• Σχόλιο του χρήστη 'Μιχαήλ Κυφωνίδης' | 17 Νοεμβρίου 2020, 16:03

    Η νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Εσωτερικών σε πολύ αδρές γραμμές, βρίσκεται στη σωστή κατεύθυνση. Το Υπουργείο επιχειρεί να εκσυγχρονίσει τον τρόπο επιλογής προσωπικού του δημοσίου τομέα διά της εισαγωγής μεθόδων του επιχειρησιακού management, προσαρμοσμένες στα δεδομένα της δημόσιας διοίκησης. Η πρωτοβουλία αυτή σε γενικές γραμμές προσπαθεί να αντιστοιχήσει προσόντα υποψηφίου και καθήκοντα θέσης, ξεπερνώντας τις σημερινές κακοδαιμονίες του ΑΣΕΠ. Με το υπάρχον καθεστώς μοριοδότησης, προσόντα τα οποία είναι περιττά για την ανοικτή θέση εργασίας επιβραβεύονται και, εν τέλει, άτομα υπερεξειδικευμένα καταλαμβάνουν λιγότερο απαιτητικές θέσεις. Προσόντα όπως η κατοχή διδακτορικού τίτλου σπουδών ή η άριστη γνώση της γερμανικής γλώσσας δεν αντιστοιχούν κατ’ ανάγκην στις απαιτήσεις μιας θέσης και κατά πάσα πιθανότητα δεν θα αξιοποιηθούν, αλλά παρ’ όλα αυτά μοριοδοτούνται αδρά. Την ίδια στιγμή, μένουν εκτός υποψήφιοι οι οποίοι έχουν μεν λιγότερα ακαδημαϊκά προσόντα, αλλά που θα μπορούσαν να επιδείξουν μεγαλύτερη αφοσίωση και αποτελεσματικότητα στα καθήκοντά τους. Η προϋπηρεσία ορθώς τίθεται εκτός μοριοδότησης, καθώς πέραν του σοβαρού προβλήματος της εξακρίβωσης της συνάφειάς της με τις απαιτήσεις της θέσης, αφήνει πρακτικά εκτός ΑΣΕΠ υποψηφίους νεότερης ηλικίας, οι οποίοι παρά ταύτα κάλλιστα μπορούν να επιδείξουν μεγαλύτερο ζήλο και αποτελεσματικότητα από υποψήφιους μεγάλης ηλικίας. Ορθώς το συντριπτικά μεγαλύτερο βάρος της αξιολόγησης των υποψήφιων πέφτει στο γραπτό διαγωνισμό. Στον γραπτό διαγωνισμό μπορούν να αποτυπωθούν με μεγαλύτερη ακρίβεια οι δεξιότητες ενός υποψήφιου που έχουν αποκτηθεί από τις σπουδές του, την επαγγελματική του εμπειρία, τα έμφυτα ταλέντα του, σε σχέση με την απλή προσκόμιση τίτλων σπουδών. Οι υποψήφιοι που είναι κάτοχοι διδακτορικού ή μεταπτυχιακού μπορούν κάλλιστα να επιβεβαιώσουν τις γνώσεις τους στην γραπτή εξέταση, εφόσον αυτές έχουν αποκτηθεί αξιοκρατικά. Εξάλλου, με τον γραπτό διαγωνισμό μπορούν να αποτυπωθούν και γνώσεις που αποκτήθηκαν μέσω τίτλων εκπαίδευσης που –ορθώς- δεν μοριοδοτούνται από τον ΑΣΕΠ (π.χ. σεμινάρια). Ορθώς η μοριοδότηση μεταπτυχιακού και διδακτορικού είναι μικρή. Θα πρέπει ενδεχομένως να περιοριστεί μόνο σε περιπτώσεις που το επιβάλλει η περιγραφή της θέσης. Παρουσιάζεται μια μεγάλη ευκαιρία για την βελτίωση της επιλογής προσωπικού του δημοσίου και για τη βελτίωση των υπηρεσιών που παρέχονται στους πολίτες. Αυτή η πρωτοβουλία στη σημερινή της μορφή μπορεί να πετύχει αυτό το στόχο.