• Σχόλιο του χρήστη 'ΤΑΝΙΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ' | 8 Φεβρουαρίου 2018, 11:32

    Θα πρέπει τα ΤΣΔΑ (άρθρο 4 αρμοδιότητες δήμων) να λαμβάνουν την έγκριση των ΦΟΔΣΑ προκειμένου να ελέγχεται ότι οι στόχοι του ΤΣΔΑ είναι σύμφωνοι με τους στόχους του ΠΕΣΔΑ και να δημιουργούνται συνέργειες ανάμεσα στους δήμους. Στη παράγραφο 1 σημείο γ, θα πρέπει να διευκρινιστεί αν μέχρι να έχουμε τη πλήρη εφαρμογή του ΠΕΣΔΑ, η διαχείριση των αστικών αποβλήτων μπορεί να πραγματοποιείται σε υφιστάμενες ιδιωτικές εγκαταστάσεις βάσει της αρχής της εγγύτητας. Επιπλέον, στο άρθρο 3 παράγραφο 1 σημείο θ, γίνεται αναφορά για εποπτικό ρόλο των ΦΟΔΣΑ επί των στοιχείων του ΗΜΑ για απόβλητα που αφορούν ποσότητες εντός των ορίων αρμοδιότητας τους. Όμως, οι διακινούμενες ποσότητες δύναται να αφορούν και ποσότητες που δεν οδηγούνται σε εγκαταστάσεις αρμοδιότητας ΦΟΔΣΑ ή μελών αυτού και δεν εμπίπτει αρμοδιότητα εποπτείας. Στο άρθρο 3 παράγραφο ι σημείο ε, οι λόγοι που καθιστούν αναγκαία την αναθεώρηση του ΠΕΣΔΑ, θα προκύπτουν από την ετήσια έκθεση ή την έκθεση 5ετίας? Μεταξύ άλλων, οι ΦΟΔΣΑ θα πρέπει να συνεργάζονται και με ιδιωτικές εταιρείες παροχής ολοκληρωμένων υπηρεσιών διαχείρισης αποβλήτων, ενδεχομένως μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας, οι οποίες θα μπορούν να προσφέρουν συμβουλευτικές υπηρεσίες αναφορικά με τις δραστηριότητες της μεταφόρτωσης, επεξεργασίες, υγειονομικής ταφής, μηχανικής-βιολογικής επεξεργασίας των αποβλήτων κτλ είτε ακόμη να μπορούν και να αναλάβουν τέτοιου είδους υπηρεσίες (όπως την κατασκευή, λειτουργία και διαχείριση ΚΔΑΥ, ΧΥΤΑ, μονάδας επεξεργασίας σύμμεικτων αποβλήτων) – (εκτός εάν αυτό ανήκει στις αρμοδιότητες των Δήμων) Επιπλέον, οι ΦΟΔΣΑ θα πρέπει να ελέγχουν την σωστή λειτουργία των Δήμων καθώς και την σωστή διεκπεραίωση των αρμοδιοτήτων που τους έχουν ανατεθεί. Σε περίπτωση αποκλίσεων, θα πρέπει να μπορούν να επέμβουν.