• Σχόλιο του χρήστη 'Effrosyni' | 14 Μαΐου 2018, 10:09

    Ο τρόπος διάρθρωσης κάθε ΑΥΕ ΟΤΑ κρίνεται πρόχειρος, αναποτελεσματικός και σίγουρα όχι κατάλληλος για την άσκηση κρατικής εποπτείας με τον τρόπο που καθορίζει η κείμενη νομοθεσία. Πολλώ δε μάλλον εφόσον επίκειται η κατάργηση του προληπτικού ελέγχου των δαπανών τους από Ελεγκτικό Συνέδριο. Μία δομή με μία Διεύθυνση κι ένα Τμήμα Νομικών Συμβούλων με αρμοδιότητες που εκτείνονται σε πολλούς νομούς (σε κάποια περίπτωση ακόμη και 12), στους οποίους υπάρχει απλώς Γραφείο (ούτε καν τμήμα) δεν μπορεί να επιτύχει επαρκώς την εφαρμογή με ενιαίο και καθολικό τρόπο ελεγκτικά πρότυπα και πρακτικές στο πλαίσιο των επιταγών της αρχής της νομιμότητας. Ελλοχεύει ο κίνδυνος αδυναμίας συντονισμού και διαφορετικής νομικής μεταχείρισης όμοιων περιπτώσεων. Υπάρχουν εγγενώς αδυναμίες επικοινωνίας μεταξύ υπαλλήλων και προϊσταμένων και πλήττονται οι αρχές της διαφάνειας και της ισονομίας. Είναι επιτακτική η ανάγκη να υπάρχει τμήμα Οικονομικού-Διαχειριστικού ελέγχου και τμήμα Εποπτείας τεχνικών υπηρεσιών κατάλληλα στελεχωμένα (με οικονομολόγους και μηχανικούς). Από το 2010 συνεχώς μετατίθεται χρονικά η έναρξη λειτουργίας της ΑΥΕ ΟΤΑ και συνάμα γίνεται αντιληπτό ότι υποβαθμίζεται ο ρόλος της, εφόσον η κατάλληλη στελέχωση δεν προϋποτίθεται αλλά συνεχώς απλώς εξαγγέλλεται για το μέλλον. Στο μεταξύ οι ίδιοι υπάλληλοι με όποια προσόντα καλούνται να συνεχίσουν να ασκούν τα καθήκοντα αυτά για μια ακόμη φορά αναγκαστικά και μάλιστα σε βάθος τουλάχιστον πενταετίας. Πρέπει να υπάρξει σαφής πολιτική βούληση για το τι είδους (έκταση, ποιότητα, ασφάλεια δικαίου) εποπτεία πρέπει να ασκεί το κράτος στους ΟΤΑ και μόνο όταν αυτό καταστεί εφικτό, να εκκινήσει η λειτουργία των ΑΥΕ ΟΤΑ.