• ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Θεσσαλονίκη 11 Ιουλίου 2016 “Η ΜΕΡΙΜΝΑ” Αρ. Πρωτ. 120 Η οικονομική κρίση των τελευταίων ετών, οι πιεστικές υποχρεώσεις που επιβάλλονται μέσω των μνημονίων προηγουμένων και νέων, η ανεργία με υψηλότατο ποσοστό στους νέους, έχουν πλήξει περισσότερο και ανεπανόρθωτα τις οικογένειες των πολυτέκνων. Μέσα σ’ αυτή τη δίνη φαίνεται ότι έχουν λησμονηθεί οι κίνδυνοι του δημογραφικού προβλήματος και το γεγονός ότι οι πολύτεκνοι υπήρξαν και εξακολουθούν κατά το μέτρο του δυνατού να είναι το ανάχωμα στον ύπουλο κατήφορο της υπογεννητικότητας που πλήττει την χώρα μας. Για το έτος 2015 η δημογραφική καθίζηση είναι εφιαλτική. Οι γεννήσεις ανήλθαν σε 86.652 και οι θάνατοι σε 113.302 δηλαδή υπεροχή των θανάτων έναντι των γεννήσεων κατά 26.650 ζωές που αντιστοιχεί στην αυξητική τάση της υπεροχής των θανάτων έναντι των γεννήσεων της τάξης του 29% σε σχέση με το 2014. Λησμονούνται επίσης, όπως φαίνεται και οι διατάξεις του Συντάγματος που προβλέπουν ότι οι πολύτεκνες οικογένειες έχουν δικαίωμα ειδικής φροντίδας από το κράτος το οποίο έχει την υποχρέωση να εφαρμόζει δημογραφική πολιτική. Αυτά γιατί ο συνταγματικός νομοθέτης αναγνωρίζοντας την συμβολή των πολύτεκνων οικογενειών στην άμβλυνση του δημογραφικού προβλήματος, παρέχει με τις προηγούμενες διατάξεις άμεση προστασία στις οικογένειες αυτές. Στην τρέχουσα όμως πραγματικότητα συμβαίνει δυστυχώς ακριβώς το αντίθετο. Μαζί με τα μνημόνια φαίνεται ότι στην πράξη ασκείται μια αντιδημογραφική αντιπολυτεκνική, και αντιοικογενειακή; πολιτική.. Όλα τα δημογραφικά κίνητρα που στόχευαν στην αντιμετώπιση της υπογεννητικότητας έχουν καταργηθεί. Πρώτη η ισόβια τιμητική σύνταξη της πολύτεκνης μητέρας, ύστερα τα επιδόματα των ανηλίκων τέκνων, ενώ η εφαρμογή των εισοδηματικών κριτηρίων στη φορολογία πλήττει άμεσα αλλά και άδικα την πολύτεκνη οικογένεια. Τα πλήγματα όμως συνεχίζονται στο πλαίσιο της αντιπολυτεκνικής πολιτικής με παράλογες καταργήσεις και άλλων ευεργετικών μέτρων που ίσχυαν μέχρι πρότινος ειδικά για τους πολύτεκνους, τα οποία μάλιστα δεν δημιουργούν συνθήκες οικονομικού κόστους ούτε έχουν προβλήματα εφαρμογής αφού έχουν λειτουργήσει ομαλά για πολλά χρόνια, όπως οι μετεγγραφές των παιδιών των πολύτεκνων στις ανώτερες και ανώτατες σχολές, οι εντός επετηρίδας πρόσληψη των πολύτεκνων εκπαιδευτικών στη δημόσια εκπαίδευση που ίσχυσε χωρίς προβλήματα επί μία εξαετία, ή ακόμα η εντελώς πρόσφατη εξαίρεση των πολύτεκνων από τις διανομές φρούτων-λαχανικών-τροφίμων και λοιπής βοήθειας με την δικαιολογία ότι τα προϊόντα θα διανέμονται σε αυτούς που έχουν πραγματικά ανάγκη και όχι με οριζόντιες κατηγοριοποιήσεις όπως επιμένουν να αναφέρουν οι αρμόδιοι υπουργοί. Η κατάργηση των δημογραφικών κινήτρων έχει σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις γιατί είναι βέβαιο ότι λειτουργεί άμεσα ως αντικίνητρο. Τα είδαμε στα αποτελέσματα της υπογεννητικότητας. Επιπλέον αντί να εισακούονται να μελετώνται και να λύνονται με πολιτική βούληση ορισμένα αιτήματα τα οποία, εδικά για τη σημερινή δύσκολη για την οικονομία της πατρίδας μας συγκυρία, δεν δημιουργούν ούτε απαιτούν πρόσθετο κόστος, αναγκάζουν τους πολύτεκνους να προσφεύγουν με προσωπικό οικονομικό και ψυχικό κόστος στα δικαστήρια μήπως δικαιωθούν από αυτά. Ήδη εκκρεμούν συζητήσεις και αποφάσεις του Σ.τ.Ε για το φορολογητέο εισόδημα, για την πρόσληψη των εκπαιδευτικών, για τις μετεγγραφές και έπεται ενδεχομένως συνέχεια. Είναι επομένως σήμερα περισσότερο από αναγκαίο, αυτή ειδικά την κρίσιμη περίοδο που νομοθετούνται νέα φορολογικά και άλλα μέτρα, να αρθρωθεί επιτέλους κάποιος λόγος που να αντιμετωπίζει τους παραπάνω προβληματισμούς. Είναι απαραίτητο να φωτισθεί με έντιμη και θαρραλέα στάση το πώς πιστεύει κανείς, πότε και με ποιους τρόπους μπορεί να αντιμετωπισθεί ένα τόσο σοβαρό πρόβλημα που απειλεί την πατρίδα μας. Είναι απαραίτητο να απαντηθούν και να εξηγηθούν οι απορίες μήπως υπάρξει ελπίδα ότι δεν έχουν όλα τελειώσει.- Υπό το πλαίσιο των παραπάνω συλλογισμών δεν κατανοούμε, γιατί με το νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης υπό την ηγεσία του σημερινού Υπουργού γνωστού σε εμάς και από το παρελθόν για την ευαισθησία του και το έμπρακτο ενδιαφέρον του για την πολύτεκνη οικογένεια, προτείνεται στο άρθρο 23 η μείωση του ποσοστού των προκηρυσσόμενων θέσεων τακτικού προσωπικού κ.λ.π. του άρθρου 14 του Ν.2190/1994 από 20% που ίσχυε μέχρι σήμερα για τους πολύτεκνους και τα τέκνα πολυτέκνων, σε 15%. Δεν γνωρίζουμε ποίων λογικών διεργασιών αποτέλεσμα είναι η πρόταση αυτή. Το βέβαιο είναι ότι η εφαρμογή του ποσοστού 20% όποτε εφαρμόσθηκε, δεν έχει βλάψει άλλες κοινωνικές ομάδες, ενώ η προτεινόμενη μείωση αποτελεί μία πρόσθετη αντιπολυτεκνική και περαιτέρω αντιδημογραφική παρέμβαση η οποία μας βρίσκει αντίθετους και δεν θα πρέπει να ισχύσει. Τι να απαντήσει κανείς και πώς να δικαιολογήσει στους πολύτεκνους -κοντά στις άλλες-, ενέργειες όπως αυτή της προτεινόμενης μείωσης, όταν τα τελευταία χρόνια μόνο καταργήσεις και απώλειες εισπράττουν.-