• Σχόλιο του χρήστη 'Άλεξανδρος Καρυπίδης' | 23 Νοεμβρίου 2020, 18:18

    Καταρχάς, η έλλειψη βαθμολόγησης του βασικού πτυχίου αντίκειται στην γενικότερη φιλοσοφία της κυβέρνησης περί αριστείας και οδηγεί α) σε απαξίωση όσων ήταν συνεπείς με τις σπουδές τους και κατάφεραν να επιτύχουν μεγάλο βαθμό. Η μη προσμέτρηση της βαθμολογίας του βασικού πτυχίου αποτελεί σοβαρό εμπόδιο ως προς την επίτευξη του κριτηρίου "κατάλληλο άτομο για την κατάλληλη θέση", όπως χαρακτηριστικά αναφερεται στο αρχείο της ανάλυσης συνεπειών της συγκεκριμένης ρύθμισης. Οι ακαδημαϊκές επιδόσεις οποιουδήποτε επιπέδου λαμβάνονται σοβαρά υπόψιν για την πρόσληψη σε θέσεις του δημοσίου τομέα σε Γερμανία, Αυστρία και στις Σκανδιναβικές χώρες. β) σε απαξίωση των ελληνικών πανεπιστημίων, αφού ένα σοβαρός δείκτης αξιολόγησης των πανεπιστημίων αποτελεί και η τροφοδότηση νευραλγικών θέσεων του δημοσιου τομέα με αποφοίτους του. Δεύτερον, η μοριοδοτηση ατόμων που κατοικούν μόνιμα σε συγκεκριμένες περιοχες της χωρας, ακόμα και για θέσεις μόνο εντός της περιφερειακής ενότητας της μόνιμης κατοικιας, αντίκειται στην ίση αντιμετώπιση που πρέπει να υπάρχει σε όλους τους υποψηφίους που συμμετέχουν σε έναν διαγωνισμό. Για τους ανωτερω λόγους, προτείνονται οι εξής αλλαγες: 1. Προσμέτρηση του βαθμού του βασικού πτυχίου όπως γίνεται και στο υπάρχον συστημα, με τη διαφορά ότι θα δημιουργηθούν "ζώνες χώρων κτησης του πτυχίου" με αντίστοιχο συντελεστή που θα πολλαπλασιάζεται με τον αριθμό που προκύπτει στο τωρινό σύστημα. Με τον τρόπο αυτό είναι δυνατόν να εξαλειφθούν περιπτώσεις υποψηφίων που απεκτεισαν πτυχίο με 10αρι σε συγκεκριμένες χώρες. Παράδειγμα: Έστω η Ελλάδα έχει συντελεστή 1 και ο υποψήφιος βαθμό 8, τότε από το βασικό πτυχίο συγκεντρώνει 8*110*1=880 μόρια Έστω μια άλλη χώρα (αμφιβολου αξιοπιστίας ως προς τα πτυχία της) έχει συντελεστή 0,5 και ο υποψήφιος βαθμό 10, τότε από το βασικό πτυχίο συγκεντρώνει 10*110*0,5=550 μόρια 2. Αφαίρεση των υποπαραγράφων 1 δ και ε