• Σχόλιο του χρήστη 'ΖΟΡΜΠΑΣ ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ' | 3 Μαΐου 2018, 16:30

    Προτείνεται η παρ. 2 να τροποποιηθεί και να ξανασυνταχθεί-ουν όσες παρ. απαιτούνται με βάση τις κατωτέρω προτάσεις, οι οποίες είναι ποιο κοντά στην πραγματικότητα της αυτοδιοίκησης: 1. Προτείνεται η θέσπιση ενός ορίου κάτω από το 50% για την εκλογή του Επικεφαλής συνδυασμού ως Δημάρχου από την πρώτη Κυριακή, στο οποίο όμως θα παίζει σημαντικό ρόλο και η διαφορά του από τον δεύτερο υποψήφιο. Η δική μου άποψη για την πρόταση αυτή είναι το όριο να κατέβει στο 43-42% , και να θεσπιστεί διαφορά από τον δεύτερο υποψήφιο της τάξης του 10-11% για την απευθείας εκλογή από τον πρώτο γύρο (πρακτικά ο πρώτος είναι αρκετά εγκύτερα στην πλειοψηφία, σε σχέση με την απόσταση από τον δεύτερο). Αντίθετα αν η διαφορά είναι κάτω από αυτό το όριο, τότε να διεξαχθεί δεύτερος γύρος. Σε κάθε περίπτωση αν κανείς υποψήφιος δεν λάβει πάνω από το 43-42%, να γίνει β’ γύρος ανεξαρτήτου διαφοράς. Με τον ανωτέρω τρόπο, θα αποφευχθούν ακραία φαινόμενα που ενδεχομένως να συμβούν σε κάποιους Δήμους. Δηλαδή ο πρώτος με 42,30% να μην γίνει Δήμαρχος για λίγους ψήφους στο β' γύρο, ενώ ο δεύτερος με 22,60% να κερδίσει. Όμως στη σύνθεση του Δημοτικού Συμβουλίου, να απαιτείται ο δεύτερος να έχει συμμαχία με όλους τους υπόλοιπους συνδυασμούς (δύο ή και παραπάνω ακόμη) εκτός του πρώτου. Αντίθετα στη συγκεκριμένη περίπτωση, ο πρώτος θα υπολείπεται μιας ή δύο εδρών και με έναν ακόμη συνδυασμό (τέταρτο ή πέμπτο ίσως) θα έκανε πιθανώς μια οριακή έστω πλειοψηφία. Νομίζω, ότι πρέπει να αποφευχθούν τέτοιες περιπτώσεις, διότι στην ουσία πρόκειται για μερική διαστρέβλωση της λαϊκής εντολής. 2. Προτείνεται η θέσπιση ελάχιστου πλαφόν για την εκλογή των υποψηφίων Δημάρχων ως Δημοτικών συμβούλων (πρώτοι κατά σειρά στην εκλογή του συνδυασμού). Αυτό θα είναι και το ελάχιστο πλαφόν του κάθε συνδυασμού για να λάβει έδρα στο Δημοτικό Συμβούλιο. Προτείνονται τα κάτωθι όρια ανά κατηγορία Δήμου: - 9,00% για τους Δήμους που έχουν 13μελές Δ.Σ. - 7,50% για τους Δήμους που έχουν 17μελές Δ.Σ. - 6,00% για τους Δήμους που έχουν 21μελές Δ.Σ. - 4,50% για τους Δήμους που έχουν 27μελές Δ.Σ. - 3,70% για τους Δήμους που έχουν 33μελές Δ.Σ. - 3,00% για τους Δήμους που έχουν 41μελές Δ.Σ. - 2,70% για τους Δήμους που έχουν 45μελές Δ.Σ. - 2,40% για τους Δήμους που έχουν 49μελές Δ.Σ. Έτσι, λοιπόν θα λειτουργεί ένας φραγμός στις πάρα πολλές υποψηφιότητες, με δεδομένο ότι η συγκρότηση συνδυασμού με βάση τον προτεινόμενο Νόμο, ξεφεύγει από την πολυαριθμιτική που απαιτείτο για τις Τ.Κ. στο ισχύον σημερινό σύστημα ειδικά στους δήμους της υπαίθρου. Αν κάποιος αποτύχει να φτάσει στο πλαφόν (περίπου στο 120% της απλής αναλογικής του συγκεκριμένου Δημοτικού Συμβουλίου), σημαίνει ότι δεν έχει την απαραίτητη αποδοχή από τους δημότες για συμμετοχή στο Δημοτικό Συμβούλιο ο συνδυασμός του. 3. Η κατανομή των Εδρών, αφού αφαιρεθεί από κάθε επιλαχόντα συνδυασμό το ύψος του πλαφόν για την εκλογή του επικεφαλής (ο αντίστοιχος αριθμός ψήφων), θα γίνεται αναλογικά στον αριθμό των υπολειπόμενων εδρών του δημοτικού συμβουλίου (αφού αφαιρεθούν οι έδρες που κατέλαβαν οι υποψήφιοι επικεφαλής παρατάξεων) με εκλογικό μέτρο τη διαίρεση με το Ν+1 (όπου Ν ο αριθμός των υπολειπόμενων εδρών-όπως στις κοινότητες άνω των 500 κατοίκων). Για τον συνδυασμό του επιτυχόντος Δημάρχου, δεν θα ισχύει το πλαφόν και θα έχει ολόκληρο τον αριθμό των ψήφων του συνδυασμού στην φάση της αναλογικής κατανομής. Επομένως οι έδρες των δύο πρώτων συνδυασμών στην περίπτωση διεξαγωγής β’ γύρου, θα οριστικοποιούνται μετά την εκλογή του επιτυχόντος Δημάρχου (φυσιολογικά 1 έδρα θα εκκρεμεί μεταξύ των δύο υποψηφίων αναλόγως με το ποιος θα εκλεγεί). Με όλα τα ανωτέρω η αναλογικότητα μεταξύ των παρατάξεων θα ισχύει σε ποσοστό 95% και θα μπορεί ο επιτυχών με μία-δύο παρατάξεις που αθροίζουν 46-49% να διαθέτουν οριακές πλειοψηφίες στα δημοτικά συμβούλια αποφεύγοντας αδιέξοδα που ενδεχομένως να βγάζουν μάτι.