• Σχόλιο του χρήστη 'Λάμπης Καρυωτάκης' | 27 Νοεμβρίου 2020, 15:08

    Ο προσανατολισμός του Υπουργείου σε γραπτούς διαγωνισμούς, όσον αφορά την αξιολόγηση των υποψήφιων υπαλλήλων είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Το τεστ δεξιοτήτων θεωρείται διεθνώς η πιο αποτελεσματική μέθοδος επιλογής προσωπικού. Ακολουθούν τα τεστ γνώσεων προσανατολισμένων όμως στις ανάγκες του φορέα. Το ΑΣΕΠ συνήθιζε να διεξάγει έναν γραπτό διαγωνισμό 4 μαθημάτων μία φορά το χρόνο. Το ερώτημα είναι κατά πόσο μπορεί να φέρει σε πέρας έναν διαγωνισμό με εκατοντάδες μαθήματα. Εκτός και αν τα μαθήματα είναι γενικής φύσεως, οπότε θα είναι πολύ λίγα. Αλλά, από την άλλη, αυτό θα σημάνει το τέλος της πρόσληψης εξειδικευμένων υπαλλήλων στο δημόσιο. Ήδη το Υπουργείο αρχίζει να τα αντιλαμβάνεται αυτά, γι' αυτό τώρα αναφέρεται πως ο γραπτός διαγωνισμός θα διενεργείται τουλάχιστον μια φορά κάθε 2 έτη. Όταν πρωτοάκουσα για το τεστ Προσωπικότητας, αρχικά πίστεψα πως το Υπουργείο είχε πρόσβαση σε κάποια προχωρημένη σύγχρονη μέθοδο. Όταν δέχτηκε οξεία κριτική από διάφορους φορείς για αυτό το είδος τεστ, αντί να απαντήσει με επιχειρήματα, προτίμησε να αλλάξει το όνομα σε τεστ Εργασιακής Αποτελεσματικότητας. Το τεστ δεν είναι τίποτα άλλο, παρά ένα από τα γνωστά τεστ αυτοαξιολόγησης της προσωπικότητας. Που σημαίνει ότι οι περισσότεροι υποψήφιοι θα απαντούν με κοινωνικά επιθυμητό τρόπο για να αυξήσουν τη πιθανότητα να προσληφθούν. Η λύση που χρησιμοποιείται με την προσθήκη έξτρα ερωτήσεων για να πιάσουν όσους ψεύδονται (lie scales), είναι χωρίς αντίκρυσμα. Έστω ότι οι μισοί προσδιορίστηκε ότι ψεύδονται σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό. Υπάρχει αξιόπιστος τρόπος να επαναπροσδιοριστεί η βαθμολογία τους στο τεστ; Μπορεί η προσωπικότητα σαφώς να παίζει ρόλο στην εργασία, αλλά ο τρόπος που μετριέται είναι λάθος. Η εμμονή του Υπουργείου στο Τεστ Προσωπικότητας που είναι πολύ πιθανόν να ακυρωθεί στα δικαστήρια, είναι πράγματι πολύ περίεργη.