• Σχόλιο του χρήστη 'Ημι' | 23 Νοεμβρίου 2019, 19:46

    Οι συγκεκριμένες αλλαγές από μια κυβέρνηση που υποστηρίζει την αριστεία και την αξιοκρατία σε σχέση με την προηγούμενη μορφή της διάταξης δεν προάγουν την αξιοκρατία, αλλά την ευνοιοκρατία, επιπλέον καθιστούν την όλη διαδικασία ένα φερετζέ αξιοκρατίας όπου τα πάντα καθορίζονται στην υποκειμενικότατη, διαβλητή και αδιαφανή διαδικασία της συνέντευξης. Είναι να απορεί κανείς γιατί να υπάρχει τόση σπατάλη πόρων σε τέτοιες διαδικασίες όταν οι προαγωγές των αρεστών μπορεί να γίνουν απλά με μια «απόφαση υπουργού». Οι τιθέμενοι περιορισμοί καθώς και η παραμετροποίηση των μορίων και των συντελεστών βαρύτητας είναι τέτοια που ακόμα και για μια αξιολόγηση για θέση προϊσταμένου τμήματος προωθούνται και προστατεύονται όσοι είναι κοντά στην σύνταξη, όσοι είναι ήδη προϊστάμενοι, όσοι μπήκαν στο Δημόσιο στα 20, έναντι όσων, είναι νεώτεροι και συνήθως με αυξημένα προσόντα και εμπειρία ιδιωτικού τομέα. Σε κάποιες περιπτώσεις το ίδιο άτομο θα πληρούσε τα κριτήρια για να αξιολογηθεί για την θέση του Γενικού Γραμματέα, αλλά όχι για την θέση του τμηματάρχη στο ίδιο Υπουργείο. Ακόμα χειρότερος είναι καθορισμός συντελεστών βαρύτητας του 33% (τυπικά προσόντα), 33% (εμπειρία), 34% (συνέντευξη) στην περίπτωση που δεν έχει γίνει αξιολόγηση. Δηλαδή μια διαδικασία που δεν είναι και βέβαιο ότι θα ολοκληρωθεί και αν και όταν ολοκληρωθεί θα πρέπει ο αξιολογούμενος υπάλληλος να λάβει βαθμό αξιολόγησης από την υπηρεσία του τουλάχιστον για δύο έτη ώστε να ληφθεί υπ΄ όψη κατά την αξιολόγηση του για θέση ευθύνης. Δηλαδή για τα επόμενα 3 χρόνια τουλάχιστον η όποια αξιολόγηση για θέση ευθύνης θα γίνεται με συντελεστές βαρύτητας 33% (τυπικά προσόντα), 33% (εμπειρία), 34% (συνέντευξη) με ότι αυτό συνεπάγεται… Όποιος πιστεύει ότι η προωθούμενη κατάσταση είναι η επιθυμητή τόσο από την κυβέρνηση όσο και από την κοινωνία, θα τον θυμηθούμε στις επόμενες εκλογές. Προτάσεις: Οι συντελεστές βαρύτητας να παραμείνουν ως έχουν τουλάχιστον για το επίπεδο προϊσταμένων τμήματος. Εφόσον δεν υφίσταται αξιολόγηση υπαλλήλου το κριτήριο θα βαθμολογείται με μηδέν επί τον προβλεπόμενο συντελεστή βαρύτητας. Αν υφίσταται, θα βαθμολογείται ο μέσος όρος των βαθμολογιών που έλαβε ο υπάλληλος κατά τις τελευταίες τρεις αξιολογήσεις. Αν υφίστανται λιγότερο από τρεις αξιολογήσεις να βαθμολογείται ο μέσος όρος των διαθέσιμων αξιολογήσεων έστω και μίας. Αν κατά την κατάταξη βάσει κριτηρίων (α)-(γ) ο πρώτος υποψήφιος υπερέχει του δευτέρου κατά τουλάχιστον 10% των μορίων του δευτέρου και εφόσον η σειρά κατάταξης αλλάζει μετά την διαδικασία της συνέντευξης, π.χ. ο πρώτος καταλήξει δεύτερος ή και πέμπτος, τότε η διαδικασία της συνέντευξης θα επαναλαμβάνεται από επιτροπή εξωτερικών αξιολογητών καθορισμένη από το ΑΣΕΠ η οποία και θα παρέχει την οριστική βαθμολόγηση. Σε περίπτωση που προβλέπεται δικαίωμα βέτο υπουργού ή διοικητή, αυτό θα πρέπει να είναι αιτιολογημένο στην βάση κριτηρίων αποκλειστικά άλλων από αυτά που συμπεριλαμβάνονται στα κριτήρια των ομάδων (α)-(γ). Η αποφοίτηση από ΕΣΔΔΑ, θα έπρεπε να έχει 250 μόρια μόνον εφόσον το πτυχίο ή το μεταπτυχιακό είναι συναφές, ειδάλλως να έχει 150 μόρια όσο και ένα συναφές μεταπτυχιακό. Το δεύτερο μεταπτυχιακό θα πρέπει να έχει όσα μόρια έχει και το πρώτο, εφόσον είναι συναφές. Ίσως θα έπρεπε να υφίσταται και κάποια διαβάθμιση ανάμεσα στα μεταπτυχιακά. Μεταπτυχιακό από το Harvard, για παράδειγμα, κρίνεται ως ισότιμο με μεταπτυχιακό από το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο. Όσον αφορά τους συναφείς διδακτορικούς τίτλους, θα πρέπει να βαθμολογούνται με τριπλάσιο τουλάχιστον αριθμό μορίων από ότι ο συναφής μεταπτυχιακός τίτλος. Δεδομένου ότι κάτοχοι διδακτορικού είναι λιγότεροι από το 1% των πτυχιούχων ενώ οι κάτοχοι μεταπτυχιακού τίτλου άνω του 50%, αφορά δηλαδή μια ελίτ που έχει αξιολογηθεί διεθνώς, ενώ από την άλλη η ελάχιστη διάρκεια σπουδών είναι τουλάχιστον τριπλάσια σε σχέση με ένα μεταπτυχιακό, κρίνεται ως εύλογη η προτεινόμενη μοριοδότηση. Τέλος, για λόγους διαφάνειας πρέπει να προβλέπεται η δημοσιοποίηση της βαθμολογικής κατάταξης των πέντε επικρατέστερων υποψηφίων ανά θέση.