• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΚΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ' | 31 Αυγούστου 2020, 09:24

    Σχετικά με την προθεσμία έως και 30/11/2020 ώστε να έχουν ολοκληρωθεί οι μεταβολές/διορθώσεις στις επιφάνειες των ακινήτων, πρέπει να ληφθούν υπόψη τα εξής: α) Είναι απολύτως κατανοητό το Υπ.Εσ. να θέλει να ολοκληρωθεί γρήγορα η διαδικασία ώστε να ώστε οι πολίτες που έκαναν αίτηση στις αρχές του 2020 να μην περιμένουν μέχρι το 2022 ώστε να γίνουν οι διορθώσεις. β) Δυστυχώς όμως, οι αιτήσεις ξεπερνάνε πανελληνίως το 1.000.000 και είναι πολύ πιθανό να αντιστοιχούν κατά μέσο όρο 1.000 αιτήσεις ανά υπάλληλο (επιπλέον της υπάρχουσας δουλειάς που έχει, όταν εξυπηρετεί πολίτες για νέες ηλεκτροδοτήσεις, εκδόσεις βεβαιώσεων περί μη οφειλής ΤΑΠ κλπ). Όταν για μια αίτηση (μέση δυσκολίας) χρειάζεται περίπου μισή ώρα να την επεξεργαστεί μια αίτηση (έλεγχος ορθότητας, διόρθωση, υπολογισμός χρεώσεων), ο συνολικός χρόνος που χρειάζεται είναι προφανώς παραπάνω από 2 μήνες. γ) Και γι'αυτό, το Υπ.Εσ. σκέφτεται την πρόσληψη προσωπικού ορισμένου χρόνου (για 2 μήνες) προκειμένου να ολοκληρώσει την εργασία. Βέβαια η πρόσληψή τους θέλει και κάποιο χρόνο για να γίνει μετά την ψήφιση του νόμου (αν εξαιρέσουμε και το γεγονός ότι δόθηκε ξανά παράταση για αιτήσεις μέχρι και τις 30/9, και άρα θα αυξηθούν και άλλοι οι αιτήσεις) και η εργασία για τις μεταβολές δυστυχώς είναι μια περίπλοκη διαδικασία που εντός διμήνου είναι εξαιρετικά δύσκολο να γίνει η εκπαίδευση ατόμων και να υπάρξει και η διεκπεραίωση των αιτήσεων. δ) Γι'αυτό, και ο χρόνος (αφού θα είναι για 2 μήνες οι υπάλληλοι ορισμένου χρόνου) δεν είναι αρκετός για προετοιμασία. Οι Δήμοι θα πρέπει να προσλάβουν τουλάχιστον 3 άτομα ορισμένου χρόνου για κάθε μόνιμο υπάλληλο που εργάζεται στο συγκεκριμένο αντικείμενο (ώστε ο υπάλληλος που έχει γνώση του αντικειμένου να τους καθοδηγεί), και συνεπώς προκύπτει σοβαρό θέμα έλλειψης θέσεων εργασίας (γραφεία, υπολογιστές), πέρα από το ζήτημα του συνωστισμού. Συνεπώς προτείνω (μέσα στα πλαίσια του εφικτού και με στόχο να επιτευχθεί το συγκεκριμένο αποτέλεσμα): α) Αλλαγή της προθεσμίας από 30/11/2020 (εφόσον δεν δοθεί και νέα παράταση από τον Υπ.Εσ. για τις διορθώσεις) και ορισμός της προθεσμίας σε δύο μήνες από την πρόσληψη των ατόμων, τα οποία δεν δύναται να προσληφθούν μετά την 31/10/2020 (ουσιαστικά ένα μήνα παράταση) β) Να δοθεί η δυνατότητα παροχής της συγκεκριμένης εργασίας επικουρικά (και όχι αποκλειστικά) με τηλεεργασία, σε όσες περιπτώσεις δεν μπορεί να βρεθεί θέση εργασίας για όλο αυτό το προσωπικό, ώστε να μην υπάρξουν φαινόμενα συνωστισμού. Προφανώς, οι Δήμοι θα πρέπει να έχουν το δικαίωμα να κάνουν με απευθείας αναθέσεις διαγωνισμούς για τις απαραίτητες υποδομές (υπολογιστές, γραφεία κλπ) κατά παρέκκλιση των διατάξεων για προμήθειες συναφών ειδών κλπ. γ) Απάλειψη της υποχρέωσης του ιδιοκτήτη να αποδώσει τέλη από 1/1/2020 μέχρι και την ημερομηνία της διόρθωσης, έτσι ώστε να είναι πιο εύκολη η επεξεργασία των αιτήσεων χωρίς υπολογισμό τελών (μαζί με τον χρόνο που χρειάζεται για να ειδοποιηθούν οι οφειλέτες ή να γίνει η αυτόματη χρέωσή τους μέσω της ΔΕΔΔΗΕ). Άλλωστε, το Υπ.Εσ. επέλεξε να κάνει αυτή την μαζική διόρθωση χαρίζοντας στους πολίτες (και άρα στερώντας έσοδα από τους Δήμους) τέλη και πρόστιμα πολλών ετών. Το να στερήσει επιπλέον άλλο ένα 5-10% του συνολικού ποσού ώστε να απλοποιηθεί η διαδικασία δεν είναι δύσκολο. δ) Εφόσον δεν μπορεί να γίνει το γ, τότε να γίνει υποχρεωτική η χρέωση των ιδιοκτητών (καταναλωτών) μέσω της εφαρμογής της ΔΕΔΔΗΕ απευθείας στους λογαριασμούς τους ώστε να μην υπάρξει αργοπορία στην συνεννόηση Δήμων και πολιτών για την εξόφληση (λαμβάνοντας υπόψη και τον κίνδυνο της δημόσιας υγείας της περιόδου αυτής). ε) Οι μεταβολές οι οποίες παρουσιάζουν δυσκολίες και χρειάζονται περαιτέρω διευκρινήσεις οι Δήμοι (γι'αυτό άλλωστε η εφαρμογή της ΚΕΔΕ έδωσε τη δυνατότητα οι Δήμοι να μην ολοκληρώσουν την αίτηση αλλά να ζητήσουν επιπλέον διευκρινήσεις) να μην εμπίπτουν στην προθεσμία, αρκεί να έχουν ζητήσει μέσω της πλατφόρμας διευκρινήσεις από τους ιδιοκτήτες.