• Σχόλιο του χρήστη 'Μάνος Καταγ' | 29 Αυγούστου 2016, 14:51

    Μερικές παρατηρήσεις στο παρον άρθρο που προσεγγίζουν και σόλια που έλαβαν χώρα εδώ. 1.Το μονοπρόσωπο ανεξάρτητο όργανο ελέγχου δεν αποτελεί μορφή δημόσιας διοίκησης αλλά ανεξάρτητο όργανο ελέγχου νομιμότητας των πράξεων των ΟΤΑ α και β βαθμού.Επομένως θα πρεί να παρέχονται εγγυήσεις αμερόληπτης κρίσης με τη πρόβλεψη κωλυμάτων και απαγορεύσεων. 2.Επειδή η διαδικασία καθίσταται πλέον ενδικοφανής και αφορά σημαντικό αριθμό διοικητικών πράξεων και εκτεταμένη ύλη διοκητικού δικαίου ,θα πρέπει ο ελεγκτής να έχει αυξημένα προσόντα και εξιδίκευση ώστε η κρίση με την επικουρία και του συμβουλίου ελεγκτών όσο και του βοηθητικού διοικητικού προσωπικού, να προσομοιάζει στη νομολογία των δικαστηρίων και να μην απέχει πολύ από την δικαστική κρίση.Συνεπώς θα πρέπει να υπάρχει απαραίτητα μακρά δικηγορική εξιδίκευση και πιστοποιημένη εμπειρία συναφούς αντικειμένου(στο 90% είναι διαφορές διοκητικού δικαίου) η οποία κατά τη γνώμη μου θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 10ετής.Η εμπειρία αυτή θα πρέπει με το διαζευκτικό η να επιλέγεται σε σχέση με μεταπτυχιακό ή διδακτορικό τίτλο δημοσίου δικαίου και μόνο(βλέπε νομολογία Στε για την επιλογή Δικηγόρων με πάγια αντιμισθία στους ΟΤΑ). 3.Επειδή η θέση θα βοηθήσει ουσιωδώς στην αποσυμφόρηση των δικαστηρίων θα πρέπει να προβλεφθεί η τουλάχισον εξαμηνία εκπαίδευση του επιλεγέντος ελεγκτή νομιμότητας κατά τό πρότυπο της Εθνικής σχολής Δικαστών.Έτσι θα αποκομίσει αρτιότητα στη σύνταξη και σύνθεση αποφάσεων αλλά και επιμέρους εξιδίκευση σε θέματα ΟΤΑ. 4.Είναι μια μοναδική ευκαιρία να αναβαθμισθεί οιυσιωδώς ό έλεγχος νομιμότητας των ΟΤΑ(Οι οποίοι σύμφωνα με στατιστικά δεδομένα και τις εκθέσεις του Συνηγόρου του Πολίτη και του Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης βαρύνονται με αδιαφάνεια και διαφθορά)ούτως ωστε να εκσυχρονιστεί η Τοπική Αυτοδιοίκηση ,να απαλλαγεί από τα συνδικαλιστικά βαρίδια και από την αίσθηση της ατιμωρησίας που χαρακτηρίζει επί το πλείστον τους Δημάρχους.