• Σχόλιο του χρήστη 'Χρήστος Μαμαρίκας' | 5 Σεπτεμβρίου 2016, 11:35

    ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΕΠΙ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥ 6 ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 12 Μετά την αναλυτική τοποθέτησή μου κατά της διάσπασης της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας-Θράκης (ΑΔΜ-Θ), προβαίνω σε συγκεκριμένες παρατηρήσεις επί της παραγράφου 6 (εδάφια 6α και 6β), επισημαίνοντας τη δημιουργία προβλημάτων από τα προβλεπόμενα στην παράγραφο αυτή, στην περίπτωση που ψηφισθεί το άρθρο 12 και προχωρήσει η διάσπαση της ΑΔΜ-Θ. Εδάφιο 6α Με το εδάφιο αυτό λήγει η θητεία όλων των Προϊσταμένων των οργανικών μονάδων της ΑΔΜ-Θ. στις 31-12-2016. Έτσι όμως διαιωνίζεται η πρακτική όλων των κυβερνήσεων να παύουν τους Προϊσταμένους των Δημοσίων Υπηρεσιών, αντί να εφαρμόζουν τη νομοθεσία για την επιλογή και τοποθέτηση των επικεφαλής των οργανικών μονάδων σύμφωνα με τα κάθε φορά ισχύοντα κριτήρια (δηλ. με διαγωνιστική διαδικασία, προκήρυξη θέσεων, υποψηφιότητες, μοριοδότηση, επιλογή από το αρμόδιο Υπηρεσιακό Συμβούλιο, τοποθέτηση). Εν προκειμένω μάλιστα και σύμφωνα με τις προθεσμίες του Νόμου 4369/2016 (27 Φεβρ.2016) έπρεπε ήδη να έχουν επιλεγεί και τοποθετηθεί και οι νέοι Γενικοί Διευθυντές και οι νέοι Διευθυντές των οργανικών μονάδων του Δημοσίου και να βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία επιλογής Τμηματαρχών (άρθρο 30 παρ.5 του ανωτέρω Νόμου). Αντί λοιπόν να έχουν εφαρμοσθεί τα οριζόμενα από το πρόσφατο θεσμικό πλαίσιο επιλογής Προϊσταμένων, συνεχίζεται η αυθαίρετη μέθοδος της παύσης, που εφαρμόζεται μάλιστα όχι μόνο σε όσους τοποθετήθηκαν ευνοιοκρατικά, χωρίς κριτήρια και αιτιολόγηση των τοποθετήσεων, από τους κρατούντες της προηγούμενης κυβερνητικής εξουσίας, αλλά και στη μεγάλη πλειοψηφία των Προϊσταμένων που επιλέχτηκαν, από τα αρμόδια Υπηρεσιακά Συμβούλια, με τη διαδικασία της μοριοδότησης. Εδάφιο 6β Το εδάφιο αυτό, όση προσπάθεια και αν καταβάλλει κανείς, δεν οδηγεί σε μια λογική ανάγνωση και ερμηνεία. Η μόνη ρητή, κατά τα φαινόμενα, διατύπωση που υπάρχει στο εδάφιο αυτό, που αποτελεί ταυτόχρονα όμως και την πηγή του προβλήματος που ανακύπτει για το ποιοι τελικά τοποθετούνται ως Προϊστάμενοι στις Υπηρεσίες των δύο νέων Αποκεντρωμένων Διοικήσεων που δημιουργεί το υπόψη Σχέδιο Νόμου, είναι η ακόλουθη : « Ο Συντονιστής ….ορίζει προϊσταμένους των οικείων οργανικών μονάδων τους αρχαιότερους προϊσταμένους της υποκείμενης οργανικής μονάδας και εφόσον δεν επαρκούν, τους αρχαιότερους κατά βαθμό υπαλλήλους». Δηλαδή συγκεκριμένα η διάταξη αυτή ορίζει ότι νέοι Γενικοί Διευθυντές γίνονται οι αρχαιότεροι Διευθυντές (που υπάρχουν στις Μονάδες της οικείας Γενικής Διεύθυνσης) και νέοι Διευθυντές γίνονται οι αρχαιότεροι Τμηματάρχες που υπάρχουν στην οικεία Διεύθυνση. Επομένως με την εφαρμογή της διάταξης αυτής προκύπτει, για τη δεδομένη κατάσταση στην ΑΔΜ-Θ, ότι : α) Ο ένας Γενικός Διευθυντής που απομένει (δεδομένου ότι οι άλλοι δύο αρχαιότεροι θα έχουν καταλάβει τις θέσεις των Συντονιστών ή ασκούντων καθήκοντα ΓΓ) θα μείνει μετέωρος ή, σύμφωνα με τη συνέχεια της συζητούμενης διάταξης, θα υποβιβασθεί σε θέση Διευθυντή!!! Β) Όλοι οι Διευθυντές, (πλην αυτών που θα ορισθούν από το Συντονιστή ως Γενικοί Διευθυντές, θα μείνουν μετέωροι ή (σύμφωνα πάντοτε με τη συνέχεια της διάταξης) θα υποβιβασθούν σε θέσεις Τμηματαρχών!!! Νομίζω ότι δε χρειάζονται σχόλια και αποδείξεις για το μη νόμιμο και αντισυνταγματικό χαρακτήρα της διάταξης αυτής που καταργεί κάθε έννοια δικαιοσύνης και ισότιμης αντιμετώπισης των πολιτών ( υπαλλήλων) Η μόνη ορθή και δίκαιη λύση για την αντιμετώπιση του προβλήματος που προκαλεί το εδάφιο αυτό, είναι : Να επανέλθει μια διατύπωση παρόμοια με αυτή που υπήρχε στο προηγούμενη «έκδοση» του σχεδίου Νόμου : «Ο Συντονιστής ή ασκών χρέη Γενικού Γραμματέα της παρ. 4 ορίζει από 1.1.2017 προϊσταμένους των οικείων οργανικών μονάδων των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων Κεντρικής Μακεδονίας και Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης υπαλλήλους που ασκούσαν αντίστοιχα καθήκοντα την 31.12.2016.Εάν δεν ασκούσε κανείς τέτοια καθήκοντα, ανατίθενται καθήκοντα προϊσταμένων οργανικών μονάδων στους αρχαιότερους κατά βαθμό υπαλλήλους. Απαραίτητο κριτήριο για τον ορισμό του προηγουμένου εδαφίου αποτελεί επίσης η πλήρωση των προϋποθέσεων των Οργανισμών Εσωτερικής Υπηρεσίας» Για να αποφευχθεί μάλιστα το ενδεχόμενο ερμηνείας κατά το δοκούν της διατύπωσης «αντίστοιχα καθήκοντα» και αυθαίρετων μετακινήσεων προϊσταμένων από οργανική μονάδα σε άλλη οργανική μονάδα, σκόπιμο θα ήταν να γραφεί ότι οι προϊστάμενοι τοποθετούνται στις ίδιες θέσεις, στις οποίες ασκούσαν τα καθήκοντά τους (εφόσον οι θέσεις αυτές στην πλειοψηφία τους προφανώς θα παραμείνουν ως έχουν) ή στην περίπτωση αλλαγών και δημιουργίας νέων θέσεων, οι τοποθετήσεις θα πρέπει ρητά να γίνουν, όπως ορίζουν οι διατάξεις του Δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα, δηλ. «ανάλογα με τα προσόντα, την εμπειρία και την ειδίκευση που διαθέτουν» (άρθρο 65, παρ. 2 ). Σε κάθε περίπτωση πάντως η καλύτερη λύση είναι, μετά την ενδεχόμενη (αλλά απευκταία) ψήφιση του άρθρου της διάσπασης της ΑΔΜ-Θ, να καταρτισθούν, με τη συμμετοχή και εκπροσώπων των εργαζομένων, οι νέοι Οργανισμοί των δύο Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και να εκδοθούν το γρηγορότερο τα σχετικά Προεδρικά Διατάγματα. Και αμέσως να γίνουν με την προβλεπόμενη διαγωνιστική διαδικασία οι κρίσεις των υποψηφίων προϊσταμένων και η επιλογή τους πριν την έναρξη λειτουργίας των νέων Αποκεντρωμένων Διοικήσεων. Όλα αυτά είναι εφικτά εντός του 2016 και δεν πρέπει να παραπέμπονται στο 2017, όπως προβλέπει το παρόν Σχέδιο Νόμου. Διαφορετικά θα δημιουργούνται συνεχή προβλήματα και θα εξακολουθούν οι διορισμοί προϊσταμένων, χωρίς την τήρηση στοιχειωδών αξιοκρατικών διαδικασιών. Και όλα αυτά εις βάρος της καλής λειτουργίας των φορέων αυτών, του παραγόμενου έργου και των αναμενόμενων αποτελεσμάτων του έργου αυτού για την ανάπτυξη των περιοχών του βορειοελλαδικού χώρου και τη βελτίωση των συνθηκών ζωής των πολιτών.