• Σχόλιο του χρήστη 'ΝΙΚΟΛΑΟΣ' | 19 Νοεμβρίου 2019, 11:03

    Άρθρο 06 1. «Άρθρο 84 Προϊστάμενοι οργανικών μονάδων 1. Ως προϊστάμενοι Γενικής Διεύθυνσης επιλέγονται υπάλληλοι της κατηγορίας ΠΕ ή TE, κατά τα ειδικώς προβλεπόμενα στις οικείες οργανικές διατάξεις, εφόσον: α) έχουν ασκήσει καθήκοντα προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης για ένα (1) έτος τουλάχιστον [(ΣΧΟΛΙΟ) ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΩΝ -ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΑΛΛΑ ΙΣΧΥΕΙ- ΔΗΛΑΔΗ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΙ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΚΤΕΛΟΥΝ ΚΑΙ ΧΡΕΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΘΑ ΠΡΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΒΛΕΦΘΕΙ ΔΙΑΤΑΞΗ ΠΟΥ ΝΑ ΕΜΠΟΔΙΖΕΙ ΤΕΤΟΙΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ] ή β) έχουν ασκήσει καθήκοντα προϊσταμένου Διεύθυνσης για τρία (3) τουλάχιστον έτη ή γ) είναι κάτοχοι αναγνωρισμένου συναφούς διδακτορικού διπλώματος ή απόφοιτοι της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Σ.Δ.Δ.Α.) ή κάτοχοι αναγνωρισμένου συναφούς μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών, κατέχουν βαθμό Α΄ με πλεονάζοντα χρόνο τουλάχιστον οκτώ (8) έτη στο βαθμό αυτόν και έχουν ασκήσει καθήκοντα προϊσταμένου Τμήματος για τρία (3) έτη τουλάχιστον ή [(ΣΧΟΛΙΟ) ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΜΟΥ ΤΟ 90% ΤΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΝΕΙ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ (ΔΗΛΑΔΗ ΒΡΗΚΑΝ ΧΡΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΩΣΑΝ ΔΙΔΑΚΤΡΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΗΡΑΝ - ΚΑΠΩΣ ΕΤΣΙ ΕΧΑΣΑΝ ΤΗΝ ΑΙΓΛΗ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΑΥΤΑ. ΜΗΠΩΣ ΔΙΝΕΤΕ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΒΑΡΥΤΗΤΑ ΑΠΟ ΟΤΙ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΣΤΟΥΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥΣ ΤΙΤΛΟΥΣ; ΟΣΟΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΞΥΠΝΟΙ ΑΛΛΑ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΤΟ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ Ο ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΣ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΟΥΣ. ΛΑΒΕΤΕ ΤΟ ΣΟΒΑΡΑ ΥΠΟΨΗ. ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΟ.] δ) κατέχουν το βαθμό Α΄ με πλεονάζοντα χρόνο τουλάχιστον δέκα (10) έτη στο βαθμό αυτόν και έχουν ασκήσει καθήκοντα προϊσταμένου για πέντε (5) έτη τουλάχιστον εκ των οποίων δύο (2) έτη Διεύθυνσης. [(ΣΧΟΛΙΟ) ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΟΤΙ ΣΕ ΠΑΜΠΟΛΛΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΚΡΙΣΕΙΣ ΣΧΕΔΟΝ 10 ΧΡΟΝΙΑ. ΓΝΕΡΙΖΕΤΕ ΕΠΙΣΗΣ ΟΤΙ ΟΙ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΤΑ ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΠΟΙΩΝ. ΑΡΑ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΟ ΝΑ ΠΡΟΩΘΟΥΝΤΑΙ ΌΛΟΙ ΟΣΟΙ ΔΙΕΤΕΛΕΣΑΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΕΝΑΝΤΙ ΕΚΕΙΝΩΝ ΠΟΥ ΠΑΡΕΜΕΝΑ ΠΑΝΤΑ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΙ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΟΣΥΝΗ ΤΟΥΣ. ΑΥΞΗΣΤΕ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΘΗΚΟΝΤΩΝ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΠΑΛΕΙΨΤΕ ΤΑ ΕΤΗ ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΘΗΚΟΝΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ. ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΔΙΚΑΙΟ.] 2. Ως προϊστάμενοι Διεύθυνσης ή αντίστοιχου ή ενδιάμεσου (μεταξύ Διευθύνσεως και Τμήματος) επιπέδου οργανικών μονάδων επιλέγονται υπάλληλοι κατηγορίας ΠΕ ή TE, κατά τα ειδικώς προβλεπόμενα στις οικείες οργανικές διατάξεις, εφόσον: α) έχουν ασκήσει καθήκοντα προϊσταμένου Διεύθυνσης επί ένα (1) έτος τουλάχιστον ή [(ΣΧΟΛΙΟ) ΙΣΧΥΟΥΝ ΟΙ ΙΔΙΕΣ ΜΕ ΩΣ ΑΝΩ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ] β) είναι κάτοχοι αναγνωρισμένου συναφούς διδακτορικού διπλώματος ή απόφοιτοι της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Σ.Δ.Δ.Α.) ή κάτοχοι αναγνωρισμένου συναφούς μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών, κατέχουν το βαθμό Α΄ με πλεονάζοντα χρόνο τουλάχιστον έξι (6) έτη στο βαθμό αυτόν και έχουν ασκήσει καθήκοντα προϊσταμένου Τμήματος για ένα (1) έτος τουλάχιστον.[(ΣΧΟΛΙΟ) ΙΣΧΥΟΥΝ ΟΙ ΙΔΙΕΣ ΜΕ ΩΣ ΑΝΩ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ] ή γ) κατέχουν το βαθμό Α΄ και έχουν ασκήσει συνολικά τουλάχιστον για τρία (3) έτη καθήκοντα προϊσταμένου Τμήματος. 3. Ως προϊστάμενοι Τμήματος ή αντίστοιχου επιπέδου οργανικής μονάδας επιλέγονται υπάλληλοι ΠΕ ή TE ή ΔΕ, κατά τα ειδικώς προβλεπόμενα στις οικείες οργανικές διατάξεις, εφόσον: α) κατέχουν το βαθμό Α΄ και έχουν τρία (3) έτη πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας ή β) έχουν τον Α΄ βαθμό και έχουν ασκήσει για τουλάχιστον ένα (1) έτος καθήκοντα προϊσταμένου Τμήματος. [(ΣΧΟΛΙΟ) ΕΔΩ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΣΑΧΘΕΙ ΔΙΑΤΑΞΗ ΠΟΥ ΝΑ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΟΤΙ ΟΣΟΙ ΕΧΟΥΝ ΑΣΚΗΣΕΙ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ (ΕΠΕΙΤΑ ΑΠΟ ΓΝΩΜΗ -ΚΡΙΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ) ΓΙΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 15 ΕΤΗ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΑΥΤΟΔΙΚΑΙΩΣ ΘΕΣΗ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΧΩΡΙΣ ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΝΑ ΚΡΙΝΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΑΝΩΤΕΡΗ ΘΕΣΗ. ΑΛΛΩΣ ΕΝΕΧΕΙ ΤΟΝ ΚΙΝΔΥΝΟ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 17 Π.Χ. ΧΡΟΝΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΕΧΟΝΤΑΣ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟ ΤΟΥ - ΙΣΩΣ - ΥΠΑΛΛΗΛΟ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΤΑ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΧΡΟΝΙΑ. ΦΑΝΤΑΖΕΣΤΕ ΟΤΙ ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ ΕΤΣΙ ΜΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑ. ΕΞΑΛΛΟΥ ΑΥΤΗ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΠΑΛΙΟΤΕΡΑ ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΜΕΝΗ] 4.α) Δεν επιτρέπεται να είναι υποψήφιος για επιλογή σε θέση προϊσταμένου οποιουδήποτε επιπέδου υπάλληλος που αποχωρεί αυτοδικαίως από την υπηρεσία εντός ενός (1) έτους από την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής των υποψηφιοτήτων. β) Δεν επιτρέπεται να είναι υποψήφιος για την επιλογή προϊσταμένου ούτε να τοποθετηθεί προϊστάμενος υπάλληλος, ο οποίος διανύει δοκιμαστική υπηρεσία ή τελεί σε διαθεσιμότητα ή αργία ή έχει καταδικαστεί τελεσιδίκως για τα αναφερόμενα στη παράγραφο 1 του άρθρου 8 αδικήματα ή του έχει επιβληθεί τελεσίδικα οποιαδήποτε πειθαρχική ποινή ανώτερη του προστίμου αποδοχών τεσσάρων (4) μηνών για οποιοδήποτε πειθαρχικό παράπτωμα μέχρι τη διαγραφή της ποινής κατά το άρθρο 145. Η παράγραφος 4 του παρόντος άρθρου εφαρμόζεται και κατά τη διαδικασία επιλογής για την πλήρωση των θέσεων των Υπηρεσιακών Γραμματέων του άρθρου 36 του ν.4622/2019. 5. Υπάλληλος που κατέχει το βασικό τίτλο σπουδών, ο οποίος αποτελεί το τυπικό προσόν του κλάδου, οι υπάλληλοι του οποίου προβλέπεται από τις οικείες οργανικές διατάξεις να προΐστανται στη θέση που προκηρύσσεται, μπορεί να συμμετέχει στη διαδικασία επιλογής ανεξαρτήτως του κλάδου στον οποίο ανήκει. Σε κάθε περίπτωση και ανεξάρτητα από τα ειδικά προσόντα και τους βασικούς τίτλους σπουδών που μπορεί να εξειδικεύονται με τις οικείες οργανικές διατάξεις οι απόφοιτοι της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Σ.Δ.Δ.Α.) μπορούν να συμμετέχουν ως υποψήφιοι στην προκήρυξη οποιασδήποτε θέσης ευθύνης ανεξαρτήτως του τίτλου σπουδών που κατέχουν. 6. Οι προϋποθέσεις και τα προσόντα επιλογής πρέπει να συντρέχουν κατά την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων υποψηφιότητας. 7. Οργανικές μονάδες είναι η Γενική Διεύθυνση, η Διεύθυνση, το Τμήμα, το αυτοτελές Τμήμα, οι οργανικές μονάδες αντίστοιχου επιπέδου προς τις προαναφερόμενες, καθώς και τυχόν ενδιάμεσα επίπεδα διοίκησης, όπως αυτά προβλέπονται από τις οικείες οργανικές διατάξεις. Όπου στις διατάξεις του παρόντος αναφέρεται οργανική μονάδα επιπέδου Διεύθυνσης, λογίζεται και η Υποδιεύθυνση. Οι οργανικές μονάδες επιπέδου Γενικής Διεύθυνσης και Διεύθυνσης που προβλέπονται στις οικείες οργανικές διατάξεις και οι αρμοδιότητες τους είναι όμοιες ή παρεμφερείς σε όλους τους φορείς που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος Κώδικα, ιδίως Γενική Διεύθυνση Διοικητικής Υποστήριξης, Οικονομικών Υπηρεσιών, Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών, Πληροφορικής, Διεύθυνση Διοικητικού/ Προσωπικού, Πληροφορικής, Προμηθειών, Προϋπολογισμού, νοούνται εφεξής για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος Κώδικα ως οριζόντιες θέσεις ευθύνης». 2. Οι διατάξεις του άρθρου 85 του Κώδικα Κατάστασης Δημόσιων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. (ν. 3528/2007) αντικαθίστανται ως εξής: «Άρθρο 85 Κριτήρια επιλογής προϊσταμένων 1. Για την επιλογή προϊσταμένων λαμβάνονται υπόψη τέσσερις (4) ομάδες κριτηρίων: [(ΣΧΟΛΙΟ) ΙΣΩΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΚΑΙ 5Η ΟΜΑΔΑ ΠΟΥ ΝΑ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ. Π.Χ. ΕΝΑΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΜΕ ΔΥΟ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΠΑΙΔΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΕΥΚΟΛΟ ΝΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΝΕΤΑΙ Η ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΣΠΟΥΔΕΣ ΝΑ ΑΦΙΕΡΩΝΕΤΑΙ ΔΗΛΑΔΗ ΣΤΗΝ ΚΑΡΙΕΡΑ ΤΟΥ. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΟΤΙ Η ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ ΜΕ ΜΟΡΙΑ ΣΤΟΥΣ ΠΡΟΣΟΝΤΟΥΧΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΚΑΡΙΕΡΑΣ ΜΠΑΙΝΕΙ ΤΡΟΧΟΠΕΔΙ ΣΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ ΜΑΖΙ. ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΑΔΙΚΟΥΝΤΑΙ ΟΣΟΙ ΚΑΝΟΥΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ ΚΩΛΥΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΠΕΡΕΤΑΙΡΩ ΣΠΟΥΔΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΑΠΟΨΗ ΧΡΟΝΟΥ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ ΛΟΓΩ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ] α) Μοριοδότηση βάσει τυπικών, εκπαιδευτικών προσόντων και προσόντων επαγγελματικής κατάρτισης, β) μοριοδότηση βάσει εργασιακής εμπειρίας και άσκησης καθηκόντων ευθύνης, γ) μοριοδότηση βάσει αξιολόγησης και δ) μοριοδότηση βάσει συνέντευξης. 2. Για την τελική μοριοδότηση ο συνολικός αριθμός των μορίων κάθε κατηγορίας πολλαπλασιάζεται με τον εξής συντελεστή, ανά θέση ευθύνης: α) Για τη θέση προϊσταμένου Τμήματος με συντελεστή βαρύτητας: 35 % για την ομάδα κριτηρίων (α), 20% για την ομάδα κριτηρίων (β), 20% για την ομάδα κριτηρίων (γ) και 25% για την ομάδα κριτηρίων (δ). β) Για τη θέση προϊσταμένου Διεύθυνσης με συντελεστή βαρύτητας: 25% για την ομάδα κριτηρίων (α),[(ΣΧΟΛΙΟ) ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕΙΩΘΕΙ] 25% για την ομάδα κριτηρίων (β),[(ΣΧΟΛΙΟ) ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΥΞΗΘΕΙ ΔΙΟΤΙ ΚΑΛΗ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ Η ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΑΛΛΑ Η ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΤΑ ΕΠΙΣΚΙΑΖΕΙ ΟΛΑ] 15% για την ομάδα κριτηρίων (γ) και 35% για την ομάδα κριτηρίων (δ). γ) Για τη θέση προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης με συντελεστή βαρύτητας: 25% για την ομάδα κριτηρίων (α), 25% για την ομάδα κριτηρίων (β), 10% για την ομάδα κριτηρίων (γ) και 40% για την ομάδα κριτηρίων (δ). 3. Τα ως άνω κριτήρια αξιολογούνται ως ακολούθως: α) Τα τυπικά – εκπαιδευτικά προσόντα μοριοδοτούνται ως εξής: αα) Ο βασικός τίτλος σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης του υποψηφίου με 100 μόρια. [(ΣΧΟΛΙΟ) ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΥΞΗΘΕΙ] ββ) Ο δεύτερος τίτλος σπουδών, εφόσον είναι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, με 30 μόρια. γγ) Συναφής μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών, ετήσιας τουλάχιστον διάρκειας με 150 μόρια [(ΣΧΟΛΙΟ) ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕΙΩΘΕΙ ΣΤΟ ΜΙΣΟ]και μη συναφής μεταπτυχιακός τίτλος με 30 μόρια. Σε κάθε περίπτωση για την ως άνω μοριοδότηση ο μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών θα πρέπει να έχει αποκτηθεί μετά τη λήψη του βασικού τίτλου σπουδών. Μεταπτυχιακοί τίτλοι που ενσωματώνονται στο βασικό τίτλο σπουδών κατά την έννοια των διατάξεων του άρθρου 46 του ν. 4485/2017, εφόσον είναι συναφείς μοριοδοτούνται με 50 μόρια. Σε περίπτωση κατοχής περισσοτέρων μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών συναφών ή μη συναφών με το αντικείμενο της προκηρυσσόμενης θέσης, αυτοί λαμβάνουν 30 μόρια. δδ) Η επιτυχής αποφοίτηση από την Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Σ.Δ.Δ.Α.) με 250 μόρια. εε) Συναφές διδακτορικό δίπλωμα με 300 μόρια[(ΣΧΟΛΙΟ) ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΥΞΗΘΕΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ.]. Μη συναφές διδακτορικό δίπλωμα με 100 μόρια. στστ) Η συνάφεια κρίνεται με αιτιολογία από το αρμόδιο συμβούλιο επιλογής προϊσταμένων με βάση το αντικείμενο της προκηρυσσόμενης θέσης, όπως προκύπτει από τις οικείες οργανικές διατάξεις και το περίγραμμα θέσης εργασίας. ζζ) Η πιστοποιημένη επιμόρφωση που έχει παρασχεθεί κατ` εφαρμογή των διατάξεων των με αριθμ. ΔΙΕΚ/ΤΜ.Β/Φ.2/31/οικ.30214/10.11.2008 (Β`2349) και ΔΙΕΚ/ ΤΜ.Β/Φ.2/58/οικ.19975/16.9.2010 (Β`1592) υπουργικών αποφάσεων, καθώς και η επιμόρφωση που παρέχεται από τις σχολές/εθνικά κέντρα επιμόρφωσης δημοσίων υπαλλήλων των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και από το Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Δημόσιας Διοίκησης μοριοδοτείται με πέντε (5) μόρια ανά σεμινάριο επιμόρφωσης με ανώτατο όριο τα είκοσι (20) μόρια. Πέραν της επιμόρφωσης του προηγούμενου εδαφίου, με όμοιο τρόπο μοριοδοτείται και η επιμόρφωση που παρασχέθηκε αποκλειστικά από το ΕΚΔΔΑ πριν από τις 15.5.2009. Ειδικά για την επιλογή προϊσταμένων οργανικών μονάδων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, η επιμόρφωση που παρέχεται από τη Σχολή Προγραμματιστών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών των Ενόπλων Δυνάμεων μοριοδοτείται με πέντε (5) μόρια ανά σεμινάριο επιμόρφωσης και ανώτατο όριο τα είκοσι (20) μόρια. Για τη βαθμολογία του κριτηρίου της πιστοποιημένης επιμόρφωσης που προβλέπεται, λαμβάνεται υπόψη η επιμόρφωση κατά την τελευταία δεκαετία. ηη) Η πιστοποιημένη γλωσσομάθεια μοριοδοτείται ως εξής: Η άριστη γνώση κάθε ξένης γλώσσας με 50 μόρια, η πολύ καλή γνώση με 30 μόρια και η καλή με 10 μόρια, με ανώτατο όριο τα 100 μόρια. θθ) Η κατοχή του πιστοποιητικού διοικητικής επάρκειας της παραγράφου 4 του άρθρου 82 μοριοδοτείται με 30 μόρια. Όλα τα ανωτέρω προσόντα πρέπει να αποδεικνύονται κατά τα οριζόμενα στο Π.Δ. 50/2001 (Α΄ 39), όπως ισχύει. Το σύνολο των μορίων που μπορεί να λάβει ένας υποψήφιος από τα τυπικά – εκπαιδευτικά προσόντα δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 1.000 μόρια. β) Η εργασιακή εμπειρία και η άσκηση καθηκόντων ευθύνης μοριοδοτούνται ως εξής: Ο χρόνος υπηρεσίας στο Δημόσιο, ο χρόνος υπηρεσίας εκτός δημοσίου τομέα και η άσκηση καθηκόντων ευθύνης στο δημόσιο τομέα μοριοδοτούνται ως εξής: αα) 1,5 μόρια για κάθε μήνα πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας στο Δημόσιο, εκτός του χρόνου που έχει διανυθεί σε θέση ευθύνης[(ΣΧΟΛΙΟ)ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΥΤΟ; ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ 20 ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΘΕΣΗ ΕΥΘΥΝΗΣ ΝΑΙ ΜΕΝ ΠΑΙΡΝΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΜΟΡΙΑ ΣΎΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ (γγ) ΚΑΤΩΤΕΡΟ ΑΛΛΑ ΕΚΕΙ ΣΤΟ γγ) iii) ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΟΤΙ: Η μοριοδότηση του χρόνου άσκησης καθηκόντων ευθύνης δεν μπορεί να υπερβαίνει συνολικά τους 120 μήνες, ήτοι τα δέκα έτη συνολικά. ΑΡΑ Ο ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΧΑΝΕΙ ΜΟΡΙΑ ΔΕΚΑ (1) ΕΤΩΝ ΑΦΟΥ ΟΥΤΕ ΜΟΡΙΑ ΩΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΧΡΟΝΟΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΘΑ ΠΑΡΕΙ ΟΥΤΕ ΜΟΡΙΑ ΩΣ ΧΡΟΝΟΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΣΕ ΘΕΣΗ ΕΥΘΥΝΣΗ ΘΑ ΠΑΡΕΙ] , ββ) 0,83 μόρια για κάθε μήνα προϋπηρεσίας εκτός δημοσίου τομέα που έχει αναγνωριστεί σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 98, με ανώτατο όριο τους 84 μήνες, ήτοι 7 έτη και γγ) i) 3 μόρια για κάθε πλήρη μήνα άσκησης καθηκόντων ευθύνης επιπέδου Τμήματος, ii) 4,5 μόρια για κάθε πλήρη μήνα άσκησης καθηκόντων ευθύνης επιπέδου Διεύθυνσης, iii) 6,5 μόρια για κάθε πλήρη μήνα άσκησης καθηκόντων ευθύνης επιπέδου Γενικής Διεύθυνσης. Χρόνος υπηρεσίας ή απασχόλησης μεγαλύτερος του δεκαπενθημέρου ή του εξαμήνου, εφόσον είναι συνεχής, λογίζεται ως πλήρης μήνας ή πλήρες έτος αντίστοιχα. Η μοριοδότηση του χρόνου άσκησης καθηκόντων ευθύνης δεν μπορεί να υπερβαίνει συνολικά τους 120 μήνες, ήτοι τα δέκα έτη συνολικά.[(ΣΧΟΛΙΟ)ΑΔΙΚΟ -ΑΔΙΚΟ - ΑΔΙΚΟ. ΟΣΟΙ ΕΙΧΑΝ ΚΡΙΘΕΙ ΑΠΟ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ ΣΕ ΘΕΣΕΙΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΕΔΩ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΞΟΜΟΙΩΝΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΑΥΤΟ ΜΕ ΟΣΟΥΣ ΕΙΧΑΝ ΘΕΣΗ ΕΥΘΥΝΗΣ ΩΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΑΦΟΥ ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΚΡΙΣΕΙΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΔΕΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ. ΤΟ ΔΙΚΑΙΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΕΙ Η ΔΙΑΤΑΞΗ ΈΤΣΙ ΩΣΤΕ ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΘΕΣΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣΗ ΜΕ ΜΟΡΙΑ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΥΠΟΨΗ ΜΟΝΟ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΚΑΤΕΧΟΥΝ ΤΕΤΟΙΑ ΘΕΣΗ ΕΠΕΙΤΑ ΑΠΟ ΚΡΙΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ] Σε περίπτωση που στο πρόσωπο του υποψηφίου συντρέχουν όλες οι περιπτώσεις της υποπερίπτωσης γγ λαμβάνεται υπόψη αρχικά η περίπτωση iii, ακολούθως η περίπτωση ii και τέλος η περίπτωση i μέχρι την συμπλήρωση του ανώτατου αριθμού μηνών. Το σύνολο των μορίων που μπορεί να λάβει ένας υποψήφιος από την εργασιακή εμπειρία και την άσκηση καθηκόντων ευθύνης δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 1.000 μόρια. Συμβούλιο Επιλογής Προϊσταμένων Τμημάτων.