• Σχόλιο του χρήστη 'Λεωνίδας' | 19 Οκτωβρίου 2009, 17:24

    Κατανοητό είναι να εξυπηρετούνται οι κρατικοί λειτουργοί και ορισμένες κατηγορίες φυσικών προσώπων (επίσημοι προσκεκλημένοι κλπ.) με κρατικά αυτοκίνητα. Στην περίπτωση των ανώτατων λειτουργών όπως ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας ή ο πρωθυπουργός (και οι επίσημοι προσκεκλημένοι) είναι επίσης κατανοητό τα αυτοκίνητα αυτά να πληρούν επιπλέον προδιαγραφές ασφάλειας, και όχι απαραιτήτως κυβισμού. Κατανοητό ακόμη και το γεγονός ότι θα πρέπει να εξυπηρετούνται με κρατικά αυτοκίνητα οι εν ενεργεία κρατικοί λειτουργοί που προσδιορίζονται στις περιπτώσεις γ, δ, ε και ζ και αποκλειστικώς για το διάστημα της θητείας τους. Απολύτως ακατανόητο όμως να εξυπηρετούνται με κρατικά αυτοκίνητα μη κρατικοί λειτουργοί όπως ο Αρχιεπίσκοπος (περίπτωση β) και φυσικά πρόσωπα που δεν είναι εν ενεργεία πολιτικοί όπως οι τέως πρόεδροι κοινοβουλευτικών κυβερνήσεων, οι τέως πρόεδροι δημοκρατικών κυβερνήσεων και οι προέδροι Δημοκρατίας που χρημάτισαν Πρόεδροι μετά το 1974 (περίπτωση η) και βέβαια οι σύζυγοι αποβιωσάντων Πρωθυπουργών. Ακόμη κι αν ο αριθμός των αυτοκινήτων που τους παρέχονται από το κράτος σε αυτές τις περιπτώσεις είναι, ενδεχομένως, μικρός, ίσως και να μην ξεπερνά τα 10 οχήματα, δεν δικαιολογείται σε καμία περίπτωση ένα τέτοιο προνόμιο που τους παρέχεται δημοσία δαπάνη. Ορισμένοι συμβολισμοί έχουν τη σημασία τους, η οποία συχνά είναι μεγαλύτερη από το πραγματικό οικονομικό κόστος. Η κατάργηση των προνομίων οφείλει να είναι ουσιαστική για να είναι και αποτελεσματική.