• Σχόλιο του χρήστη 'Α Ηλιόπουλος' | 20 Νοεμβρίου 2020, 13:27

    Το νομοσχέδιο βρίσκεται στην εντελώς αντίθετη κατεύθυνση από αυτά που υποτίθεται ότι πρεσβεύει (αξιοκρατία στις προσλήψεις και ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη θέση. Παραθέτω επιγραμματικά τις αντιρρήσεις μου επιχειρηματολογώντας για καθεμιά από αυτές 1. Απαράδεκτο να καταργείται ολοκληρωτικά και να ακυρώνεται το προϋπάρχον σύστημα μοριοδότησης το οποίο ήταν αδιάβλητο και βασιζόταν σε ξεκάθαρα κριτήρια, γενικώς αποδεκτά. Δεν μπορεί κανείς να καταργεί τους κόπους μιας ζωής για ένα καλό βαθμό σε οποιοδήποτε πτυχίο (ΠΕ ή ΔΕ) με σκοπό την καταπολέμηση άριστων τίτλων σπουδών άνευ ουσιαστικής αξίας από ιδρύματα χαμηλής ποιότητας. Μπορεί να καταπολεμηθεί η κακαδαιμονία αυτή με τη θέσπιση ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΩΝ διαγωνισμών για συγκεκριμένες δημόσιες θέσεις αλλά με θεματολογία και γνώσεις σχετικές με το αντικείμενο απασχόλησης κάθε υπαλλήλου. ΕΝΑΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΓΕΝΙΚΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ ΔΕΝ ΑΝΤΙΚΑΤΟΠΤΡΙΖΕΙ ΚΑΜΙΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ. Δεν εξυπηρετείται με τις γενικές γνώσεις η αρχή ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη θέση. Αντιθέτως μπαίνουν εμπόδια στους οικονομικά ασθενείς υποψήφιους που δεν μπορούν να επενδύσουν σε φροντιστήρια και σε χρόνο για να ανταποκριθούν σε ένα τέτοιο τρόπο εξέτασης. 2. Αν ο Υπουργός θεωρεί ότι υπάρχουν στρεβλώσεις στο ισχύον σύστημα προσλήψεων θα πρέπει να εφαρμόσει το νέο σύστημα με τον πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό σταδιακά (πχ στις μισές δημόσιες προσλήψεις για τα πρώτα έτη) και με διαφορετικές εξετάσεις ανά κατηγορία εκπαίδευσης (ΠΕ-ΤΕ και ΔΕ) και φυσικά με ξεχωριστή θεματολογία για κάθε αντικείμενο σπουδών (οικονομικά, νομικά, διοικητικά, τεχνικά κλπ, κλπ) πράγμα σχεδόν ανεφάρμοστο, αλλά είναι το μόνο που θα εξασφάλιζε τον κατάλληλο άνθρωπο στην κατάλληλη θέση, καθώς και την ομαλή μετάβαση στο νέο σύστημα προσλήψεων όπως και την αξιοκρατική αξιολόγηση των υποψηφίων δημοσίων υπαλλήλων. 3. Οποιαδήποτε προσωπική συνέντευξη είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ καθώς δεν εξασφαλίζει σε καμία περίπτωση το αδιάβλητο της εξέτασης και είναι απαγορευτική σε μια ευνομούμενη πολιτεία γιατί θυμίζει άλλες σκοτεινές εποχές. 4. Ο τρόπος αυτός εξέτασης είναι παλαιός και έχει ήδη εφαρμοστεί με το τεστ δεξιοτήτων το οποίο και δεν είχε ουσιαστικά κανένα αντίκρισμα (εκεί είχε πρωτοεμφανιστεί σε δημόσιο διαγωνισμό η αρνητική βαθμολογία για λάθος απαντήσεις με το σύστημα πολλαπλών επιλογών). Δεν προσέφερε τίποτα στη δημόσια διοίκηση γιατί επρόκειτο για ένα συνονθύλευμα γενικών γνώσεων χωρίς ιδιαίτερη αξία και η επιτυχία στο τεστ αυτό με τίποτα δεν εξασφάλιζε την καταλληλότητα του υποψηφίου για κάποια θέση. Απλά χρησίμευε σαν δεξαμενή επιτυχόντων που μπορούσε να χρησιμοποιηθεί επικουρικά στο ισχύον σύστημα προσλήψεων. Αυτός είναι και ο μόνος λογικός τρόπος χρήσης του ενιαίου γραπτού διαγωνισμού γενικών γνώσεων (χωρίς διαβαθμίσεις εκπαίδευσης και χωρίς ξεχωριστή θεματολογία ανά ειδικότητα). Ο διαγωνισμός αυτός απλά μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ένας εναλλακτικός τρόπος μοριοδότησης στο τωρινό σύστημα προσλήψεων (αντικαθιστώντας τα μόρια από το βαθμό πτυχίου για υποψηφίους που έχουν χαμηλό βαθμό και είναι χωρίς προϋπηρεσία ή ξένες γλώσσες). Οποιαδήποτε άλλη χρήση του θα είναι κατάφωρα άδικη και αδικαιολόγητη.