Άρθρο 1 Σκοπός – Αντικείμενο

1. Σκοπός του παρόντος νόμου είναι η αναμόρφωση του συστήματος προσλήψεων στον δημόσιο τομέα, η διατήρηση και περαιτέρω εμπέδωση του κεκτημένου των αρχών της διαφάνειας, της αντικειμενικότητας, της αξιοκρατίας και της αποτελεσματικότητας αυτού, καθώς και η ενίσχυση του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.), ως Αρχής αρμόδιας για τις προσλήψεις στον δημόσιο τομέα.
2. Αντικείμενο του νόμου είναι η θέσπιση διαδικασίας πλήρωσης θέσεων με πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό, καθώς και λοιπών διαδικασιών επιλογής προσωπικού του δημόσιου τομέα ώστε να διασφαλίζονται η επιλογή των καταλληλότερων για τις προκηρυσσόμενες θέσεις υποψηφίων, καθώς και η ενδυνάμωση του ρόλου και της λειτουργίας του Α.Σ.Ε.Π. προς εξασφάλιση της ταχύτερης και αποτελεσματικότερης άσκησης των αρμοδιοτήτων του.

  • 23 Νοεμβρίου 2020, 17:36 | Σειρηνιώτης Κωνσταντίνος

    Ο νέος ΑΣΕΠ έχει θετικά χαρακτηριστικά. Δίνει την ευκαιρία σε νέους ανθρώπους να στελεχώσουν μια λειτουργικά παρηκμασμένη και ηλικιακά γερασμένη Δημόσια Διοίκηση. Όσον αφορά την επένδυση σε χρόνο και σε χρήμα που υποτίθεται πως πάνε χαμένες με τον καινούργιο ΑΣΕΠ, οι γραπτές εξετάσεις είναι ο καλύτερος τρόπος για να τεκμηριωθούν συνολικά οι γνώσεις και οι ικανότητες των υποψηφίων. Τα πτυχία και τα μεταπτυχιακά πολλές φορές δυστυχώς δεν αντιστοιχούν σε υψηλό ακαδημαϊκό επίπεδο ούτε σε δεξιότητες χρήσιμες για τις προς κάλυψη θέσεις, ας μην κρυβόμαστε. Άλλωστε, όπως και στην ελεύθερη αγορά δεν είναι απαραίτητο κάθε επένδυσή μας να έχει την απόδοση που ιδανικά θα θέλαμε. Επιπλέον, αυτό δεν είναι επιχείρημα για την διατήρηση ενός κάκιστου συστήματος επιλογής δημοσίων υπαλλήλων, το κόστος του οποίου επωμίζεται η κοινωνία. Οι κοινωνικές και οι διοικητικές δυσπλασίες δεν θα πρέπει να παραμένουν μόνο και μόνο επειδή τις συνήθισαν οι πολίτες.

  • 23 Νοεμβρίου 2020, 13:40 | Moisiadis

    Με το νομοσχέδιο αυτό το ίδιο το κράτος απαξιώνει τα πτυχια που έδινε και δίνει στην ΔΕ ΤΕ και ΠΕ. Γιατί; Φαίνεται καθαρά ότι θέλετε να διαλύσετε την Δημόσια και Δωρεάν εκπαίδευση απαξιωνοντας τη σοβαρότητα των πτυχιων και απολυτηριων που δίνει. ΑΛΛΑ ΚΑΛΑ ΛΕΝΕ, ΑΥΤΟΙ ΕΙΣΤΕ , ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ.

  • 23 Νοεμβρίου 2020, 12:04 | Μιχαλης

    πατε να ανανεωσετε το δημοσιο με πτυχιουχους με μετπατυχιακα, διαδακτορικα. οκ . να εργαστον και αυτοι .
    υπαρχουν ατομα που την εργασικη εμπειρια δεν την απεκτησαν
    γιαιτί ? γιαιτι 10 χρονια μηνημονιων εκλεισαν επιχειρησεις , διαλυθηκαν .
    Και τελικά δεν καταφερναν να ποκτησουν εμπειρία..
    Αυτοί θα πανε στον καδο των αχρήστων>?
    Εχουμε αυτους που εχουν εμπερία αυτοι πωσ θα αξιολογούνται?
    Εχουμε αυτους που δεν καταφεραν να παρουν μεταπτυχιακο γιαιτι δεν ειχαν χρηματα. Αυτοι δεν εχουν ισες ευκαιριες με τους άλλους?

  • 23 Νοεμβρίου 2020, 11:33 | Κώστας Γεωργίου

    Αξιοκρατία στο δημόσιο!!! Το σύστημα που ισχύει είναι πραγματικά αξιοκρατικό. Η προϋπηρεσία αποτελεί απαραίτητο προσόν για να κάνει κάποιος σωστά την δουλειά του, αυτό δεν αμφισβητείται ούτε στον ιδιωτικό τομέα, ούτε σε θέσεις ευθύνης οπουδήποτε στον κόσμο. Ειδικά στον κλάδο των εκπαιδευτικών η συγκέντρωση μορίων προϋπηρεσίας σημαίνει απομάκρυνση από το σπίτι, έξοδα, ταλαιπωρία, ψυχολογική καταπόνηση ειδικά αν υπάρχει οικογένεια. Οι υποψήφιοι Διευθυντές σχολείων απαραίτητα πρέπει να έχουν τουλάχιστον 18 χρόνια διδακτικής προϋπηρεσίας. Ο υψηλός βαθμός πτυχίου σε μεγάλο ποσοστό καταδεικνύει την αξιοσύνη κάποιου. Μεταπτυχιακά, ξένες γλώσσες και σεμινάρια πλαισιώνουν με ισχυρό τρόπο την ικανότητα κάποιου να υπηρετήσει το δημόσιο με επιτυχία. Θέματα επίσπευσης διαδικασιών θα μπορούσαν να επιλυθούν και αυτό θα έπρεπε να είναι το μέλημα σας. Μπορείτε για παράδειγμα να συνδέσετε ηλεκτρονικά το ΑΣΕΠ με ΔΟΑΤΑΠ και Πανεπιστήμια, για γρήγορο έλεγχο πτυχίων-μεταπτυχιακών.
    Από την άλλη προτείνεται να διαγραφούν όλα αυτά, εάν κάποιος αποτύχει σε θέματα πολλαπλών επιλογών με 2-3 ώρες εξέτασης. Λες και ο άνθρωπος αποκλείεται να έχει άτυχη στιγμή για πολλούς λόγους. Στις πανελλαδικές πολλοί απέτυχαν την πρώτη χρονιά, και την δεύτερη με μηδενικό άγχος και λιγότερη προετοιμασία τα κατάφεραν πολύ καλύτερα. Μόνο που στην περίπτωση μας κινδυνεύουν να καταδικαστούν με ανεργία οικογενειάρχες και άτομα ηλικίας 45++ που δεν έχουν πολλά περιθώρια στην Ελληνική πραγματικότητα. Επίσης ποιος θα βάλει τα θέματα και κυρίως ποιος θα εγγυηθεί ότι την προηγούμενη μέρα κάποιοι ημέτεροι δεν θα έχουν τα θέματα στα χέρια τους. Επειδή γνωρίζω πολύ καλά την Ελληνική πραγματικότητα και τι έχει συμβεί σε αντίστοιχες περιπτώσεις στο παρελθόν, είναι βέβαιο ότι με αυτό τον τρόπο θα βολευτούν κάποιοι ημέτεροι, αδικώντας κατάφορα κάποιους που πραγματικά άξιζαν να έχουν δουλειά για να ζήσουν οικογένειες, μικρά παιδιά. Η τράπεζα θεμάτων που θα δημιουργηθεί θα έχει σαν αποτέλεσμα σχολές τύπου Μπόνια να ξεφυτρώσουν παντού, εμπόριο ελπίδας κάτι που θα αποδεικνύει την αποτυχία του εκτρώματος σας τα επόμενα χρόνια. Όμως αυτό θέλετε να κάνετε, είναι φανερές οι επιδιώξεις σας το αποδεικνύει η βιασύνη σας. Όταν οι Τούρκοι βολτάρουν ανενόχλητοι στις θάλασσες μας, όταν ο κόσμος πεθαίνει και η οικονομία καταστρέφεται, αλλάζεται κάτι που ψηφίστηκε από την Ελληνική Βουλή μόλις πριν 2 χρόνια Ντροπή!!!!!!!!!!!

  • 23 Νοεμβρίου 2020, 10:34 | Γιωργος

    Ο καταλληλος ανθρωπος ειναι αυτος που εχει τα περισσοτερα πτυχια/ μεταπτυχιακα/διδακτορικα πανω στην επιστημη που σπουδασε. Ουτε αυτος που εχει εντοπιοτητα ουτε αυτος που εχει πολλα παιδια ή αδερφια. Αν θελετε να βολεψετε στο δημοσιο ολους αυτους καντε το σε θεσεις αποφοιτων γυμνασιου/λυκειου, οχι σε θεσεις που απαιτουν πτυχια.

  • 22 Νοεμβρίου 2020, 23:36 | Βασίλειος Κ.

    Οι μόνοι που θέλουν να μην προσμετράται η εμπειρία είναι 20αρηδες που θέλουν να λυσουν το πρόβλημα της ζωής τους άμεσα και χωρίς να κοπίασουν οπως εμεις οι μεγαλύτεροι, βγαίνοντας στη αγορά εργασίας στον ιδιωτικό τομέα να μαζέψουν εμπειρία και εμπειρίες γενικότερα.
    Όλοι ΕΠΙ ΙΣΟΙΣ ΟΡΟΙΣ ξεκινάμε τελειώνοντας το λύκειο ή και πρίν απο αυτό και χτίζουμε τα βιογραφικά μας με τις σχολές μας την εργασία μας και οτι άλλο. Άδικο είναι να έχεις εμπειρία 7 χρόνων πανω σε ένα αντικέιμενο και 9 εσυ στο πτυχίο και ο άλλος 10 και μηδέν ένσημα και να σου λέει εγώ είμαι ο κατάλληλος και θέλω να προσφέρω ενώ εσύ θελεις να βολευτείς…

    Και προς ενημέρωση των νέων χωρίς εμπειρία που θέλουν να σώσουν το δημόσιο συμφέρον χωρίς να γνωρίζουν το δικό τους.
    Το 50% με εμπειρία – 50% χωρίς ισχύει και σήμερα οπότε έχετε ήδη την ευκαιρία οι καλύτεροι σε βαθμους με καταστροφικές βέβαια σε μερικές ειδικότητες συνέπειες.
    Οταν οι μισοί απο τους 366 οδηγούς στα λεωφορεία το 50% χωρις εμπειρία που θα προσληφθούν αυτές τις μέρες φέρει τα καινούργια λεωφορεία στα αμαξοστάσια απο τετράγωνα στρογγυλά θα καταλάβετε τι εννοώ…
    Οταν πάτε στον γιατρό θέλετε να είναι νέος και ωραίος και εσείς η πρώτη του περίπτωση ή έμπειρος και να έχει θεραπεύσει άλλους πρίν απο σας?

    Καλά Χριστούγεννα

  • 22 Νοεμβρίου 2020, 21:50 | Αντουανέτα

    Ο τίτλος του νόμου όπως και το παρόν άρθρο 1 είναι ένα φανταχτερό περιτύλιγμα για ένα κακό προϊόν. Φανφάρες.

    https://schoolblender.wordpress.com/2018/11/04/axiokratia-anaxiokratia/

  • 22 Νοεμβρίου 2020, 19:13 | Panagiota Tsiamagka

    Καλησπέρα,

    Θα ήθελα να εκφράσω την έντονη απογοήτευση μου, σχετικά με το νέο σύστημα που σκοπεύετε να εφαρμόσετε. Είναι άκρως άδικο και όχι μόνο δε προάγει την αξιοκρατία, αλλά την καταρρίπτει σε κάθε έκφανση της. Μην υπολογίζοντας το βαθμό πτυχίου, δεν θα υπάρχει κίνητρο για μελέτη και την αριστεία, που όπως ισχυρίζεται η κυβέρνηση, θέλει να την επαναφέρει. Όχι απλά δε θα την επαναφέρετε, αλλά θα την εξαφανίσετε, δίχως προηγούμενο. Λέτε ότι δεν είναι το ίδιο το άριστα σε όλα τα πανεπιστήμια, έχετε σκεφτεί τι αγώνα έχουμε κάνει για να καταφέρουμε να πάρουμε ‘άριστα’? έχετε αναρωτηθεί ποτέ πόσα πράγματα θυσιάσαμε από την φοιτητική ζωή, που οι ‘λίαν καλώς’ έκαναν? Και πολύ καλά έκαναν, καθένας έχει τα όνειρα του και τους στόχους του. Όμως, δεν είναι δίκαιο και σωστό να ισοπεδώνεται το ‘άριστα’, τον αγώνα για την αριστεία και τις θυσίες που έγιναν. Ο αγώνας για το ‘άριστα’ σε όποιο πανεπιστήμιο και να επιτευχθεί, απαιτεί χρόνο, κόπο, πόνο, το ‘κόστος ευκαιρίας’ που λέμε εμείς οι οικονομολόγοι, δηλ. πόσα πράγματα θα μπορούσαμε να κάνουμε εκείνο το χρονικό διάστημα 4 ετών, και τελικά το θυσιάσαμε στις αίθουσες του πανεπιστημίου, για να μας πείτε εσείς ότι άδικα τόσος κόπος, πόνος και πολλά άλλα.
    Τα μεταπτυχιακά θεωρώ ότι πρέπει να μοριοδοτούνται, γιατί κι αυτά απαιτούν κόπο, χρόνο και χρήματα, ειδικά τα δωρεάν μεταπτυχιακά που απαιτούν full time παρακολούθηση και δε σου δίνουν τη δυνατότητα να εργάζεσαι.
    Όσον αφορά τις ξένες γλώσσες, κι αυτές πρέπει να συνεχίσουν να δίνουν τα μόρια που έδιναν, ακριβώς με τον ίδιο τρόπο, κι αυτές απαιτούν όλα τα ανωτέρω.
    Τέλος, θα ήθελα να πω ότι βρίσκω άδικο οι προκηρύξεις να ζητάνε εμπειρία και μάλιστα η πλειοψηφία των θέσεων ή και πόσο μάλλον προκηρύξεις μόνο με εμπειρία. Δεν βρίσκετε άδικο νέα παιδιά, με προσόντα, δίχως τη δυνατότητα να εργαστούν, λόγω της οικονομικής κατάστασης της χώρας και μη θέλοντας να εγκαταλείψουν τη πατρίδα τους, να μη μπορούν να συναγωνιστούν ανθρώπους με πολύ λιγότερα προσόντα και τεχνογνωσία, απλά και μόνο επειδή διαθέτουν 7 χρόνια εμπειρίας?
    Εξάλλου και εμπειρία να διαθέτουν, δε θα εργαστούν στο ίδιο αντικείμενο εκ των πραγμάτων. Εμπειρία λοιπόν σε τι? Απλά στην εργασία? Κάτι που πλέον οι νέες γενιές δε μπορούν να διαθέτουν, λόγω της οικονομικής κατάστασης της χώρας, αλλά και όχι μόνο.
    Ας είμαστε λοιπόν μια φορά ρεαλιστές και αξιοκράτες σε αυτή τη χώρα, η μοριοδότηση των προσόντων αποτελεί το πλέον πιο αξιοκρατικό τρόπο για την αξιολόγηση και τοποθέτηση των υποψηφίων στο δημόσιο. Η μόνη μου ένσταση αποτελεί η μοριοδότηση της εμπειρίας, την θεωρώ άδικη και μη ρεαλιστική, γιατί πρώτον ένας νέος 23 χρονών, που έχει τελειώσει στην 4ετία με άριστα, έχει τελειώσει και το μεταπτυχιακό του, εκ των πραγμάτων θα βγει στην αγορά εργασίας, μη έχοντας τη δυνατότητα εργασίας σε θέσεις που απαιτούν εμπειρία. Και δεύτερον, εμπειρία σε τι? Η εμπειρία αποκτάται στο κάθε εργασιακό περιβάλλον και στην συγκεκριμένη θέση που θα απασχοληθεί. Επομένως, αν θέλουμε το δημόσιο να εκσυγχρονιστεί και να πάει μπροστά, πρέπει να τοποθετήσουμε άτομα με μοριοδότηση των προσόντων του, και μη μοριοδοτώντας την εμπειρία. Εξάλλου ας σκεφτούμε και λογικά, ένας νέος με όλα τα προσόντα και χωρίς εμπειρία, δεν θα έχει περισσότερο πάθος και όρεξη να εξελιχθεί στη θέση του και να εξελίξει το γενικότερο πλαίσιο απασχόλησης του, από έναν άνθρωπο με εμπειρία 7 χρόνων που δε διαθέτει προσόντα ακαδημαικά, κι απλά θέλει να βολευτεί σε μια θέση δημοσίου, τι εξέλιξη θα θελει να πετύχει αναρωτιέμαι εγώ. Κι αν όντως θέλει να πετύχει, ας τη πετύχει με τα προσόντα που διαθέτει και να συναγωνιστεί εξίσου το νέο.
    Κι επειδή ίσως αυτό το θεωρήσετε άδικο ή και απόλυτο, ας τηρήσετε τουλάχιστον το εξής, 50% των θέσεων χωρίς εμπειρία, και 50% με εμπειρία, για να έχουν όλοι ίσες ευκαιρίες.

    Ευχαριστώ για το χρόνο σας, ελπίζω να εισακουστεί ο λόγος μου, μιας νέας 23 ετών, που έχει τελειώσει με άριστα τις σπουδές της και όχι μόνο, και παλεύει για το μέλλον της, το αβέβαιο μέλλον της, και μη θέλοντας να εγκαταλείψει τη πατρίδα της.

  • 22 Νοεμβρίου 2020, 13:10 | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

    Κύριε υπουργέ θα ήθελα να εκφράσω μια απορία..Αφου όπως διατυμπανίζετε αφουγκράζεστε την κοινή γνώμη.
    Γιατί όλο αυτό το διάστημα δεν βάλατε στο site του Ασεπ μία πανελλαδική τύπου ψηφοφορία ώστε κάθε μέλος-υποψήφιος σε διαγωνισμούς να μπαίνει να ψηφίζει(με μια και μοναδική ψήφο).
    Η ψηφοφορία θα μπορούσε να ήταν ως εξής:
    -Διατήρηση του συστήματος ως έχει δηλαδή με σειρα προτεραιότητας και γραπτούς διαγωνισμους.
    -Διοργάνωση ενός τεστ δεξιοτήτων τύπου 2008 που θα δίνει μια προσαύξηση στα μόρια του υποψηφίου.
    -Κατάργηση του υπάρχοντος συστήματος και διοργάνωση μόνο ενός ετήσιου τεστ.
    Δε θα ήταν πιο δημοκρατικό κύριε Υπουγέ;

  • 22 Νοεμβρίου 2020, 12:44 | Δημοσθένης

    Να διατηρηθεί το υπάρχον σύστημα, αλλαγές να γίνουν μόνο ως προς την μηχανοργάνωση του συστήματος για να βγαίνουν γρηγορότερα τα αποτελέσματα των προκηρύξεων.

  • 22 Νοεμβρίου 2020, 12:44 | ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΓΟΓΑΛΗΣ

    Ταπεινή μου γνώμη λάθος η χρονική στιγμή που έρχεται ένα τόσο σημαντικό νομοσχέδιο. Χρειάζεται περισσότερος χρόνος συζήτησης. Ας παγώσει για την ώρα και ας έρθει στην επιφάνεια μετά τη πανδημία.

  • 22 Νοεμβρίου 2020, 10:24 | ΡΕΜΠΕΛΟΣ Α. ΧΡΗΣΤΟΣ

    Διαβάζοντας τα γενικά σχόλια και τις παρατηρήσεις γίνεται κατανοητός ο λόγος που υπάρχει τόσο μεγάλη αντίδραση σε οτιδήποτε νέο και σύγχρονο στην Ελλάδα. Η συντριπτική πλειοψηφία των σχολίων αφορά στην άνευ λόγου προσκόλληση μεγάλης μερίδας του πληθυσμού στο ισχύον σύστημα προσλήψεων στο Δημόσιο τομέα, το οποίο χρήζει άμεσου εκσυγχρονισμού ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του 2020, και όχι του 1980-1990.

    Η σώρευση τυπικών προσόντων και τίτλων, δηλαδή πόσα «χαρτιά» έχει κάποιος, απλά και μόνο «για να πάρει μόρια και να διοριστεί στο δημόσιο» δεν έχει κανένα απολύτως νόημα στο έτος 2020 και στις επόμενες δεκαετίες. Η νοοτροπία αυτή έχει πεθάνει προ πολλού και δυστυχώς πολλοί είναι εκείνοι που αρνούνται πεισματικά να το αποδεχθούν. Σήμερα, οι γνώσεις και οι δεξιότητες που απέκτησε κάποιος θα πρέπει να αποδειχθούν εμπράκτως με τα τεστ δεξιότητας και τον διαγωνισμό. Αν κάποιος κατέχει 2-3 μεταπτυχιακά επειδή κάποτε του είπαν «κάνε μεταπτυχιακά, να πάρεις μόρια, να μπεις και εσύ στο δημόσιο» δεν σημαίνει πως πρέπει να διοριστεί προϊστάμενος σε κάποια υπηρεσία. Πλέον, πρέπει να αποδείξει στην πράξη πως έχει τις γνώσεις και τις δεξιότητες που απαιτούνται.

    Σχετικά με τις κοινωνικές ομάδες και τις αντιδράσεις πολλών, το ζήτημα έχει ως εξής. Η μοριοδότηση κοινωνικών ομάδων όπως τρίτεκνοι, πολύτεκνοι, ΑΜΕΑ κτλ. ήταν πάντα κατά πολύ υψηλότερη σε σχέση με την αντίστοιχη μοριοδότηση των ακαδημαϊκών προσόντων όπως διδακτορικά και μεταπτυχιακά. Συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες ευνοούνταν δίχως λόγο και αιτία χωρίς να το αξίζουν, ενώ οι πτυχιούχοι με πολύ υψηλά προσόντα παραγκωνίζονταν, επειδή ακριβώς δεν ήταν κουτσοί, στραβοί, ανάπηροι μέχρι 67%, ανάπηροι πάνω από 67%, τρίτεκνοι, πολύτεκνοι κτλ. Αν δεν ήσουν κουτσός ή στραβός δεν διοριζόσουν στο Δημόσιο τομέα. Απλά πράγματα. Σήμερα αυτό αλλάζει και δίνεται η ευκαιρία σε ΟΛΟΥΣ να διαγωνιστούν ΕΠΙ ΙΣΟΙΣ ΟΡΟΙΣ με αντικειμενικές διαδικασίες.

    Όλα αυτά τα χρόνια, πολύ συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες απολάμβαναν ευνοϊκής μεταχείρησης και αφειδούς μοριοδότησης, που όμως δεν ανταποκρίνοται στην πραγματικότητα του 2020. Φυσικά και σήμερα υπάρχουν αντιδράσεις, όμως οι αντιδράσεις αυτές είναι πλέον άνευ ουσίας. Ο Δημόσιος τομέας πρέπει να εκσυγχρονιστεί. Δεν μπορούμε να μένουμε άλλο σε νοοτροπίες και πρακτικές του 1980-1990. ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΙΣΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ. ΠΡΟΧΩΡΑΜΕ

  • 21 Νοεμβρίου 2020, 23:22 | ΚΟΥΛΙΖΑΚΗΣ ΜΙΧΑΗΛ

    Το νομοσχέδιο αποτελεί το θεμέλιο λίθο της δημιουργίας χιλιάδων νέων θέσεων εργασίας στον φροντιστηριακό τομέα. Αν μιλάμε για ανάπτυξη της οικονομίας με χιλιάδες νέες καλά αμοιβόμενες θέσεις εργασίας, εδώ βρίσκεται.

  • 21 Νοεμβρίου 2020, 20:41 | ΘΩΜΑΣ

    Η αποτυχία του συγκεκρίμενου σχέδιου νόμου είναι σίγουρή κυρίε Υπουργέ.Σε μια χώρα που αιμοραγεί λόγω οικονομικής κρίσης απαιτούντε υπέρογκα ποσα για την πραγματοποίηση αυτών των διαγωνισμών.
    Ο κατάλληλος άνθρωπος για το δήμόσιο για είναι αυτός που έχει τα περισσοτέρα πτυχία, ξενες γλώσσες και επαγγελματίκη εμπείρια.Λυπάμαι πολύ που τα ισοπεδώσαμε όλα.

  • 21 Νοεμβρίου 2020, 17:08 | ΑΘΑΝΑΣΙΑ

    Αξιοκρατία, είναι η επιλογή και προώθηση, εκείνων που αντικειμενικά είναι και θεωρούνται, οι πιο άξιοι και ικανοί. Σύμφωνα με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο πως την προωθείται; Με το τεστ της μιας μέρας; Με την συνέντευξη; Με το να απαξιώνεται πτυχία και μεταπτυχιακά;

  • 21 Νοεμβρίου 2020, 17:35 | ΞΕΝΑΚΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ

    ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΑΝΑΧΡΟΝΙΣΤΙΚΗΣ ΔΙΑΚΡΙΣΗΣ Τ.Ε – Π.Ε
    Με διαδοχικούς νόμους απο το 2001 και μετά Ν.2916/2001, Ν.3549/2007, Ν.4009/2011, Ν.4485/2017 τα ΑΕΙ διακρίνονται σε 2 παράλληλους τομείς τον Πανεπιστημιακό και τον Τεχνολογικό . Παρακαλώ να άρετε την αδικία ετών, σε βάρος 400.000 επιστημόνων του Τεχνολογικού Τομέα που σπούδασαν σε ελληνικά ΑΕΙ Τ.Τ έχοντας παρακολουθήσει προγράμματα σπουδών 8 ετών και 240 ects.
    Ευχαριστώ.

  • 21 Νοεμβρίου 2020, 16:54 | Στέφανος

    Επαναφορά στο παλιό καθεστώς ΑΣΕΠ. Τόσα πτυχία που έχουμε μαζέψει τι θα τα κάνουμε??
    Ανοίξτε εκαντοντάδες σχολές κ τώρα καταργείται τα πτυχία μη μοριοδοτοντας τα.

    Αύξηση και όχι μειώσει ποσοστού ΤΡΙΤΕΚΝΩΝ στις προσλήψεις.
    Η χώρα μαραζώνει και γερνάει και σεις δεν στηρίζεται το δημογραφικό, αντίθετα βάζετε ταφόπλακα.

  • 21 Νοεμβρίου 2020, 14:56 | Αρίστος

    Άρθρο 1 Σκοπός – Αντικείμενο – Η Αποδόμηση

    1. Σκοπός του παρόντος νόμου είναι η παραμόρφωση του συστήματος προσλήψεων στον δημόσιο τομέα του κεκτημένου των αρχών της διαφάνειας, της αντικειμενικότητας, της αξιοκρατίας και της αποτελεσματικότητας αυτού, καθώς και η χρήση του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.), ως Αρχής αρμόδιας για τις προσλήψεις στον δημόσιο τομέα μόνο για λόγους κάλυψης. Η περαιτέρω εμπέδωση της επερχόμενης καταστροφής του δημόσιου τομέα μέσω της αναξιοκρατίας και της ανατροπής ενός δίκαιου συστήματος με την κατάργηση του αντί της βελτιώσεως του (προσθέτωντας κάποιο τέστ πχ και κρατώντας την μοριοδότηση ως έχει) προ των πυλών.

    2. Αντικείμενο του νόμου είναι προσχηματικά και μόνο, η ενδυνάμωση του ρόλου και της λειτουργίας του Α.Σ.Ε.Π.
    Προς εξασφάλιση της ταχύτερης και αποτελεσματικότερης άσκησης των αρμοδιοτήτων του μέσω διαδικασίας πλήρωσης θέσεων καθώς και λοιπών διαδικασιών επιλογής προσωπικού του δημόσιου τομέα, χρειάζεται η ενδυνάμωση του ΑΣΕΠ με προσωπικό, εάν το υπάρχον δεν είναι αρκετό, και η προσθήκη στα ήδη υπάρχοντα, ενός πρόσθετου εργαλείου (αν αυτό κρίνεται απαραίτητο) όπως ο πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός ώστε να διασφαλίζονται η επιλογή των καταλληλότερων για τις προκηρυσσόμενες θέσεις υποψηφίων.

    ΥΓ
    Κύριε Υπουργέ,
    ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη θέση, είναι αυτός που έχει τις περισσότερες σπουδές και την μεγαλύτερη εμπειρία στην προκηρυσσόμενη θέση, που μόχθησε να τα αποκτήσει πολλά χρόνια για να τον βρείτε εσείς έτοιμο να αναλάβει υπηρεσία.
    Μην τα ισωπεδώνουμε όλα.

  • 21 Νοεμβρίου 2020, 13:31 | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

    Παραθέτω το παρακάτω:
    «Η τηλεδιάσκεψη έγινε στο πλαίσιο του διαλόγου που έχει ξεκινήσει ο υπουργός Εσωτερικών με κόμματα, θεσμικούς φορείς, ΝΕΟΛΑΙΑ, συνδικαλιστές και προκατόχους του πρώην υπουργούς, ενόψει του νομοσχεδίου που αφορά στις αλλαγές που πρέπει να γίνουν στο σύστημα προσλήψεων».
    Επομένως και χωρίς να έχω κάτι με την νεολαία κ. Υπουργέ φαίνεται ξεκάθαρα ποιους θέλετε να ευνοήσετε..Όσο για συνδικαλιστές απλά αστείο..και φυσικά το «πρέπει να γίνουν» απο που προκύπτει άραγε;Μια χαρά δίκαιο και αξιοκρατικό είναι το ισχύον σύστημα,σίγουρα ομως πιο γρήγορο και αυτοματοποιημένο πρέπει να γίνει όσον αφορά στον χρόνο έκδοσης αποτελεσμάτων,διοριμούς και αναπληρώσεις εκει υστερεί.
    Και θα ξαναγράψω είναι απαράδεκτο που φέρατε σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο αυτή την εποχή!!

  • 21 Νοεμβρίου 2020, 12:30 | οικονομου

    Στον ΑΣΕΠ του 2008 είναι ευρέως γνωστό ότι τα θέματα που έπεσαν ήταν επιπεδου Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Οι δε φυσικοί αποτυχαν κατα ποσοστό 72% και παρόμοιο το ποσοστό και στους μαθηματικους.

    Λογικό μεν διότι αν περνάει καποιος με 3000 μόρια στο μαθηματικό σημαίνει ότι δεν εχει στοιχειώδη γνώση μαθηματικών λυκείου. (μην πούμε και γυμνασίου)
    Αρα ο «πτυχιούχος» brandrain της Κας κεραμέως καποτε θα παρει πτυχίο, (γιατί όλοι παιρνουν) και θα το παιζει μαθηματικός.
    Θα παει στο ΑΣΕΠ να δώσει εξετάσεις σε λυκειακή ύλη και κατα 72% ΔΕΝ ΘΑ ΠΙΆΣΕΙ ΤΗΝ ΒΑΣΗ.

    θα θεωρούνται επιτυχόντες αυτοί που έπιασαν την βάση (το υπόλοιπο 28%) ΣΕ ΘΈΜΑΤΑ ΛΥΚΕΙΟΥ ξανατονίζω. Αυτα που καλούνται οι ίδιοι να διδάξουν ΔΕΝ ΤΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ.

    Τα παραμύθια των πανεπιστημίων για τις ανώτατες σπουδές είναι γνωστά χρόνια τώρα αλλά το brain drain brain drain (ο παραμυθας)

    πως θα θεραπευθεί όλο αυτό.
    Πρώτα απο όλα αρμόδιο ειναι το υπουργείο παιδείας.
    Η αναβαθμιση της κατάρτισης πρέπει να παιξει κομβικό ρόλο. Ολες οι σχολές μετα το λυκειο θα πρέπει να διαγωνίζονται για είσοδο στην αγορά εργασίας.
    Υπαρχουν ειδικότητες ΙΕΚ που εχουν πιο εξειδικευμένες γνώσεις σε ορισμένες ειδικότητες απο τα Πανεπιστήμια σε συγκεκριμένα επαγγέλματα. Να εχουν δικαίωμα να λάβουν μέρος.
    Στις θετικές επιστήμες η εξέταση να γίνεται σε αυστηρά πανεπιστημιακή ύλη και οχι Δ.Ε. Οι αποτυχόντες να μην προσλαμβάνονται επ ουδενί.
    Δεν θα είχε νοημα το ασεπ τοτε.
    Ολοι να προσλαμβάνονται μέσω γραπτού διαγωνισμού και όχι με μόρια. Ειναι αδικια για τα νέα παιδιά.

  • 21 Νοεμβρίου 2020, 10:56 | Νικος

    Πραγματικα εξοργιστικό. Με ποιο δικαίωμα ακυρώνετε προσπάθειες ετών;Ρώτησε κανείς ποσο κόπο έκανα και ποσά στερήθηκα για να μαζέυω πτυχία και προϋπηρεσία μέχρι τα σαράντα μου;Αν βλέπετε κενά και έλλειψεις στον ΑΣΕΠ απλά διορθώστε τα ή συμπληρώστε τα,μην τον καταργείτε εντελώς.

  • 21 Νοεμβρίου 2020, 03:40 | Μιχαήλ Βολκίδης

    Το σχέδιο νόμου θα μπορούσε να αποσυρθεί και να ζητήσετε από μια επιστημονική επιτροπή να καταθέσει προτάσεις που να ανταποκρίνονται στον τίτλο που έχετε επιλέξει. Άλλιως αλλάξτε τον τίτλο για να καταλαβαίνει και ο κάθε ανυποψιάστος τι θέλετε να πετύχετε.

  • 21 Νοεμβρίου 2020, 03:18 | Μάγδα

    Δυστυχώς η εντύπωση που δίνεται με το παρών σχέδιο νόμου είναι ότι γυρίζουμε σε άλλες εποχές . Διαδιακσίες , όπως η συνέντευξη , αμφιβόλου ποιότητας τεστ που ούτε καν ορίζονται και μια αποτύπωση της στιγμής , όπως είναι ένας γραπτός διαγωγνισμός που ένας Θεός ξέρει τι ακριβώς θα μετράει και πως θα εξειδικεύεται στις ανάγκες του κάθε κλάδου ,είναι σημάδια σήψης και παρακμής. Με συγχωρείται για τις βαρύγδουπες εκφράσεις. Ίσως είναι και η συγκυρία της πανδημίας και της ολικής απαγόρευσης που επιλέχθηκε για να μπει αυτός ο νόμος σε δημόσια διαβούλευση που προκαταβάλλει αρνητικά. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί αναιρούνται τα αντικειμένικα και μετρήσιμα κριτήρια για την επίλογη προσωπικού. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί μας πειράζει τόσο πολύ η αξιοκρατία σε αυτή την χώρα. Επίσης δεν μπορώ να καταλάβω γιατί δεν υπάρχει καμία επιχειρηματολογία ! μια αιτιολογική έκθεση ! κάτι που να στηρίζει όλα αυτά . Διαβάζοντας τα σχόλια παρατηρώ ότι οι πολίτες είναι δυσαρετημένοι και απογοητευμένοι , εκτός από έναν που γράφει από πέντε σχόλια με επαίνους σε κάθε άρθρο , χωρίς όμως να επιχειρηματολογεί.

Σχολιάστε

Πριν υποβάλλετε το σχόλιο σας παρακαλούμε να συμπληρώσετε τα παρακάτω στοιχεία * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Όροι Συμμετοχής

  1. Φροντίστε να διατυπώνετε προτάσεις, σχόλια ή ερωτήσεις που σχετίζονται άμεσα με το υπό διαβούλευση ζήτημα. Προφανώς κάθε ζήτημα εντάσσεται σε ένα γενικότερο πλαίσιο αλλά ο δημόσιος διάλογος διευκολύνεται με στοχευμένες και συγκεκριμένες προτάσεις και παρεμβάσεις.
  2. Φροντίστε να διατυπώνετε τις προτάσεις, σχόλια ή ερωτήσεις με τρόπο σύντομο και περιεκτικό.
  3. Προσπαθήστε να τεκμηριώνετε αυτά που γράφετε με αναφορές, παραπομπές σε άλλα κείμενα, υλικό ή συνδέσμους με αντίστοιχο περιεχόμενο, εκτός αν η χρήση τους είναι καταχρηστική και στην περίπτωση αυτή θα αφαιρούνται.
  4. Βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενο που υποβάλετε δεν προσβάλλει δικαιώματα άλλων προσώπων.
  5. Είναι γόνιμο να υπάρχει ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των συμμετεχόντων αλλά είναι σημαντικό για την ποιότητα και αποτελεσματικότητα του διαλόγου να αποφεύγονται οι προσωπικές αντιπαραθέσεις με άλλους συμμετέχοντες.
  6. Προτάσεις, σχόλια, υπερσύνδεσμοι ή οποιοδήποτε άλλο περιεχόμενο, τα οποία διατυπώνονται σε γλώσσα και με τρόπο υβριστικό, χυδαίο ή περιέχουν ή υποκινούν μισαλλοδοξία και διακρίσεις που βασίζονται σε φύλο, ηλικία, σεξουαλικό προσανατολισμό, φυλετική ή εθνική καταγωγή ή θρησκευτικές πεποιθήσεις δεν θα δημοσιεύονται στο OpenGov.gr. Επίσης δε θα δημοσιεύονται σχόλια τα οποία παραπέμπουν σε άλλους δικτυακούς τόπους για λόγους διαφήμισης, δημοσιότητας ή οποιονδήποτε άλλο σκοπό που κρίνεται από το OpenGov.gr ως καταχρηστικός.
  7. Οι προτάσεις, σχόλια ή ερωτήσεις που υποβάλετε υπόκεινται σε έλεγχο ως προς την τήρηση των παρόντων όρων χρήσης και συμμετοχής.
  8. Με τη συμμετοχή σας αποδέχεστε τη χρήση του ηλεκτρονικού σας ταχυδρομείου για ενημερωτικούς λόγους σχετικούς με τους στόχους του OpenGov.gr.
  9. Με τη συμμετοχή σας αποδέχεστε τη διάθεση των προτάσεων, σχολίων ή ερωτήσεων που υποβάλετε με την άδεια «Creative Commons».