• Σχόλιο του χρήστη 'Παναγιώτης Αλεξανδράκης' | 29 Νοεμβρίου 2020, 21:48

    α. Αναφορικά με την εισαγόμενη ποσόστωση του 12%, θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα ώστε οι φορείς να συνυπολογίζουν το σύνολο των θέσεων εντός εύλογου χρονικού διαστήματος, ώστε να αποφευχθεί η πάγια τακτική της διενέργειας προκηρύξεων θέσεων εργασίας με αριθμό θέσεων που πρακτικά παρακάμπτει την πρόσληψη ανθρώπου με αναπηρία λόγω στρογγυλοποίησης. β. H διατύπωση "όπως διαπιστώνεται από τις υγειονομικές επιτροπές του Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας" εισάγει διακριτική μεταχείριση ανθρώπων με αναπηρία καθώς αποκλείει όλα τα εν ισχύ που αποδέχεται η Έννομή Τάξη της Χώρας (από διάφορες Υγειονομικές Επιτροπές), απολύτως ισχυρά δημόσια έγγραφα, περιορίζοντας τα μόνο σε εκείνα που έχουν εκδοθεί από ΚΕΠΑ. Γενικά, εάν δεν αποσυνδεθεί το ύψος του επιδόματος αναπηρίας από την κατάληψη θέσης εργασίας, είναι σχεδόν βέβαιο ότι άνθρωποι με αναπηρία δεν θα αποφασίσουν να συμμετάσχουν ώστε ενδεχομένως να αναλάβουν καθήκοντα. Μάλιστα όσο δεν υπάρχει προσπελασιμότητα των κτιρίων που επιβάλει ο Ν. 4067/2012 (Οικοδομικός Κανονισμός) από τον Ιανουάριο του 2020 και η ηλεκτρονική προσβασιμότητα που επιβάλει το 5Α του Συντάγματος και ο Ν. 3979/2011 (και η συνοδευτική ΥΑΠ/Φ.40.4/1/989) από το 2011. Επιπρόσθετα, θα πρέπει να θεσμοθετηθεί διάταξη που να επιτρέπει την επιστροφή στην πρότερα κατάσταση με τις πρότερες οικονομικές αποδοχές από συντάξεις και επιδόματα αναπηρίας, καθώς και ασφαλιστική κάλυψη για την κάλυψη περιπτώσεων αδυναμίας της συνέχισης παροχής της υπηρεσίας. Ειδικότερα για τις περιπτώσεις θέσεων εργασίας ορισμένου χρόνου, στις οποίες προαπαιτούμενο είναι η κάρτα ανεργίας, αποκλείεται εξ αρχής ο άνθρωπος με αναπηρία για τον οποίο ο ΟΑΕΔ δεν εκδίδει κάρτα ανεργίας (λόγω αναπηρικής σύνταξης). Παναγιώτης Αλεξανδράκης Νομικός - Συντονιστής forum "Στο Επίκεντρο ο Άνθρωπος"