• Σχόλιο του χρήστη 'Σόλων Ποζαπαλίδης' | 21 Νοεμβρίου 2019, 17:35

    Οι αυστηρές προθεσμίες που τίθενται είναι εξαιρετικά φιλόδοξες (για να μην γίνω κακός και τις χαρακτηρίσω εξωπραγματικές). Υποψιάζομαι όμως ότι τίθενται για να πιεστούν οι φορείς και στην πράξη το ΥΠΕΣ θα αναγκαστεί να δώσει παράταση ή παρατάσεις. Αλήθεια, με βάση το πληροφοριακό σας σύστημα μπορείτε να υπολογίσετε τον μέσο όρο του χρονικού διαστήματος που απαιτήθηκε στους προηγούμενους κύκλους της κινητικότητας για να ολοκληρωθεί μια μετάταξη, από τη λήξη των αιτήσεων επιλογής των υπαλλήλων μέχρι την έκδοση του ΦΕΚ; Εάν ναι, παρακαλώ να δημοσιοποιήσετε τα στοιχεία, θα είναι πολύ ενδιαφέροντα. Αν δεν μπορείτε, ίσως θα έπρεπε να αναρωτηθείτε γιατί άραγε ένα πληροφοριακό σύστημα υλοποιείται με τέτοιο τρόπο, ώστε να μην μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την αξιολόγηση της εφαρμοζόμενης δημόσιας πολιτικής. Ας επιστρέψουμε όμως στο θέμα μας. Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου η διαδικασία της μετάταξης πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέσα σε 2,5 μήνες! Από τις 2 Μαρτίου, ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων των υπαλλήλων, έως τις 15 Μαΐου, ημερομηνία κατά την οποία θα πρέπει να έχει αποσταλεί περίληψη της απόφασης μετάταξης στο Εθνικό Τυπογραφείο προς δημοσίευση. Συγγνώμη αλλά σε αυτό το σημείο με έπιασε νευρικό γέλιο. Τέλος πάντων, οι 2,5 μήνες θα ήταν αρκετοί αν όλα δούλευαν στην εντέλεια σε όλο το μήκος, πλάτος και βάθος της ελληνικής δημόσιας διοίκησης. Κάτι που είναι μάλλον απίθανο να συμβεί στις περισσότερες των περιπτώσεων. Ας εξετάσουμε το πρόβλημα πιο αναλυτικά. Τα τρία κυριότερα σημεία συμφόρησης (ελληνιστί bottlenecks) στις διαδικασίες του ΕΣΚ, νομίζω πως θα συμφωνήσουμε όλοι, είναι τα ακόλουθα: 1) Η καθυστέρηση ή πλήρης άρνηση απάντησης από τους φορείς προέλευσης σχετικά με την πλήρωση των προϋποθέσεων συμμετοχής των υπαλλήλων στην κινητικότητα. 2) Οι εσωτερικές διαδικασίες επιλογής των φορέων. 3) Η μεταφορά πιστώσεων μισθοδοσίας από τον φορέα προέλευσης στον φορέα υποδοχής. Το πρώτο πρόβλημα είχε λυθεί με την προηγούμενη τροποποίηση του νόμου, αφού αν ο φορέας προέλευσης δεν απαντούσε εντός προθεσμίας η διαδικασία προχωρούσε κανονικά βάσει των στοιχείων που είχε δηλώσει ο υπάλληλος. Εάν η νέα τροποποίηση του σχεδίου νόμου δεν διαγραφεί, το πρόβλημα θα επανεμφανιστεί δριμύτερο, με τους φορείς πλέον να έχουν πλήρη γνώση τι χρειάζεται να μην κάνουν, ώστε να μην χάσουν υπαλλήλους. Το δεύτερο πρόβλημα γίνεται προσπάθεια να λυθεί με την κατάργηση των πολλαπλών επιτροπών αξιολόγησης ανά φορέα. Παρόλα αυτά, ειδικά για τους μεγάλους φορείς, το χρονικό διάστημα των 2,5 δεν επαρκεί σε καμιά περίπτωση. Εκτός και αν υπονοείται ότι η επιλογή θα ολοκληρώνεται χωρίς συνεντεύξεις, αφού θα χρησιμοποιούνται τα μπιλιετάκια με τους «άριστους», όπως έγραψα σε προηγούμενο σχόλιο. Το τρίτο πρόβλημα παραμένει, ο κάθε φορέας κάνει ό,τι του κατέβει και οι φορείς προέλευσης μπορούν να βρουν την ευκαιρία να καθυστερήσουν μερικούς μήνες ακόμα. Και κάθε χρόνο από τα μέσα Οκτωβρίου και μετά, όσον αφορά τους εποπτευόμενους φορείς, το σχετικό αίτημα περί μεταφοράς πίστωσης δεν κάνει βόλτα στον κύριο διατάκτη, αλλά πηγαίνει κατευθείαν στο ΓΛΚ. Και, τέλος, θα ήθελα να εκφράσω τις εξής απορίες. Οι υπηρεσιακοί παράγοντες του ΥΠΕΣ διαφωνούν με όσα έγραψα ανωτέρω; Αφού ξέρετε ότι σε 2,5 μήνες δεν μπορούν να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες του ΕΣΚ, σε τι αποσκοπεί αυτός ο ανασχεδιασμός;