• Σχόλιο του χρήστη 'ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΠΡΕΒΕΖΑΣ' | 11 Μαΐου 2018, 10:40

    Η «αποσυναρμολόγηση» των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, που γλαφυρά προανήγγειλε ο κ. Υπουργός Εσωτερικών, συνιστά στην ουσία επιστροφή σε ένα συγκεντρωτικό μοντέλο, κόντρα και στη συνταγματική επιταγή, άρθρο 101 του Συντάγματος, για οργάνωση της Διοίκησης του Κράτους κατά το Αποκεντρωτικό Σύστημα. Ενέργειες προς αυτή την κατεύθυνση: 1) Κατάργηση του ελέγχου νομιμότητας από τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις και σύσταση «Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας ΟΤΑ», στην έδρα των υφιστάμενων επτά (7) Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, ως δομής που θα υπαχθεί απευθείας στο Υπουργείο Εσωτερικών, με ταυτόχρονη αποδυνάμωση της παρουσίας της στους Νομούς, καθώς, πλέον, θα λειτουργήσει σε επίπεδο γραφείου. 2) Σύσταση Εθνικού Συμβουλίου Διαμεσολαβητών στο Υπουργείο Εσωτερικών, άρθρο 166, «ως γνωμοδοτικός φορέας σε θέματα τοπικής και περιφερειακής διαμεσολάβησης», στο οποίο συμμετέχει ο Υπουργός Εσωτερικών, ο αρμόδιος Γενικός Διευθυντής του ΥΠ.ΕΣ. και το σύνολο των Δημοτικών και Περιφερειακών Διαμεσολαβητών. Σημειωτέον ότι, ο «Δημοτικός Διαμεσολαβητής», άρθρο 149 και μετά, συστήνεται ως Αυτοτελές Γραφείο, σε επίπεδο Νομού και αποτελείται (για τους Δήμους του Νομού), από τον επικεφαλής (Δημοτικός Διαμεσολαβητής) και τρεις υπαλλήλους. Προσοχή! Ο επικεφαλής επιλέγεται (μεταξύ των ενδιαφερομένων που έχουν τα τυπικά προσόντα): α) από εκλεκτορικό σώμα το οποίο αποτελούν οι εκπρόσωποι των δημοτικών συμβουλίων στην Περιφερειακή Ένωση Δήμων (Δημοτικός Διαμεσολαβητής) και β) από το Περιφερειακό Συμβούλιο (Περιφερειακός Διαμεσολαβητής). Ο «Διαμεσολαβητής» επιλαμβάνεται αναφορών, καταγγελιών κ.λπ. φυσικών ή νομικών προσώπων για θέματα κακοδιοίκησης κ.λπ., απολαμβάνει τυπικά «λειτουργικής και προσωπικής ανεξαρτησίας» (άρθρο 151), αλλά συγχρόνως μπορεί να παυθεί (άρθρο 159), με αυξημένη πλειοψηφία, για «σοβαρή πλημμέλεια στην άσκηση των καθηκόντων του», από τους εργοδότες του, δηλαδή τους εκπροσώπους των Δημοτικών Αρχών, που τον επιλέγουν και τον πληρώνουν. Υποτίθεται ότι εντελώς ανεπηρέαστα, αυτός θα ασκεί τα καθήκοντά του! Είναι λοιπόν φανερό ότι, πέραν της κατάργησης του ελέγχου νομιμότητας από τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις (σημ. 1 του παρόντος), θα αφαιρεθεί απ’ αυτές και τυπικά, η εξέταση αναφορών-καταγγελιών κ.λπ. πολιτών (σημ. 2 του παρόντος), σε επόμενη φάση- «μεταρρύθμιση (με κάποιον ΚΛΕΙΣΘΕΝΗ αριθμ ΙΙ, ΙΙΙ…), προς όφελος, μάλιστα, μιας παράλληλης δομής «Τοπικής Διαμεσολάβησης», που θα ελέγχεται από τις δημοτικές (τοπική εξουσία) ή περιφερειακές αρχές, τις οποίες υποτίθεται έπρεπε να ελέγχει! Συμπέρασμα: Σε ό,τι αφορά την αντίληψη για την κρατική δομή (βλέπε εκτός των παραπάνω και μεταφορά Δ/νσεων Αστικής Κατάστασης στο ΥΠ.ΕΣ. –άρθρο 233), επιλέγεται η βαθμιαία αντικατάσταση αποκεντρωτικών βημάτων, που έγιναν τα προηγούμενα χρόνια, προς όφελος του συγκεντρωτικού συστήματος διοίκησης, με ό,τι αυτό συνεπάγεται: για τη διάσπαση της συνολικής αντίληψης και λειτουργίας των κρατικών υπηρεσιών σε επίπεδο Περιφέρειας – Αποκεντρωμένης Διοίκησης, για τη «στεγανοποίηση» στο δημοκρατικό έλεγχο διοικητικών δομών και στη δυνατότητα πρόσβασης - απεύθυνσης των πολιτών. . 1) Ηλίας Χάιδας, 2) Μαρία Τσίχλη 3) Ανδριάνα Κορδάμπαλου Υπάλληλοι Διοικ. – Οικονομ. Ν. Πρέβεζας