• Σχόλιο του χρήστη 'ΟΕΛ ΟΑΕΔ' | 25 Νοεμβρίου 2019, 11:06

    ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΟΑΕΔ ( ΟΕΛ ΟΑΕΔ ) ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ Ν 3528/2007, Ν 3839/2010, Ν 4369/2016 Είναι εξαιρετικά θετικό το γεγονός ότι το παρόν σχέδιο Νόμου βελτιώνει σε κάποιο βαθμό τον τελείως άδικο και αναξιοκρατικό Νόμο 4369/2016, που ψήφισε και εφάρμοσε η προηγούμενη κυβέρνηση. Ο N.4369/2016 βασιζόταν αποκλειστικά σε ρεβανσιστικά κριτήρια, και είχε ως μοναδικό στόχο την απομάκρυνση όλων των προϊσταμένων σε θέσεις ευθύνης, που είχαν τοποθετηθεί από τις προηγούμενες κυβερνήσεις και την αντικατάστασή τους από άτομα που θα πληρούσαν κυρίως κομματικά κριτήρια. Σημειωτέον, ότι οι προϊστάμενοι στο δημόσιο τομέα είχαν τοποθετηθεί κατόπιν αξιολόγησης βάσει του προηγούμενου Νόμου 3839/2010 και μάλιστα οι Προϊστάμενοι Γενικών Διευθύνσεων είχαν αξιολογηθεί από Ανεξάρτητο Όργανο, το Ειδικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού (όπου συμμετείχαν ο Πρόεδρος/Αντιπρόεδρος και Σύμβουλοι του ΑΣΕΠ). Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ένα παράδειγμα της μοριοδότησης του Νόμου 4369/2016. Αν υποθέσουμε ότι είχαμε δύο υποψηφίους Α και Β για τη θέση της Γενικής Διεύθυνσης κάποιου Υπουργείου , όπου ο Α είχε προϋπηρεσία σε θέση ευθύνης 10 χρόνια σαν Τμηματάρχης, 10 χρόνια σαν Διευθυντής και 10 χρόνια σαν Γενικός Διευθυντής και ο Β είχε προϋπηρεσία σε θέση ευθύνης μόνο 10 χρόνια σαν τμηματάρχης, έπαιρναν και οι δύο τα ίδια μόρια στο κριτήριο της επαγγελματικής εμπειρίας! Και στη συνέχεια στη συνέντευξη μπορούσε να προηγηθεί ο πιο «συμπαθητικός». Δυστυχώς, ο Νόμος 4369/2016-όχι μόνο στην επαγγελματική εμπειρία- αλλά σε όλα τα κριτήρια, άλλαξε προς το χειρότερο τον προγενέστερο Νόμο 3839/2010, ο οποίος ήταν εξαιρετικά δίκαιος, μελετημένος και αξιοκρατικός. Το παρόν Σχέδιο Νόμου φαίνεται να διορθώνει αρκετά σημεία του Ν.4369/2016, αλλά διατηρεί ακόμα κάποιες στρεβλώσεις, όπως: - Διατηρεί την έκπτωση σε προσόντα των Προϊσταμένων Γενικών Διευθύνσεων. Θα πρέπει να επανέλθουν τα οριζόμενα στο Νόμο 3839/2010, ο οποίος όριζε ρητά ότι οι υποψήφιοι για τις Γενικές Διευθύνσεις θα πρέπει να είναι κατηγορίας ΠΕ (και όχι ΠΕ ή ΤΕ). Άλλωστε, η εξίσωση των δύο αυτών κατηγοριών είναι αντισυνταγματική. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να τηρείται στη μοριοδότηση το προβάδισμα ΠΕ,ΤΕ,ΔΕ. - Το ίδιο ισχύει και για τις περιπτώσεις προϊσταμένων Διεύθυνσης και Τμήματος, όπου επίσης θα πρέπει να τηρείται στη μοριοδότηση το προβάδισμα ΠΕ,ΤΕ,ΔΕ. - Το παρόν Σχέδιο Νόμου διατηρεί την αναιτιολόγητα υπερβολική μοριοδότηση των αποφοίτων της ΕΣΔΔΑ με 250 μόρια(!) που εισήγαγε η προηγούμενη κυβέρνηση. Θα πρέπει η μοριοδότηση να επανέλθει στα 180 μόρια (όπως ίσχυε πριν) και η μοριοδότηση του μεταπτυχιακού που είναι συναφές με το αντικείμενο της θέσης στα 160 μόρια (όπως ίσχυε πριν) αντί των 150 μορίων. Κατ ’αυτόν τον τρόπο δεν θα είναι αδικαιολόγητα μεγάλη η διαφορά μεταξύ ενός μεταπτυχιακού τίτλου συναφούς με το αντικείμενο και του πτυχίου της ΕΣΔΔΑ. Γιατί άλλωστε η ΕΣΔΔΑ θα πρέπει να προηγείται τόσο πολύ σε μοριοδότηση έναντι άλλων σχολών αναγνωρισμένων και διεθνώς αξιολογημένων Πανεπιστημίων της χώρας (π.χ. υπάρχουν μεταπτυχιακά σε Διοίκηση Επιχειρήσεων και Οργανισμών στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο και στο ΕΚΠΑ που έχουν διεθνή αναγνώριση και διακρίσεις). - Το ίδιο ισχύει για τη μοριοδότηση του Διδακτορικού. Η προηγούμενη κυβέρνηση αύξησε τη μοριοδότηση από 200 σε 300 μόρια. Το παρόν σχέδιο νόμου διατηρεί αυτή την υπερβολική μοριοδότηση, χωρίς λόγο. Συνήθως όσοι επιλέγουν να κάνουν μια διδακτορική διατριβή είναι περισσότερο προσανατολισμένοι σε ακαδημαϊκή καριέρα. Άραγε, κάποιος που έχει ολοκληρώσει μια διδακτορική διατριβή με θέμα την προσχολική αγωγή είναι περισσότερο ικανός να διοικήσει μια Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης από κάποιον που έχει κάνει ένα μεταπτυχιακό σε Διοίκηση Επιχειρήσεων και Οργανισμών στο ΟΠΑ , στο ΕΚΠΑ ή σε άλλο καταξιωμένο Πανεπιστήμιο στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό; Σίγουρα όχι και όμως ο πρώτος θα προηγηθεί κατά 150 μόρια του δεύτερου! - Επίσης, γιατί καταργήθηκε η πρόβλεψη της μοριοδότησης του πτυχίου με βάση το βαθμό που προέβλεπε ο Ν.3839/2010, με αποτέλεσμα να παίρνει τα ίδια μόρια αυτός που αποφοίτησε από μια σχολή με βαθμό 5 και αυτός που αποφοίτησε με βαθμό 10; - Τέλος, ΠΡΟΣΟΧΗ σε μια αβλεψία στη μοριοδότηση της προϋπηρεσίας , εκεί όπου αναφέρεται : «αα) 1,5 μόρια για κάθε μήνα πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας στο Δημόσιο, εκτός του χρόνου που έχει διανυθεί σε θέση ευθύνης, με ανώτατο όριο τους 396 μήνες, ήτοι 33 έτη». Θα πρέπει να διευκρινισθεί ως εξής : «αα) 1,5 μόρια για κάθε μήνα πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας στο Δημόσιο, εκτός του χρόνου που έχει διανυθεί σε θέση ευθύνης ΕΦOΣΟΝ ΑΥΤΗ ΜΟΡΙΟΔΟΤΕΙΤΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ, με ανώτατο όριο τους 396 μήνες, ήτοι 33 έτη». Διαφορετικά θα συμβεί το οξύμωρο να μοριοδοτηθεί για κάποια χρόνια ένας υπάλληλος που δεν κατείχε κάποια θέση ευθύνης, ενώ ο υπάλληλος που κατείχε θέση ευθύνης για τα ίδια χρόνια δεν θα μοριοδοτηθεί καθόλου γι’αυτά. Π.χ. ο υπάλληλος Α έχει 10 χρόνια ως τμηματάρχης και 10 χρόνια ως υπάλληλος :θα μοριοδοτηθεί για τα 10 χρόνια με 3 μόρια/μήνα και για τα 10 χρόνια με 1,5 μόριο/μήνα. Ο υπάλληλος Β έχει 15 χρόνια ως τμηματάρχης και 5 χρόνια ως υπάλληλος: θα μοριοδοτηθεί : για τα 10 χρόνια με 3 μόρια το μήνα (αφού πλεονάζουν τα 5) και 10 χρόνια με 1,5 μόριο/μήνα. Τα 5 χρόνια που πλεονάζουν από την προϋπηρεσία του ως τμηματάρχης θα πρέπει να μοριοδοτηθούν με 1,5 μόριο/μήνα. Επιπλέον προτείνεται να μην υπάρχει το πλαφόν των δέκα ετών όσον αφορά τη μοριοδότηση σε θέση ευθύνης.( όπως ίσχυε με τον προηγούμενο νόμο 3839/2010 )