• Σχόλιο του χρήστη 'Θ. Συκάς' | 2 Αυγούστου 2019, 11:19

    Μια πρόταση που δύναται να βελτιώσει το εργασιακό καθεστώς των υπηρετούντων στα Π&ΠΣ εκπαιδευτικών και να άρει τις πολλαπλές παθογένειες (μόνιμη εργασιακή ανασφάλεια, αποχώρηση εκπαιδευτικών από τα Π&ΠΣ κ.α.) που γέννησε η ασάφεια και η πλημμελής εφαρμογή των σχετικών νόμων κατά τα προηγούμενα χρόνια είναι η ακόλουθη: Για τους υπηρετούντες στα Π&ΠΣ με βάση τον Ν. 3966/2011: Οι νυν υπηρετούντες στα Π&ΠΣ τοποθετήθηκαν σε αυτά με βάση τις διατάξεις του Ν. 3966/2011, που προέβλεπε απώλεια της οργανικής τους θέσης και τοποθέτηση στα Π&ΠΣ με πενταετή θητεία, κατά τη διάρκεια της οποίας απαγορευόταν η οποιαδήποτε υπηρεσιακή μεταβολή (μετάθεση, απόσπαση κτλ). Ως αντιστάθμισμα στην απώλεια της οργανικής τους ο νομοθέτης προέβλεψε μετά τη λήξη της θητείας τους και κατόπιν θετικής αξιολόγησής τους τη δυνατότητα της κατά προτεραιότητα τοποθέτησής τους σε κενές οργανικές θέσεις του Υπηρεσιακού Συμβουλίου όπου ανήκε το Π&ΠΣ ή, στην περίπτωση της αρνητικής αξιολόγησης ή της άρνησης αξιολόγησης, την παραμονή στη διάθεση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου όπου ανήκει χωροταξικά το Π&ΠΣ. Με βάση το ίδιο σκεπτικό της αντιστάθμισης της απώλειας της οργανικής τους θέσης ο νόμος 4589/2019, που αντικατέστησε τον 3966, προέβλεπε όχι πενταετή θητεία, αλλά απόδοση οργανικής θέσης στους τοποθετηθέντες με βάση τον 3966 στα Π&ΠΣ. Επειδή λοιπόν θεωρείται δίκαιο οι εκπαιδευτικοί αυτοί, που έχασαν τις οργανικές τους θέσεις και αξιολογήθηκαν θετικά για να τοποθετηθούν με θητεία στα Π&ΠΣ, να αποκτήσουν τώρα, μετά από 6 χρόνια θητείας σε αυτά και αβεβαιότητας που προκαλούσαν οι αλλεπάλληλες αλλαγές των σχετικών διατάξεων, μια εργασιακή ασφάλεια, προτείνεται: α. όσοι εκπαιδευτικοί επιθυμούν να παραμείνουν στα Π&ΠΣ να λάβουν οργανική θέση σε αυτά. Να μην υπάρξει υπολογισμός οργανικών κενών κατά τα ισχύοντα στις γενικές διατάξεις, διότι δεν υπολογίστηκαν με αυτόν τον τρόπο τα κενά για πενταετή θητεία, όταν επιλέχθηκαν οι εκπαιδευτικοί αυτοί πριν από 6 χρόνια, αλλά να τοποθετηθούν όλοι ανεξαιρέτως, εφόσον το επιθυμούν κατόπιν δήλωσής τους, με οργανική θέση στο Π&ΠΣ όπου υπηρετούν σήμερα και να προβλεφθεί στον νόμο ρητά ότι καλύπτουν τυχόν έλλειμμα στο ωράριό τους με τις δυνατότητες που προβλέπονται για τα Π&ΠΣ (όμιλοι, τροποποιήσεις ωρολογίου προγράμματος κτλ) ή σε άλλα Π&ΠΣ. Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών αυτών στο μέλλον προτείνεται να έχει αποκλειστικά τον χαρακτήρα αυτοβελτίωσης και δε χρειάζεται να συνδέεται με το είδος της θέσης που καταλαμβάνουν (οργανική, επί θητεία κτλ) (βλ. παρακάτω για τους νεοεισερχόμενους στα Π&ΠΣ εκπαιδευτικούς). β. όσοι εκπαιδευτικοί δεν επιθυμούν να τοποθετηθούν με οργανική θέση στα Π&ΠΣ, να τοποθετηθούν κατά προτεραιότητα σε κενές οργανικές θέσεις του Υπηρεσιακού Συμβουλίου όπου ανήκει το Π&ΠΣ. Για τους νεοεισερχόμενους στα Π&ΠΣ εκπαιδευτικούς: α. Να προβλέπεται ρητά στον νόμο ότι οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε Π&ΠΣ ανήκουν στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο της περιοχής όπου ανήκει χωροταξικά το Π&ΠΣ στο οποίο υπηρετούν. (Ερμηνεία: Μια τέτοια ρύθμιση αίρει την αβεβαιότητα των εκπαιδευτικών σχετικά με το πού ανήκουν κατά τη διάρκεια της θητείας τους, τους δίνει τη δυνατότητα να προγραμματίσουν τη ζωή τους σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα (π.χ. πενταετίας) και καθιστά ελκυστικά τα Π&ΠΣ σε νέους, προσοντούχους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σε απομακρυσμένες περιοχές). β. (Τροποποιώντας τις προβλέψεις του Ν.3966/2011): Μετά την παρέλευση της 5ετίας (δε θα υπάρχει δεύτερη πενταετής θητεία) να δίνονται οι εξής δυνατότητες: β1. Εφόσον ο/η εκπαιδευτικός αξιολογηθεί θετικά, να λαμβάνει αυτοδίκαια οργανική θέση στο Π&ΠΣ όπου υπηρετεί ή, μετά από διαδικασία μοριοδότησης, σε οποιοδήποτε άλλο Π&ΠΣ του Υπηρεσιακού Συμβουλίου όπου ανήκει χωροταξικά και το Π&ΠΣ στο οποίο υπηρετεί. (Ερμηνεία: Εφόσον ο/η εκπαιδευτικός θα έχει αξιολογηθεί θετικά δύο φορές, μία κατά την πρώτη τοποθέτησή του/της στο Π&ΠΣ και μία στο τέλος της πενταετίας, η απόδοση οργανικής συνιστά εύλογη αναγνώριση του έργου που παρείχε. Δεδομένων των δύο αυτών θετικών αξιολογήσεων, οι μετά το πέρας της πενταετίας αξιολογήσεις θα έχουν αποκλειστικά τον χαρακτήρα αυτοβελτίωσης και δε χρειάζεται να συνδέονται με το είδος της θέσης που καταλαμβάνει (οργανική, επί θητεία κτλ.). Θα μπορούσε, ενδεχομένως, να προβλεφθεί και μία αξιολόγηση κατά το μέσο της 5ετίας που θα λαμβάνεται υπόψη κατά την αξιολόγηση στο τέλος της ίδιας 5ετίας για την απόδοση οργανικής). β2. Σε κάθε άλλη περίπτωση πλην της β1, δηλ., είτε αξιολογηθεί θετικά αλλά δεν επιθυμεί την απόδοση οργανικής θέσης κατά τα οριζόμενα στη β1., είτε αξιολογηθεί αρνητικά, είτε αρνηθεί την αξιολόγηση, να δηλώνει με αίτησή του, αν επιθυμεί να τοποθετηθεί στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο όπου ανήκει χωροταξικά το Π&ΠΣ στο οποίο υπηρετεί με θητεία, ή να παραμείνει στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο από το οποίο προήλθε. Ειδικότερα: β2.α Εφόσον αξιολογηθεί θετικά και επιθυμεί να τοποθετηθεί στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο όπου ανήκει χωροταξικά το Π&ΠΣ, η τοποθέτηση να γίνεται κατά προτεραιότητα. β2.β Εφόσον αξιολογηθεί αρνητικά ή αρνηθεί την αξιολόγηση και επιθυμεί να τοποθετηθεί στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο όπου ανήκει χωροταξικά το Π&ΠΣ, η τοποθέτηση να γίνεται σύμφωνα με τη διαδικασία που ισχύει για όλους τους εκπαιδευτικούς και άρα όχι κατά προτεραιότητα. γ. Μετά τη συμπλήρωση 2 ετών θητείας, ο/η εκπαιδευτικός να έχει τη δυνατότητα οποιασδήποτε υπηρεσιακής μεταβολής προβλέπεται για όλους τους εκπαιδευτικούς. δ. Ο/η εκπαιδευτικός που διακόπτει τη θητεία του πριν την παρέλευση 2 ετών από την τοποθέτησή του/της στο Π&ΠΣ, να επιστρέφει στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο από το οποίο προήλθε. Ο/η εκπαιδευτικός που διακόπτει τη θητεία του/της μετά την παρέλευση 2 ετών από την ανάληψη υπηρεσίας στο Π&ΠΣ να υπάγεται στις ανωτέρω περιπτώσεις β2.α και β2.β. Το κείμενο συνυπογράφουν οι διδάσκοντες στο 1ο Πειραματικό Λύκειο Θεσσαλονίκης «Μ. Ανδρόνικος»: Κλαίρη Αχιλλέως Αρχοντία Γραμματικοπούλου Σίσυ Γρηγοριάδου Γιάννης Ζήκου Αυγή Κοκκινίδου Χριστίνα Μιχαηλίδου Ευγενία Παγκουρέλια Σταύρος Παπαδόπουλος Δέσποινα Ποιμενίδου Δημήτρης Σαλονικίδης Θεοδόσης Συκάς