• Σχόλιο του χρήστη 'citizen' | 2 Μαΐου 2018, 10:05

    Θα συμφωνήσω απόλυτα με το σχολιασμό του "Solomon". Το καινούργιο νομοσχέδιο με κανέναν τρόπο δεν συμβάλλει στην ενίσχυση της κρατικής εποπτείας στους ΟΤΑ και δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να θεωρηθεί ότι εκσυγχρονίζει και ρυθμίζει με τρόπο νεωτερικό τον τρόπο που αυτή θα ασκείται. Υπενθυμίζω ότι υπάρχει ήδη ψηφισμένος νόμος, 4257/2014, ο οποίος ρυθμίζει τη λειτουργία της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας ΟΤΑ και ουδέποτε, έως και σήμερα ενεργοποιήθηκε. Οι σημαντικότερες αδυναμίες αυτού του νομοσχεδίου, καθώς και των προηγούμενων νομών και μεταρρυθμιστικών προσπαθειών (2012,2015) έγκεινται, κατά την άποψη μου στα εξής: - Τα προσόντα επιλεξιμότητας των Ελεγκτών/Εποπτών, τα οποία σε κανένα σημείο δεν διαφοροποιούνται από αυτά των ήδη επιλεχθέντων Συντονιστών των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων. -Η διατήρηση των οργανικών μονάδων σε επίπεδο Γραφείου στους νομούς πλην της έδρας. Τα Τμήματα Διοικητικού-Οικονομικού, στις περισσότερες περιπτώσεις παρουσιάζουν αριθμητική αλλά και ποιοτική ανεπάρκεια προσωπικού. Περαιτέρω, υπονομεύουν την ενιαία και καθολική εφαρμογή των ελεγκτικών προτύπων και πρακτικών και φυσικά τις αρχές της διαφάνειας και της αξιοκρατίας. -Η αυτοδίκαιη μεταφορά των ήδη υπηρετούντων υπαλλήλων, οι οποίοι, στις περισσότερες περιπτώσεις, δεν διαθέτουν τα απαραίτητα προσόντα και ασκούν καθήκοντα για περισσότερα από 10-15 χρόνια, χωρίς να τους δίνεται, όπως άλλωστε έχει γίνει σε ανάλογες περιπτώσεις (βλ. κατάργηση ΥΔΕ, στελέχωση ΕΑΔΗΣΥ, ΑΕΠΠ) να επιλέξουν τον φορέα τοποθέτησής τους. Από τη στιγμή που διαπιστώνεται η ανεπάρκεια άσκησης του ελέγχου νομιμότητας των πράξεων των ΟΤΑ από τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, προκύπτει εύλογα το ερώτημα πως διαφοροποιούνται οι ΑΥΕ με το υπάρχον νομοσχέδιο από το οργανωτικό και λειτουργικό σχήμα άσκησης εποπτείας ΟΤΑ από τις Α.Δ., καθώς επί της ουσίας μετονομάζονται, με την μεταφορά τους,οι ίδιοι άνθρωποι και οι ίδιες δομές σε ΑΥΕ και ο Συντονιστής σε Επόπτη…