• Σχόλιο του χρήστη 'ΔΗΜΗΤΡΗΣ Α.' | 21 Νοεμβρίου 2019, 11:07

    «Άρθρο 84» Αρχικά, προτείνω να καταργηθεί η πρόταση «…και έχουν ασκήσει καθήκοντα προϊσταμένου Τμήματος για ένα (1) έτος τουλάχιστον.» στην παράγραφο 2, περ. β. Και αυτό, διότι πρέπει να δίνεται η δυνατότητα σε υπαλλήλους με πολύ υψηλά εκπαιδευτικά προσόντα και πολλά έτη προϋπηρεσίας να συμμετέχουν στην επιλογή Διευθυντών, παρόλο που ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΔΟΘΗΚΕ η ευκαιρία να είναι Προϊστάμενοι Τμήματος. Για παράδειγμα, εγώ που είμαι μόνιμος υπάλληλος με ΑΣΕΠ, κάτοχος 2 βασικών πτυχίων ΑΕΙ και μεταπτυχιακού στα Οικονομικά και Proficiency Αγγλικής, με 21 έτη προϋπηρεσία (6 έτη στον ιδιωτικό τομέα και 15 έτη στον δημόσιο τομέα), με εμπειρία στα Οικονομικά, την Οργάνωση, τον Προγραμματισμό και τη Διαχείριση Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων και με δημοσιεύσεις σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά και συνέδρια ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΩ να συμμετέχω στις κρίσεις Διευθυντών (ακόμα και Οικονομικών), διότι ΔΕΝ ΜΟΥ ΔΟΘΗΚΕ η ευκαιρία να είμαι Προϊστάμενος Τμήματος! Αντίθετα, συνάδελφος με 6 έτη συμβάσεις ΙΔΟΧ στο Δημόσιο που τελικά έγινε ΙΔΑΧ, κάτοχος πτυχίου ΤΕΙ (όχι μεταπτυχιακού) και Lower Αγγλικής, με 19 έτη προϋπηρεσία, με εμπειρία σε μη συναφή αντικείμενα ΜΠΟΡΕΙ να συμμετέχει στις κρίσεις Διευθυντών (ακόμα και Οικονομικών), διότι ΤΟΥ ΔΟΘΗΚΕ η ευκαιρία να είναι για 3 έτη Αναπληρωτής Προϊστάμενος Τμήματος που δεν έχει υφιστάμενους! Αν, για ευνόητους λόγους, δεν μπορεί να καταργηθεί η πρόταση «…και έχουν ασκήσει καθήκοντα προϊσταμένου Τμήματος για ένα (1) έτος τουλάχιστον.» στην παράγραφο 2, περ. β, τότε προτείνω να δοθεί η εν λόγω ευκαιρία και σε προϊσταμένους Αυτοτελών Γραφείων, καθώς στο αρ. 84 του αρχικού Ν. 3528/2007 το Αυτοτελές Γραφείο θεωρούνταν οργανική μονάδα αντίστοιχου επιπέδου με το Τμήμα και στο αρ. 85 ο προϊστάμενος Αυτοτελούς Γραφείου προβλέπονταν να μοριοδοτείται το ίδιο με τον προϊστάμενο Τμήματος. Το παραπάνω τεκμηριώνεται και από την υπ. αριθ. 245/2015 Γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους. Επίσης, προτείνω να δοθεί η δυνατότητα συμμετοχής στις κρίσεις Διευθυντών και σε συντονιστές ή υπευθύνους Ομάδας Έργου ή Έργου ή Προγράμματος ή Δομής. Και αυτό, διότι η άσκηση των εν λόγω καθηκόντων αποδεικνύει εξίσου την εμπειρία στη διαχείριση πόρων (ανθρωπίνων, οικονομικών, κ.ά. ). Συνολικά, προτείνω να αναδιατυπωθεί η εν λόγω πρόταση ως εξής: «…και έχουν ασκήσει καθήκοντα προϊσταμένου Τμήματος ή προϊσταμένου Αυτοτελούς Γραφείου ή συντονιστή ή υπευθύνου Ομάδας Έργου, Έργου, Προγράμματος ή Δομής για ένα (1) έτος τουλάχιστον.». Ομοίως, προτείνω η πρόταση στην παράγραφο 2, περ. γ να αναδιατυπωθεί ως εξής: «γ) κατέχουν το βαθμό Α΄ και έχουν ασκήσει συνολικά τουλάχιστον για τρία (3) έτη καθήκοντα προϊσταμένου Τμήματος ή προϊσταμένου Αυτοτελούς Γραφείου ή συντονιστή ή υπευθύνου Ομάδας Έργου, Έργου, Προγράμματος ή Δομής». Προτείνω να προστεθεί το Αυτοτελές Γραφείο για την επιλογή Προϊσταμένων της παραγράφου 3. Δηλαδή, προτείνω να αναδιατυπωθεί η πρόταση ως εξής: «3. Ως προϊστάμενοι Τμήματος ή Αυτοτελούς Γραφείου ή αντίστοιχου επιπέδου οργανικής μονάδας επιλέγονται υπάλληλοι ΠΕ ή TE ή ΔΕ, κατά τα ειδικώς προβλεπόμενα στις οικείες οργανικές διατάξεις, εφόσον: α) κατέχουν το βαθμό Α΄ και έχουν τρία (3) έτη πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας ή β) έχουν τον Α΄ βαθμό και έχουν ασκήσει για τουλάχιστον ένα (1) έτος καθήκοντα προϊσταμένου Τμήματος ή προϊσταμένου Αυτοτελούς Γραφείου ή συντονιστή ή υπευθύνου Ομάδας Έργου, Έργου, Προγράμματος ή Δομής». Προτείνω να προστεθεί το Αυτοτελές Γραφείο στις Οργανικές μονάδες της παραγράφου 7, διότι στο αρ. 84 του αρχικού Ν. 3528/2007 το Αυτοτελές Γραφείο θεωρούνταν οργανική μονάδα αντίστοιχου επιπέδου με το Τμήμα και στο αρ. 85 ο προϊστάμενος Αυτοτελούς Γραφείου προβλέπονταν να μοριοδοτείται το ίδιο με τον προϊστάμενο Τμήματος. Το παραπάνω τεκμηριώνεται και από την υπ. αριθ. 245/2015 Γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους. Δηλαδή, προτείνω να αναδιατυπωθεί η πρόταση ως εξής: «7. Οργανικές μονάδες είναι η Γενική Διεύθυνση, η Διεύθυνση, το Τμήμα, το αυτοτελές Τμήμα, το Αυτοτελές Γραφείο οι οργανικές μονάδες αντίστοιχου επιπέδου προς τις προαναφερόμενες, καθώς και … οριζόντιες θέσεις ευθύνης». Τέλος, προτείνω να υπάρχει ρητή αναφορά στο προβάδισμα κατηγοριών για όλες τις περιπτώσεις του Άρθρου 6. Και αυτό, διότι δεν μπορεί ο απόφοιτος ΤΕΙ με βαθμό πτυχίου 5,5 που εισήχθη μέσω πανελληνίων εξετάσεων με βαθμό 3 να εξομοιώνεται με τον απόφοιτο ΑΕΙ με βαθμό πτυχίου 8,5 που εισήχθη μέσω πανελληνίων εξετάσεων με βαθμό 18, και τελικά να κρίνεται Διευθυντής επειδή ΤΟΥ ΔΟΘΗΚΕ η ευκαιρία να είναι για 3 έτη Αναπληρωτής Προϊστάμενος Τμήματος που δεν έχει υφιστάμενους! «Άρθρο 85» Προτείνω να μην αντικατασταθούν οι συντελεστές βαρύτητας σε όλες τις περιπτώσεις στην παράγραφο 2. Και αυτό, διότι αν αντικατασταθούν, θα αυξηθεί η βαρύτητα της συνέντευξης και της εργασιακής εμπειρίας εις βάρος των τυπικών και εκπαιδευτικών προσόντων. Προτείνω ο βασικός τίτλος σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης του υποψηφίου να παραμείνει στα 100 μόρια (βλ. παρ. 3, περ. α, υποπερ. αα). Και αυτό, διότι έτσι αίρονται οι αδικίες του παρελθόντος όπου οι απόφοιτοι θεωρητικών ή συναφών σχολών έπαιρναν πολύ εύκολα υψηλό βαθμό και είχαν προβάδισμα έναντι αποφοίτων άλλων σχολών που ήταν πολύ δύσκολο να επιτύχουν υψηλούς βαθμούς. Προτείνω ο δεύτερος τίτλος σπουδών να αυξηθεί στα 50 μόρια (βλ. παρ. 3, περ. α, υποπερ. ββ). Προτείνω ο μη συναφής μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών να αυξηθεί στα 50 μόρια (βλ. παρ. 3, περ. α, υποπερ. γγ) Προτείνω η επιτυχής αποφοίτηση από την Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Σ.Δ.Δ.Α.) να μειωθεί στα 200 μόρια (βλ. παρ. 3, περ. α, υποπερ. δδ). Δηλαδή να είναι λίγο παραπάνω από τον συναφή μεταπτυχιακό τίτλο. Προτείνω να είναι 1,5 τα μόρια για κάθε μήνα προϋπηρεσίας εκτός δημοσίου τομέα (βλ. παρ. 3, περ. β,υποπερ. ββ). Όσα δηλαδή και για κάθε μήνα πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας στο Δημόσιο. Προτείνω να είναι 2,5 τα μόρια για κάθε πλήρη μήνα άσκησης καθηκόντων ευθύνης επιπέδου Τμήματος (βλ. παρ. 3, περ. β, υποπερ. γγ). Το ίδιο να ισχύει και για τα Αυτοτελή Γραφεία. Προτείνω να είναι 3,5 τα μόρια για κάθε πλήρη μήνα άσκησης καθηκόντων ευθύνης επιπέδου Διεύθυνσης (βλ. παρ. 3, περ. β, υποπερ. γγ). Προτείνω να είναι 5,5 τα μόρια για κάθε πλήρη μήνα άσκησης καθηκόντων ευθύνης επιπέδου Γενικής Διεύθυνσης (βλ. παρ. 3, περ. β, υποπερ. γγ). Προτείνω να προστεθεί στην παρ. 5 και το Αυτοτελές Γραφείο. Δηλαδή, να αναδιατυπωθεί η πρόταση ως εξής: «5. Για την εφαρμογή των διατάξεων του προηγούμενου και του παρόντος άρθρου λαμβάνεται υπόψη αποκλειστικά η εν τοις πράγμασι άσκηση καθηκόντων ευθύνης επιπέδου Γενικής Διεύθυνσης, Διεύθυνσης ή Τμήματος ή Αυτοτελούς Γραφείου ή αντίστοιχου επιπέδου οργανικής μονάδας, που έχει διανυθεί σε… του παρόντος νόμου.» Τέλος, προτείνω την επαναφορά της μοριοδότησης του συγγραφικού έργου και των εισηγήσεων-ανακοινώσεων σε συνέδρια, ημερίδες, όπως προβλέπονταν στο αρ. 85 του αρχικού Ν. 3528/2007.