• Σχόλιο του χρήστη 'Αναστάσιος Παπαιωάννου' | 23 Νοεμβρίου 2020, 13:59

    Η διαδικασία διεξαγωγής παννελήνιου γραπτού διαγωνισμού με τέτοιο βαθμό μοριοδότησης ισοδυναμεί με το να μπορεί κάποιος να πάρει ένα πτυχίο πανεπιστημίου δίνοντας απλά 1 φορά εξετάσεις. Επομένως είναι σαν να λέμε ότι δεν χρείαζεται να δώσεις 48 περίπου μαθήματα απλά δώσε μια φορά εξετάσεις που θα καλύπτουν όλη την ύλη των μαθημάτων. Η υπάρχουσα μοριδιότηση του ΑΣΕΠ προ του υπο διαβούλευση νόμου θεωρώ πως είναι αξιοκρατική. Προτάσεις προς βελτίωση είναι: α) δημιουργία συντελεστή "σπουδαιότητας" πανεπιστημίου: όπως έχει αναφέρει ο κ.υπουργός δεν αντιστοιχεί ένας βαθμός πτυχίου ενός πολύ καλόυ πανεπιστημίου με ενός κατώτερης αξιολόγησης. Ο τρόπος διόρθωσης είναι σε πρώτη φάση ο βαθμός πτυχίου να ανάγεται στον μέσο όρο του τμήματος αποφοίτησης(π.χ Αν σε ένα τμήμα στην Αθήνα ο μέσος όρος είναι 6 ενώ σε μια επαρχιακή πόλη στο ίδιο τμήμα είναι 8 μπορεί να διαιρεθεί ο βαθμός πτυχίου προς τον αντίστοιχο μέσο όρο). Επίσης υπάρχει παγκόσμια αξιολόγηση πανεπιστημίων και τμημάτων που μπορεί να υπάρξει κάποιος συντελεστής διόρθωσης. β) Η μόνη κατα την γνώμη μου αξιοκρατική γραπτή διαδικασία είναι το να υποβάλλονται οι υποψήφιοι σε FRT-A τεστ IQ (αυτά που χρησιμοποιεί η mensa) με μια μορφη προσαύξησης της συνολικής βαθμολογίας (έως 10-20%). ο λόγος είναι πως ένας άνθρωπος υψηλότερης νοημοσύνης θα μπορέσει να προσαρμοστεί γρηγορότερα από κάποιον άλλον ακόμα και αν του αναταθεί κάτι καινούργιο. Tέλος, σε μια χώρα που υποφέρει από υπογεννητικότητα θεωρώ πως οι γονείς τρίτεκων και πολύτεκων θα πρέπει να καταλαμβάνουν ξεχωριστό μερίδιο προσλήψεων δίνοντας έτσι ένα επιπλέον κίνητρο σε νέους ανθρώπους να επιλέξουν αυτόν τον δρόμο.