• Σχόλιο του χρήστη 'Πολυξένη Λιβά, Προϊσταμένη Δ-νσης Διοικητικών Υηρεσιών της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς.' | 29 Νοεμβρίου 2020, 20:15

    Από τις διατάξεις του εν λόγω άρθρου προκύπτει ότι οι συνταγματικά κατοχυρωμένες ανεξάρτητες αρχές μετέχουν με δύο εκπροσώπους τους στη σύνθεση των αρμόδιων συλλογικών οργάνων για την πρόσληψη του ειδικού επιστημονικού προσωπικού τους ενώ αντίθετα οι μη συνταγματικά κατοχυρωμένες ανεξάρτητες αρχές και οι φορείς της παρ. 1 του άρθρου 7 δύνανται να παρίστανται με έναν εκπρόσωπό τους χωρίς δικαίωμα ψήφου. Θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι στις ρυθμίσεις του άρθρου 25 (καθώς και του άρθρου 29) δεν θα πρέπει να γίνει διάκριση ανάμεσα στις συνταγματικά κατοχυρωμένες αρχές έναντι των μη συνταγματικά κατοχυρωμένων. Τούτο άλλωστε βρίσκει έρεισμα στις ίδιες τις διατάξεις του σχεδίου νόμου, αφού στo άρθρo 7 παρ. 1 που ορίζει το πεδίο εφαρμογής και συγκεκριμένα στην περίπτωση δ) αναφέρονται "οι συνταγματικά κατοχυρωμένες ή μη ανεξάρτητες αρχές" ως σύνολο. Η συστηματική προσέγγιση των διάτάξεων οδηγεί στο συπμπέρασμα ότι οι αρχές θα πρέπει να αντιμετωπίζονται κατά τον ίδιο τρόπο, ανεξάρτητα αν είναι συνταγματικά κατοχυρωμένες ή όχι, αφού λειτουργούν και επιτελούν κατ’ ουσία με ακριβώς τον ίδιο τρόπο το ιδιαίτερο έργο τους, με τα ίδια εχέγγυα λειτουργικής ανεξαρτησίας και παρόμοιες αρμοδιότητες, η κάθε μία στον τομέα εποπτείας της. Επιπλέον θεωρούμε ότι η εν λόγω διάκριση δεν ανταποκρίνεται στην αρχή της ίσης μεταχείρισης των αρχών είτε είναι συνταγματικά κατοχυρωμένες είτε όχι. Συνεπώς κατά την άποψή μας, θα πρέπει στο πλαίσιο εφαρμογής των άρθρων 25 και 29 να τύχουν της ίδια μεταχείρισης όλες οι αρχές που αναφέρονται στην περ. δ της παρ. 1 του άρθρου 7 του νομοσχεδίου. Σχετικά με την προσθήκη της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς στο άρθρο 7 παρ. 1 περ. δ) του σχεδίου νόμου έχουμε ήδη υποβάλει σχόλιο στο άρθρο 7. Σχετική επιστολή θα σταλεί και υπηρεσιακά.