• Σχόλιο του χρήστη 'Μ.' | 26 Νοεμβρίου 2020, 23:29

    Αξιότιμε κ. Πρωθυπουργέ, Αξιότιμε κ. Υπουργέ, Με την ευκαιρία της διαβούλευσης του εν λόγω νομοσχεδίου και του βήματος που μου δίνεται, θα ήθελα να σας εκφράσω ορισμένους προβληματισμούς και επικουρικά να σας παραθέσω την άποψή μου (υποθέτω) τεκμηριωμένα. - Υπάρχουν πιστεύετε αρκετοί Έλληνες που θεωρούν τη διαδικασία διορισμού μέσω ΑΣΕΠ μη αξιοκρατική; Ειλικρινά, αναρωτηθείτε... - Τι έχουμε να επιδείξουμε στην Ελλάδα αναφορικά με την αξιοκρατία; - Γιατί η πρόταση Πισσαρίδη αναφέρει ως κατάλληλη πρακτική την επιλογή ανώτερων στελεχών του δημοσίου μέσω αξιοκρατικών κριτηρίων τύπου ΑΣΕΠ και όχι μέσω συνεντεύξεων; - Πως διασφαλίζεται το αδιάβλητο των προσωπικών συνεντεύξεων; - Έχετε αναρωτηθεί πόσα νομοθετήματα πριν από το νόμο του Πεπονή έχουν πέσει στον Καιάδα. Για λάβετε υπόψη τις εκθέσεις Βαρβαρέσσου, Langrod, ΚΕΠΕ, Δεκλερή από την ίδρυση του Ελληνικού κράτους. Τι προτείνανε; έχετε εικόνα; Για να μην σας δημιουργώ ένα υπερβάλλον κόστος ν' αναζητήσετε όλες αυτές τις πληροφορίες, εν συντομία σας ενημερώνω ότι ανέφεραν τρόπους αποφυγής συστημάτων ρουσφετιών. - Πιστεύετε ότι με το εν λόγω νομοσχέδιο θα μειώσετε τη δυσπιστία των πολιτών προς το κράτος και τη διοίκησή του; Σας έθεσα τις παραπάνω ερωτήσεις - προβληματισμούς για να αναρωτηθείτε επί της ουσίας στο εάν τελικά εκσυγχρονίζετε ή αναχρονίζετε; Η άποψή μου είναι ότι ο ΑΣΕΠ με τον τρόπο που θέτει τα κριτήρια είναι στη σωστή βάση για τους εξής λόγους: - Τα κριτήρια και τα σταθμά είναι ευδιάκριτα και αντικειμενικά για όλους (αναφορικά με τη βαθμολόγηση που θα λάβει κάποιος), γεγονός που ενισχύει τη διαφάνεια και την αξιοκρατία. Ειδικότερα, σταθμίζοντας και λαμβάνοντας υπόψη ακαδημαϊκούς τίτλους, γλώσσες και εμπειρία συνυπολογίζει περισσότερα προσόντα που εν τέλει κατανέμει πιο ομοιόμορφα τους υποψηφίους (μεγαλώνει η διακύμανση, οπότε και η διαφοροποίηση σε βαθμολογία). Άλλωστε αυτό κάνει και ένα επιτυχημένο "τέστ"!! -Μπορεί και αντλεί την "αφρόκρεμα" των νέων με υψηλά προσόντα. Δείτε για παράδειγμα τα αποτελέσματα των τελευταίων προκηρύξεων. Τι άτομα μπήκανε; Δεν είναι κάτοχοι διδακτορικών (κυρίως), ή μεταπτυχιακών με αρκετά επιπρόσθετα προσόντα (γλώσσες, δεύτερα πτυχία, εμπειρία κτλ.). Σε αντίθεση δηλαδή με τους παλαιότερους δημοσίους υπαλλήλους (που μπήκαν είτε με αδιαφανείς διαδικασίες ή ακόμη και με εξετάσεις). Γιατί δεν μεταβαίνετε π.χ. στις εφορίες για να κάνετε ορισμένες ερωτήσεις αναφορικά με τους νέους και να δείτε ποιοι επωμίζονται το βάρος λόγω της άγνοιας των παλαιότερων; Μήπως τελικά επηρεαστήκατε από τους συμβούλους σας και ασχολείστε με αναδιάρθρωση δομών που δεν χρειάζεται; Μήπως το πρόβλημα στο δημόσιο δεν είναι το νέο ανθρώπινο κεφάλαιο αλλά οι υποδομές και ίσως οι παλαιότεροι υπάλληλοι; Εκτιμώ ότι άλλα πράγματα χρειάζονται εκσυγχρονισμό στη δημόσια διοίκηση. Φυσικά θα ήταν στη σωστή βάση να υπάρχει ένας εκσυγχρονισμός του ΑΣΕΠ ώστε με τη χρήση της τεχνολογίας να παράγει πιο γρήγορα αποτελέσματα. Αλήθεια όταν σε κάθε προκήρυξη του ΑΣΕΠ υποβάλλουν χαρτιά κάτι χιλιάδες τι θα γίνει στις γραπτές εξετάσεις που θα θέτετε κάθε δύο χρόνια; Θα κλείνει η Ελλάδα; Τι υπερβάλλον κόστος έχει αυτό; Κι αν κάποιος νιώθει ότι αδικήθηκε στη συνέντευξη θα σας φέρνει το στικάκι με το αρχείο καταγεγραμμένο από Webex, Zoom ή MS Teams (μα ούτε αυτό προβλέπεται..); Αστειεύομαι φυσικά, απλά σκεφτείτε σε όρους οφέλους/κόστους τι πάτε να κάνετε. Δεν έχετε καλό σύμβουλο στην προκειμένη περίπτωση. Άλλα πράγματα χρειαζόμαστε εν καιρό Κορωνοϊού. Εύχομαι να έχετε το θάρρος της γνώμης και να ανακαλέσετε. Υ.Γ. Φαντάζομαι η μείωση της ποσόστωσης των πολυτέκνων δεν σας βρίσκει σύμφωνο όπως ήδη έχετε εξαγγείλει για τη στήριξή τους...(το θέτω όχι ως πολύτεκνος, απλά ως κάτι αντιφατικό αναφορικά με αυτά που ανακοινώνετε και αυτά που ετοιμάζεστε να πράξετε).