• Σχόλιο του χρήστη 'ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΧΑΙΡΑΣ' | 21 Νοεμβρίου 2019, 15:26

    ΣΧΟΛΙΑ ΕΠΙ ΤΗΣ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ για το άρθρο 6 του προτεινόμενου νομοσχεδίου 1. Το άρθρο 6 του Σχεδίου Νόμου που περιλαμβάνει τις Τροποποιήσεις των άρθρων 84, 85 και 86 του Κώδικα Κατάστασης Δημόσιων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. (ν. 3528/2007) καθώς και του άρθρου 30 του ν. 4369/ 2016 είναι στη σωστή κατεύθυνση και επανέρχεται η τάξη και η ιεραρχία στην κατάσταση των Δημοσίων Υπαλλήλων που είχε καταστρατηγηθεί με την εφαρμογή του ν. 4369/ 2016. 2. Στο άρθρο 6 και στο εσωτερικό άρθρο 84 η παράγραφος 5 είναι ίδια με την αντίστοιχη παράγραφο του ν. 4369/2016 και πρέπει να τροποποιηθεί γιατί προσκρούει στα περιγράμματα θέσεων και παράγει στρεβλά αποτελέσματα. Π.χ. Φιλόλογος απόφοιτος Ε.Σ.Δ.Δ.Α. θα μπορεί να εκδηλώσει υποψηφιότητα για προκήρυξη θέσης ευθύνης για την Δ/νση Χωροταξίας / ΥΠΕΝ ή και οποιουδήποτε επιπέδου ή και άλλου υπουργείου (Αγρ. Ανάπτυξης, Ανάπτυξης , ΥΠΟΜΕΔΙ,κλπ). Η αυξημένη μοριοδότηση των αποφοίτων ΕΣΔΔΑ είναι επαρκέστατο στοιχείο για την προώθησή τους έναντι άλλων υποψηφίων δεν χρειάζεται άλλη αναφορά όπως αναφέρεται στην παράγραφο 5 του σχεδίου ‘’ Σε κάθε περίπτωση και ανεξάρτητα από τα ειδικά προσόντα και τους βασικούς τίτλους σπουδών που μπορεί να εξειδικεύονται με τις οικείες οργανικές διατάξεις οι απόφοιτοι της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Σ.Δ.Δ.Α.) μπορούν να συμμετέχουν ως υποψήφιοι στην προκήρυξη οποιασδήποτε θέσης ευθύνης ανεξαρτήτως του τίτλου σπουδών που κατέχουν’’. Η παράγραφος 5 του άρθρου 6 κατά την άποψή μου θα πρέπει να διατυπωθεί ως εξής κατά την άποψή μου. 5. Υπάλληλος που κατέχει το βασικό τίτλο σπουδών, ο οποίος αποτελεί το τυπικό προσόν του κλάδου, οι υπάλληλοι του οποίου προβλέπεται από τις οικείες οργανικές διατάξεις να προΐστανται στη θέση που προκηρύσσεται, μπορεί να συμμετέχει στη διαδικασία επιλογής ανεξαρτήτως του κλάδου στον οποίο ανήκει. 3. Έχει παρατηρηθεί στην πραγματική και μοριοδοτύμενη προϋπηρεσία να περιλαμβάνονται και τα τέσσερα χρόνια 1990 -1994 των συμβασιούχων υπαλλήλων που είχαν απολυθεί (δηλαδή βρισκόταν εκτός δημοσίου πχ ΥΠΕΧΩΔΕ και άλλων Υπουργείων) και επαναπροσλήφθηκαν με το ν. 2190/1994. Σύμφωνα με το Ν. 2190 / 1994 άρθρο 25 παράγραφος 6 &7 τα τέσσερα χρόνια (1990 -1994) των απολυμένων συμβασιούχων (βρίσκονταν εκτός δημοσίου) λογίζονται μόνο ως συντάξιμα (αν και δεν προσέφεραν εργασία στο Δημόσιο) και φυσικά δεν πρέπει να μοριοδοτονται γιατί δεν αποτελούν πραγματική υπηρεσία. Το άρθρο 25 του ν. 2190/94 τροποποιήθηκε με την παράγραφο 9 του άρθρου 17 του ν. 2527 / 1997 / ΦΕΚ 206 Α΄/1997 και η τροποποίηση αυτή αναγνωρίζει εκτός απο συντάξιμα τα προαναφερόμενα χρόνια και ως πραγματική υπηρεσία και δίνει το δικαίωμα μοριοδότησης των τεσσάρων ετών 1990 -1994 που βρισκόταν εκτός υπηρεσίας. Η παράγραφος 9 του άρθρου 17 του ν. 2527 / 1997 έχει δημιουργήσει πολλές στρεβλώσεις στην ιεραρχία της δημόσιας διοίκησης. Κατά την άποψή μου θα πρέπει να καταργηθεί η παράγραφος 9 του άρθρου 17 του ν. 2527 / 1997 / ΦΕΚ 206 Α΄/1997 ως εξής στο τέλος της παραγράφου 3 β) του άρθρου 6 του σχεδίου νόμου. «Δεν αποτελεί χρόνο πραγματικής υπηρεσίας ο χρόνος που έχει διανυθεί εκτός δημοσίου και έχει ρυθμιστεί με την παράγραφο 9 του άρθρου 17 του ν. 2527 / 1997 / ΦΕΚ 206 Α΄/1997 η οποία και καταργείται» Ευχαριστώ για την προσοχή σας. Ι. Μαχαίρας /ΥΠΕΝ (πρώην Δ/ντής νυν υπάλληλος)