υποχρεωτικά αναφορά πεπραγμένων της ομάδας εργασίας την οποία και υποβάλλει στον επικεφαλής του φορέα υποδοχής. Με τη λήξη του χρόνου απόσπασης υποβάλλεται συνολική αναφορά του έργου της ομάδας και καταγράφονται τα αποτελέσματα αυτής. Η εκτίμηση των αποτελεσμάτων από τον επικεφαλής του φορέα υποδοχής μπορεί να οδηγήσει σε παράταση διάρκειας του έργου της ομάδας εργασίας και του χρόνου διάρκειας της απόσπασης του προϊσταμένου- επικεφαλής αυτής. Η απόσπαση του προϊσταμένου οργανικής μονάδας που θα τεθεί επικεφαλής ομάδας εργασίας στο φορέα υποδοχής δεν μπορεί να διαρκεί περισσότερο από δύο χρόνια από την ημερομηνία ανάληψης καθηκόντων επικεφαλής ομάδας εργασίας για την αντιμετώπιση επειγουσών αναγκών. ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ Η αιτιολογική βάση της ανωτέρω προταθείσας διάταξης εδράζεται στα εξής: Α) δίνει στο Δημόσιο τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί τα στελέχη που το ίδιο το δημόσιο έχει αναδείξει μέσα από τις ανάγκες που προκύπτουν, άρα καθίσταται περισσότερο ορθολογική η κατανομή των ανθρώπινων πόρων σύμφωνα με τις εκάστοτε ανάγκες. Β) δίνει στο Δημόσιο τη δυνατότητα να μεταλαμπαδεύεται η γνώση που αποκτάται μέσα από την εμπειρία και την αποτελεσματικότητα που έχει επιτευχθεί από φορείς του δημοσίου προς τους φορείς όπου υπάρχει ανάγκη μεταλαμπάδευσης. Γ) ορίζεται το σχήμα αντιμετώπισης των επειγουσών αναγκών μέσα από τις ομάδες εργασίας. Κατά συνέπεια, οι επείγουσες ανάγκες παύουν να είναι η επίκληση αναγκών, αλλά συνοδεύονται υποχρεωτικά με το σχήμα αντιμετώπισης αυτών, αφήνοντας καταγεγραμμένη εμπειρία προς αξιοποίηση σε ένα σύστημα εξυπηρέτησης αναγκών της Διοίκησης και όχι εξυπηρέτησης αναγκών των υπαλλήλων, οι οποίοι με όχημα την επίκληση επειγουσών αναγκών καθίστανται «αενάως απαραίτητοι», χωρίς ωστόσο αυτό να αποδεικνύεται. Δ) Δημιουργείται εκ των επικρατούντων πραγμάτων μια ομάδα υπαλλήλων – τεχνοκρατών της Διοίκησης που δίνουν στην άσκηση καθηκόντων των δημοσίων υπαλλήλων μια νέα απαραίτητη διάσταση. Ε) Δεν διαταράσσει την οργανωτική δομή των φορέων υποδοχής, διότι αυτό δε συνάδει με την έννοια των επειγουσών αναγκών. Εάν στο όνομα των επειγουσών αναγκών γίνονταν παρεμβάσεις στην οργανωτική πραγματικότητα των φορέων με σύσταση νέων μονάδων και οργανικών θέσεων η χρονοτριβή δε θα συνηγορούσε υπέρ πραγματικών επειγουσών αναγκών. Αντιθέτως, πρόκειται για μια περίπτωση περιγραφής γνήσιας επείγουσας και προσωρινής ανάγκης.