• Σχόλιο του χρήστη 'Μαρία' | 21 Νοεμβρίου 2019, 16:35

    Οι προηγούμενοι κύκλοι κινητικότητας έχουν δημιουργήσει ένα κεκτημένο για τον υπάλληλο στον οποίο έχει ανακοινωθεί η επιλογή του προς μετάταξη. Είναι εύλογη η πεποίθησή του ότι η σταθερότητα της νομικής κατάστασης του επιτρέπει να προσδοκά τη συνέχεια αυτής και να προβαίνει σε μακροπρόθεσμες συνέπειες για τον ίδιο και την οικογένειά του. Αντίθετα, η πρόβλεψη για ακύρωση των διαδικασιών μετάταξης που δεν ολοκληρώνονται εντός δυο μηνών από τη δημοσίευση του νόμου αντίκειται στην αρχή της προηγούμενης εμπιστοσύνης της διοίκησης. Στην αιτιολογική έκθεση του προτεινόμενου σχεδίου νόμου δεν γίνεται κάποια αναφορά στην παράγραφο 13 του άρθρου 6 του Ν. 4440/2016, όπως αντικαθίσταται, πέραν της γενικής μνείας περί σύντμησης των διαδικασιών και εξοικείωσης των φορέων με χρονικά αυστηρά προσδιορισμένες διαδικασίες προγραμματισμού. Δεν προκύπτει ούτε ο σκοπός της ρύθμισης ούτε η αναλογικότητα αυτής. Ενώ στο πλαίσιο των κύκλων κινητικότητας που έχουν προηγηθεί ο νομοθέτης συνέδεε τη μετάταξη του υπαλλήλου με την απόφαση της αρμόδιας τριμελούς επιτροπής επιλογής, η ανωτέρω διάταξη τη συνδέει με την χρονική ολοκλήρωση των παρεπόμενων γραφειοκρατικών διαδικασιών. Εδώ γίνεται διαχωρισμός της περίπτωσης απόσπασης όπου το ορόσημο είναι η σύμφωνη γνώμη του συλλογικού οργάνου κάτι που αναλογικά θα έπρεπε να προβλέπεται και για την μετάταξη. Οι καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση των μετατάξεων είναι μια πραγματικότητα. Η μετάταξη ενός μεγάλου αριθμού υπαλλήλων που έχει επιλεγεί με το σύστημα της κινητικότητας εκκρεμεί σε διάφορα στάδια της διαδικασίας για λόγους που δεν σχετίζονται με τον ίδιο. Καταρχάς, προκηρύχθηκαν χιλιάδες θέσεις και υποβλήθηκαν πολλαπλάσιες αιτήσεις με τους φορείς υποδοχής να μην μπορούν αντικειμενικά να ανταποκριθούν στον αυξημένο όγκο. Επιπρόσθετα, πλήθος αποφάσεων είναι προς υπογραφή από τους αρμόδιους Υπουργούς επί μακρόν. Επίσης, οι φορείς προέλευσης, θέλοντας να εμποδίσουν την μετακίνηση των υπαλλήλων, καθυστερούν σημαντικά και συστηματικά τη διαδικασία μεταφοράς των πιστώσεων, με το Υπουργείο Οικονομικών να εκδίδει πρόσφατα εγκύκλιο για τη συντόμευση της διαδικασίας μεταφοράς τους παρακάμπτοντάς τους. Επιπλέον, οι εκατοντάδες υποθέσεις μετατάξεων που προέκυψαν από τους τελευταίους δυο κύκλους κινητικότητας, καταλήγουν στις Υπηρεσίες του Γενικού Λογιστηρίου για την ολοκλήρωση της μεταφοράς των πιστώσεων όπου διεκπεραιώνονται από συγκεκριμένο αριθμό υπαλλήλων με ανάλογη εύλογη καθυστέρηση στην ολοκλήρωση της διαδικασίας. Τέλος, αρκετές υποθέσεις μετατάξεων θα είχαν ήδη ολοκληρωθεί εάν δεν μεσολαβούσε η απαγόρευση των υπηρεσιακών μεταβολών λόγω των δυο εκλογικών αναμετρήσεων,η περίοδος των θερινών αδειών και η ενημέρωση των νέων μελών της Κυβέρνησης. Είναι προφανές ότι η πραγματική χρονική διάρκεια που απαιτείται για την ολοκλήρωση ενός μεγάλου αριθμού μετατάξεων που εκκρεμούν ακόμα και στο πιο αισιόδοξο σενάριο θα υπερβεί το διάστημα των δύο μηνών που προβλέπεται στο σχέδιο νόμου. Εάν ο σκοπός του νομοθέτη είναι να ελέγξει τη λειτουργία της Διοίκησης και να περιορίσει το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των διαδικασιών μετακίνησης η όποια ρύθμιση οφείλει να κινείται προς την απλούστευση της διαδικασίας και τον περιορισμό του διοικητικού βάρους. Στον αντίποδα, η εφαρμογή της συγκεκριμένης διάταξης έχει ως αποτέλεσμα την τιμωρία του υπαλλήλου που νομίμως έχει επιλεγεί προς μετάταξη, την εύνοια όσων έχουν επιλεγεί προς απόσπαση και την άνευ προηγούμενου ακύρωση των εργατοωρών που έχουν αφιερωθεί από την Διοίκηση για την διεκπεραίωση του συνόλου των διαδικασιών μέχρι το σημείο παρέλευσης της δίμηνης προθεσμίας. Στην περίπτωση όπου δεν εξασφαλιστεί η ολοκλήρωση όλων των μετατάξεων που έχουν ήδη λάβει την έγκριση των επιτροπών αξιολόγησης και δεν προστατευτούν οι υπάλληλοι που έχουν νομίμως επιλεγεί, η συγκεκριμένη διάταξη εγκυμονεί κινδύνους για πάγωμα των εκκρεμούντων διαδικασιών μετατάξεων σε οποιοδήποτε στάδιο και ουσιαστικά την ακύρωση των προηγούμενων κύκλων κινητικότητας στην πράξη με ότι αυτό συνεπάγεται.