• Σχόλιο του χρήστη 'Δημήτρης Δ.' | 16 Νοεμβρίου 2020, 22:12

    Καταρχάς, η καθεαυτή αντικειμενικότητα η οποία επιδιώκεται με την αναμόρφωση του συστήματος προσλήψεων του ΑΣΕΠ, εξασφαλίζεται ήδη, με την μοριοδότηση των τίτλων σπουδών και λοιπών προσόντων των υποψηφίων (γλωσσομάθεια, γνώση χειρισμού Η/Υ, μεταπτυχιακά, διδακτορικά κλπ), για τα οποία οι υποψήφιοι κρίθηκαν μέσω πολυάριθμων διαδικασιών εξέτασης σε βάθος ετών και όχι από μια και μόνο προσέλευση για εξέταση, όπως προτείνεται να γίνει με το παρόν νομοσχέδιο. Η μοριοδότηση των τίτλων και των προσόντων, τείνει να εξαφανιστεί στο παρόν νομοσχέδιο, εισάγοντας ένα σύστημα νέων πανελλαδικών, με το οποίο οι επιδόσεις ενός υποψηφίου σε μια μέρα εξέτασης, θα κρίνει την μελλοντική του αποκατάσταση σε μια θέση εργασίας. Δίνοντας μάλιστα σε υποψήφιους με πτυχίο βαθμού "καλώς", ίσες ευκαιρίες πρόσληψης με έναν υποψήφιο με βαθμό πτυχίου "άριστα", για τους οποίους χαρακτηρισμούς κρίθηκε ήδη αναλογικά άξιος μέσα από εξεταστικές διαδικασίες και κατά συνέπεια, η ίδια η αναλογική μοριοδότηση του βαθμού πτυχίου που ήδη ισχύει, είναι αντιπροσωπευτική της συνέπειας, του χαρακτήρα, της προσπάθειας, του επαγγελματισμού και άρα της καταλληλότητας του εν λόγω υποψηφίου. Αντ' αυτού, με το εν λόγω νομοσχέδιο προσφέρονται μόλις 7 μόρια, για την κατοχή μεταπτυχιακού και διδακτορικού τίτλου, για τα οποία συνδυαστικά απαιτούνται 4-5 έτη το ελάχιστο, γεμάτα με αξιολογήσεις, άρα αντικειμενικότητα για την κτήση τους. Αποφάσεις σαν αυτές, βάζουν όλους τους υποψηφίους ξανά από την αρχή στο ίδιο "κόσκινο", την ώρα που η διαλογή των καταλληλότερων γίνεται ήδη, λαμβάνοντας υπόψη τα αντικειμενικά κριτήρια του βαθμού πτυχίου και των λοιπών προσόντων, απειλώντας έτσι την αριστεία (και αφού ο βαθμός θα πάψει να μετρά στο Δημόσιο, οι φοιτητές θα πάψουν να προσπαθούν, με ό,τι αυτό συνεπάγεται από πλευράς αιωνίων φοιτητών και ποιότητας αποφοίτων). Επιπρόσθετα, η κατάργηση της μοριοδότησης των κοινωνικών κριτηρίων όπως της πολυτεκνίας και τριτεκνίας, δημιουργεί σοβαρά κοινωνικά προβλήματα και ανισότητες, καθώς είναι γνωστοί οι αναλογικά μεγαλυτεροι αγώνες και δαπάνες που καταβάλλονται από τις εν λόγω οικογένειες, για την μόρφωση και επένδυση σε εφόδια των υποψηφίων - μελών της οικογένειας τους. Συμπερασματικά, κάθε διευκόλυνση προς όφελος των πολιτών είναι καλοδεχούμενη, αρκεί να προσθέτει τις ψηφιακές ευκολίες που προτάσσονται μέσω της ψηφιοποίησης των διαδικασιών, αλλά να μην αφαιρεί τα καλά στοιχεία που ήδη υπάρχουν, όπως της αντικειμενικότητας στον τρόπο μοριοδότησης βάσει των τυπικών προσόντων και των κοινωνικών κριτηρίων. Δεν μπορούμε να μιλάμε για διευκόλυνση των υποψηφίων, όταν από τη μία όλα τα δικαιολογητικά και οι διαδικασίες θα γίνονται ηλεκτρονικά, αλλά από την άλλη να εισάγεται και άλλη ψυχοφθόρα (ιδίως για όσους αποτυγχάνουν και θα επαναλαμβάνουν κάθε χρόνο την εξέταση μέχρις διορισμού) με φυσική προσέλευση διαδικασία εξετάσεων, λες και δεν έχουν ήδη κριθεί αρκετά όλα τα χρόνια που χρειάστηκε για την απόκτηση των προσόντων τους οι υποψήφιοι. Ένα τόσο αξιοκρατικό σύστημα προσλήψεων όσο αυτό που υπάρχει σήμερα, πρέπει να αναβαθμιστεί μόνο χρονικά και ψηφιακά και όχι με την εισαγωγή και άλλων αχρείαστων εξετάσεων. Ελπίζω το σχόλιο μου να ληφθεί σοβαρά υπόψη, καθώς πιστεύω πως όλοι οι πολίτες αυτής της χώρας, έχουμε ίσο δικαίωμα λόγου προς τις διαδικασίες λήψης αποφάσεων του Κράτους.